Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-28, 10:13   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1437
Standard

Det här med bonusar....


Efter att i flera år pg a lathet undvikit det med bonusar så började jag hösten 2016 att tänka om. Varför ska jag pg a lathet undvika att plocka ut 20 tusen
när jag kan fixa det med 5 minuters arbete/ dag under några veckor.
Sagt och gjort jag började registrera mig på en massa bolag, fick min bonus
och tradade ut den till Betfair/Smarkets.
Sedan hände det som är oundvikligt jag vann åtskilliga tusenlappar hos ett obskyrt skitbolag som jag visste att det skulle bli problem med att få ut pengarna hos. Tog mig flera månader att trada tillbaka pengarna.
Är det inte så att bonusarna blir en mkt dyr försäkring som snor 10% av din roi
och skapar en massa onödigt arbete. Med facit i hand så hade jag tjänat på att
spela exakt likadant på betfair/Smarket utan att försäkra upp mig hos en massa bolag. Skriver detta i en lättnad/frustration över att äntligen vara klar med bonushoreriet - mina 5min/dag blev betydligt mer kan jag säga.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 10:47   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 1310
Standard

Inte för att vara sådan men om du skippat bolagen som du själv kallar obskyrt skitbolag hade allt gått smidigare?

20k skall vara relativt lätt att hitta på "bra" spelbolag.

Men självklart allt beror ju på hur stor kassa man har att arbeta med.
lottolars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 11:32   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Efter att i flera år pg a lathet undvikit det med bonusar så började jag hösten 2016 att tänka om. Varför ska jag pg a lathet undvika att plocka ut 20 tusen
när jag kan fixa det med 5 minuters arbete/ dag under några veckor.
Sagt och gjort jag började registrera mig på en massa bolag, fick min bonus
och tradade ut den till Betfair/Smarkets.
Sedan hände det som är oundvikligt jag vann åtskilliga tusenlappar hos ett obskyrt skitbolag som jag visste att det skulle bli problem med att få ut pengarna hos. Tog mig flera månader att trada tillbaka pengarna.
Är det inte så att bonusarna blir en mkt dyr försäkring som snor 10% av din roi
och skapar en massa onödigt arbete. Med facit i hand så hade jag tjänat på att
spela exakt likadant på betfair/Smarket utan att försäkra upp mig hos en massa bolag. Skriver detta i en lättnad/frustration över att äntligen vara klar med bonushoreriet - mina 5min/dag blev betydligt mer kan jag säga.
It is a though way to make an easy living.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), kisumu (+10)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 17:15   #4
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 13
Sharp$: 31
Standard

Kan inte TS:en gå in i vad det var som hände? Vilket bolag osv.
Skotten84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 22:21   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 11
Sharp$: 84
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Är det inte så att bonusarna blir en mkt dyr försäkring som snor 10% av din roi och skapar en massa onödigt arbete.
Ja, varför bonushora överhuvudtaget om man nu är så skicklig på att tradea över bonusar? Om man använt sin trade-strategi och enbart bokat spelen utan att bonushora så hade man väl haft 100% större bankrulle eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+50)
BillyWalsh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 05:20   #6
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Jag är i alla fall så värdelös spelare att jag ligger ca 50000 kr back hos Smarkets på mitt bonusttradande. Har plockat ut kanske 30000 i bonusar, vilket med 100% bonus betyder att jag hos spelbolagen satt in 30000 och plockat ut 30000+30000+50000 netto, minus kanske 5000 i avbränning.

För mig hade nakna spel inte varit något alternativ och extremt viktigt att jag litar på att kunna få ut pengarna där jag spelar.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 07:53   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BillyWalsh Visa inlägg
Ja, varför bonushora överhuvudtaget om man nu är så skicklig på att tradea över bonusar? Om man använt sin trade-strategi och enbart bokat spelen utan att bonushora så hade man väl haft 100% större bankrulle eller?
Exakt blir min strategi i framtiden
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 09:08   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Är antagligen ditt eget fel som valt att spela hos ett suspekt bolag. Har själv tagit enorma mängder bonusar sedan flera år tillbaka och alltid fått ut pengarna. Man får göra lite research innan man stoppar in pengar; licens - Malta eller Curaçao? Ser sidan seriös ut? Andra personers erfarenheter?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 09:29   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1437
Standard

Jo självklart är det slarvigt att bara köra enligt min egen uppgjorda lista och inte kolla upp ordentligt med licenser etc.
Men faktum kvarstår att jag tillslut tradade ut nästa 20.000 kr (inte linjärt utan kurvan såg ut som en berg o dalbana) plus bonusar hos 15 andra bolag.
För min del hade det varit mer lönsamt att strunta i ev bonusar och enbart boka spelen på spelbörserna.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 09:37   #10
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det är bör väl vara enbart oddsen som styr vilka matcher man väljer när man tradear ut en bonus?

Eller försöker du välja ut matcher där du tror att du ska vinna över bonusen även om det är sämre återbetalning jämfört med andra matcher?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:01   #11
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Är antagligen ditt eget fel som valt att spela hos ett suspekt bolag. Har själv tagit enorma mängder bonusar sedan flera år tillbaka och alltid fått ut pengarna. Man får göra lite research innan man stoppar in pengar; licens - Malta eller Curaçao? Ser sidan seriös ut? Andra personers erfarenheter?

Håller med, skulle kunnat ge sharps men gör det inte av principskäl.

Har horat i kanske 2 år nu, tiden går fort, ALDRIG haft problem med att till slut plocka ut cashen.

Behöver jag nämna att jag aldrig spelat på ett bolag som inte har Maltalicens?

Btw började med de mindre bonusarna i utlandet fortfarande inga problem.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:55   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 1310
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Exakt blir min strategi i framtiden
Jo men tjena boka 30 spel och sedan tro att det kommer vara lika dant nästa vända?

Jag trejdar enorma mängder spel och första vevan fick jag nog stoppa in 400k på sportmarket för allt hamnade hos EU bolagen.

Nu senaste månaderna har jag säkert 400k upp istället på sportmarket.
Skulle jag tack vare det få idén att bara ta ena sidan med samma spel? Knappast troligt

Summa summarum eftersom du spelar alla utfallen med extra profit genom bonusar jämnar spelen ut sig i långa loppet.
lottolars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 18:24   #13
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lottolars Visa inlägg
Jo men tjena boka 30 spel och sedan tro att det kommer vara lika dant nästa vända?

Jag trejdar enorma mängder spel och första vevan fick jag nog stoppa in 400k på sportmarket för allt hamnade hos EU bolagen.

Nu senaste månaderna har jag säkert 400k upp istället på sportmarket.
Skulle jag tack vare det få idén att bara ta ena sidan med samma spel? Knappast troligt

Summa summarum eftersom du spelar alla utfallen med extra profit genom bonusar jämnar spelen ut sig i långa loppet.
400k? Vad hållar du på med? Har aldrig sett någon bonus som krävt mer än säg 40k i omsättning?!
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 19:21   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 1310
Standard

Ja nu trejdar jag inte enbart reloadbonusar men väldigt många.
Siktar på 1 miljon i omsättning / månad i år så det är klart swingsen mellan siterna är ganska stora.
lottolars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 19:36   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag har som mest fått in 6 laxar.
Efter ett tag fick jag inte ens in 500, utan allt skulle genomgå manuell koll.
Var får du in sådana summor ?

Citat:
Ursprungligen postat av lottolars Visa inlägg
Ja nu trejdar jag inte enbart reloadbonusar men väldigt många.
Siktar på 1 miljon i omsättning / månad i år så det är klart swingsen mellan siterna är ganska stora.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td