Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-07, 19:59   #1
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 27
Smile

Skrällar


Hej

Sitter och funderar på hur ofta skräller en fotbollsmatch som har 1x2 oddsen:
1.02 41 101

?

Skulle det vara värt att spela en låg slant i längen?

/Stefan
skrantz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 20:08   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Tror faktiskt inte Gibraltar slår Polen borta i en så här viktig match borta ens en av 101.

Aldrig sett en sån skräll pre, Färöarna slog Grekland till typ 30 gånger för ett tag sen dock?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 22:31   #3
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 27
Standard

det är klart att det inte inträffar normalt då skulle oddset inte vara så, men jag funderar på över tid hur ofta sådana odds slår in?

Skulle 10:- på 101 odds betala sig i längden?

dvs mer än 1 av 100 matcher?
skrantz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 22:34   #4
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Just i denna match ansåg jag 101 gånger tex på Gibraltar var alldeles för lågt. Gibraltars landslag har funnit sen 2011 och spelat drygt 15 matcher genom tiderna, 30 000 invånare på ön. Jag tror Polen hade behövt två röda kort i inom 30 minuter för att Gibraltar ska kunna vinna denna.

Finns säkert 101 oddsare som är "mer troliga" dock än denna men utgår ifrån att ditt exempel idag var från just denna matchen.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-07, 23:11   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Gibraltar kan i princip inte vinna mot ett lag som Polen. De enda gånger jag har satt riktiga högoddsare har varit olika typer av outright-spel och resultatspel. Där går det att hitta riktiga överodds ibland. Under en säsong av vintersporter så förekommer det ju ett ganska stort antal riktiga skrällar, det finns i många sporter en riktig chans att en åkare som står i 100gånger pengarna vinner förutsett att precis allting går dennes väg. I fotboll och många andra lagsporter så krävs det någonting fullständigt extraordinärt för att en sådan skräll skall inträffa och jag kan spontant inte komma på någon hundraoddsare som har gått in i en match som jag har bevakat. Två röda kort för Polen i minut ett hade ta mig fan inte räckt för att Gibraltar skall gå och vinna mot Polen. Variansen som lätt kan innebära skrällar i alpina åk på en dryg minut eller på en sprint i skidskytte jämnas ut för mycket under 90-minuter av fotboll, att Gibraltar vid ställningen 0-0 ens skulle lyckas göra mål är i sig totalt osannolikt och att de dessutom skulle klara av att stå emot Polens kommande anstormning är fullständigt uteslutet.

Det är knappt lönt att hålla på och spela dessa typer av högoddsare, även om du nu bedömer att de vinner 1/80 och du får 100x. Om du spelar så lite som 10kr så kommer du ändå inte att göra några pengar att tala om även om du skulle råka sätta 1/80 spel när du spelar till 100 gånger pengarna, så att ens lägga tid på att analysera sig fram till sådana spel är nog inte värt tiden det tar. Det finns betydligt större möjligheter att hitta värden på hcp-spel i matcher med stora favoriter, det finns lag som har karaktären av att slå av på tempot i ledning, och då kan du hitta fina hcp+ spel på underdogsen. Jag har själv spelat +7 och liknande linor på stora underdogs som har suttit med flera måls marginal när jag vet att det raka spelet till 100x inte ens skulle sitta en gång på 1000.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td