Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-03, 21:04   #1
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Höga eller låga odds?


Hallå! Jag har provat att spela med lite olika oddsintervall, men har lite svårt för att bestämma mig för vad som passar mig bäst. Vissa perioder har jag haft ett medelodds på typ 2.50, och ibland har jag bara valt odds mellan 1.50-1.70.

Den senaste tiden har jag kört på det förstnämnda, alltså lite högre odds. Mest för att det känns som en omöjlig grop att komma upp ur varje gång man har en förlustperiod med låga odds.

Jag har sett lite olika synpunkter, vissa tycker att man ska spela höga odds med mindre insatser, och vissa tycker tvärtom. Vad är era tankar om detta?

Senast redigerad av martinsson den 2015-02-03 klockan 21:12.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 21:28   #2
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Spela bara odds du anser ha värde och om möjligt lika mycket varje gång.

Om du har rätt, beträffande värdet, så kommer det gå bra på sikt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 21:37   #3
Banned
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 44
Sharp$: 96


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spela inte på oddsspel. Bara ett torskspel i längden. oddsetättarna är för duktiga. Satsa hellre på pool spel. Spela mot andra spelare, klart bättre.
RayBan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 21:46   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Självklart ska det vara värde i spelen, men jag vill veta om ni föredrar att välja t.ex. Ö 3 istället för Ö 2.5.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 21:52   #5
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RayBan Visa inlägg
Spela inte på oddsspel. Bara ett torskspel i längden. oddsetättarna är för duktiga. Satsa hellre på pool spel. Spela mot andra spelare, klart bättre.
Fast oddsspel innebär ju också att man indirekt spelar mot andra spelare, då oddssättarna tar dessa i beräkning när de sätter sina odds.

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Självklart ska det vara värde i spelen, men jag vill veta om ni föredrar att välja t.ex. Ö 3 istället för Ö 2.5.
Kan man värdesätta spel kan man också avgöra vilket av de två spelen som har högst värde.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 09:21   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RayBan Visa inlägg
Spela inte på oddsspel. Bara ett torskspel i längden. oddsetättarna är för duktiga. Satsa hellre på pool spel. Spela mot andra spelare, klart bättre.
Det är rent för mycket skatt på de spelen. Jag förmodar att du tänker på ATG. I och för sig har Unibet och de andra travbolagen 15 % på vinnar-och platsspel, mycket de också. I tvåvägsspel är det mycket lägre skatt (dock 7,5 % på H2H inom travet). Samtidigt är det lättare att oddssätta. Så summa summarium bör vi spela där det finns värde. But, är du riktigt duktig och kan läsa av hur folket spelar samtidigt veta vilket ungefärligt odds du kommer att få när loppet går och även ha värderat rätt, så shoot. I platsspel har du även ännu en variabel att ta hänsyn till inom poolbetting, alltså vilka två andra hästar tillsammans med din egen och allt detta ska också värderas. Inte mycket till omsättning inom platsspel men klarar man dessa bitar kan man nog plussa lite.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-06, 00:44   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Tar alltid det lägre oddset (givet att jag tror att båda har ungefär samma värde). Det är skönt med låg varians!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td