Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-06, 13:29   #1
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

Bettingteorier/system, insatser


Jag har funderat och tänkt kring olika bettingsystem och insatser som jag skulle vilja ha era synpunkter och kommentarer på.


1.Insatser
Tar ett exempel här. En spelares grundinsats är 100 euro. Dennes medelodds ligger kring 1.90, och spelar 110 euro för att vinna 100 euro.
Många spelar ju så här enligt odds för att vinna t.ex 100 euro som i det här fallet.
Är det här ett bra sätt att spela, dvs att lägga ut så mycket som krävs för att vinna 100 euro, eller är det bättre att spela 100 euro oavsett vad oddset är?
Här gäller det väl att hålla sig till runt 1.90 i odds om man spelar så här?!

2.Bettingteori
Tar ett exempel här främst från MLB och NHL. MLB och NHL är enligt mig de två sporter av de amerikanska där streaks förekommer mer än i andra.
Ett tänkesätt som jag hade i början när jag spelade var att ifall ett lag förlorat låt oss säga 3 matcher i rad, så kunde de ju inte förlora 4 i rad, och då spelade jag dem tills de vann. Inte så smart kanske och väldigt farligt, speciellt ifall man dubblar upp.
Men om vi vänder på steken istället, och man spelar emot laget tills de vinner istället?! Eller man spelar ett lag som vinner tills de förlorar. Dvs jag kan bara förlora en match i den här spelsekvensen, när streaken bryts söker man upp en annan.
Finns inga som helst garantier för detta system heller, men är enligt mig ett säkrare sätt än att spela på ett lag som förlorar tills de vinner.
Skall tillägga här ännu att naturligtvis skall det vara en bra matchup och bra odds. Inte bara spela på streaks blint.

Kommentarer?!

Senast redigerad av maximalvinst den 2017-03-06 klockan 14:04.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 18:16   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Det är alltid bättre att spela 100 euro/spel oavsett odds om vinstchansen är någorlunda reell. Om man ska vikta insatserna så är det grundprincipen som gäller att högre spelvärda väntevärden har högre insats.

Angående bettingteori så kan jag meddela att det finns inga spelsystem som fungerar i praktiken eftersom väntevärden gäller även här. De som visar upp fungerande system kan lätt exploatera folk att tro att deras system fungerar, fast i själva verket är det hela tiden spelvärda odds som placeras in i modellerna vilket gör att de ser ut att fungera.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 11:06   #3
 
EnRiktigGamblers avatar
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 13
Sharp$: 1187
Standard

Lägg inte så mycket tid på olika insatsstrategier. Ha fokus på att lägga spel med positivt väntevärde med samma insats varje gång så kommer det gå bra för dig
EnRiktigGambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 10:43   #4
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Insatserna går hand i hand med oddsen samt värdet på marknaden. Anledningen vrf de kör som du nämner är för att minska variansen för en sekvens. Ser man värdet i en 10 oddsare så satsar man mindre för att man vet att förlust sekvensen kan bli mycket längre och tvärtom med 1.10 oddsare.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td