Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-15, 09:22   #1
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Suspensionstiden på Betfair


Vad är det som gäller angående denna?

Övervakade marknader på Betfair ska ju suspenderas vid matchavgörande händelser.
Citat:
Marknaden kommer tillfälligt stängas om det verkar som att ett mål gjorts, en straff utdöms eller ett rött kort visats.
Personligen har jag klarat mig förvånansvärt bra genom åren men fick igår erfara två mindre trevliga incidenter där bets matchats millisekunder innan marknaden stängts. I båda dessa fall var det tydligt att flertalet andra bookmakers, exempelvis Bet365, stängt marknaden för spel åtminstone 3 sekunder innan Betfair. Efter att ha kollat upp detta närmare med Betfair support så fick jag svaret att marknaden hade stängts inom 1 sekund från det att de fick notis om detta via sin datafeed, vilket ska anses vara inom acceptabla gränser. Vilket egentligen inte säger ett skvatt huruvida det gick korrekt till eller ej

Vad är era erfarenheter kring detta? Har ni åkt på någon ordentlig käftsmäll genom åren? Eller har ni t.o.m. lyckats upphäva beslut hos traders i efterhand?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-15, 09:24   #2
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Jag har sett många intressanta situationer i Bundesliga och Serie A, i samband med användandet av den nya VAR-tekniken, där marknader ibland varit öppna under tiden som domare analyserat situationen. Oddsen har ju då gått bananas . Annulleras då spelen i efterhand?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-15, 10:24   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

I Bet365s fall så varierar det faktiskt, nu sysslar ju inte jag med fotboll men jag har spelat "live" med rätt höga insatser under dryga 10 år. Vid 4 tillfällen har 365 korrigerat min utbetalning till min nackdel, jag har aldrig protesterat vid dessa tillfällen då jag varit medveten om att dom har haft på benen. Däremot har 365 säkert vid15-20 tillfällen godkänt och betalat ut odds som varit för höga och lagda precis vid mål/poäng.

Vad gäller Betfair så är det bara att ställa dig på alla fyra och vara beredd, Bf korrigerar inte det minsta som skulle vara till din fördel och gör inga ändringar i första hand.

Däremot har jag vid ganska många tillfällen spelat på marknader som inte är satta "in play" där matcher redan börjat. Där har jag fått behålla mina pengar alla ggr utom en. Nu hände det här mer för 7-8 år sedan, i dag är allt bra mycket mer uppstyrt med botar som suger upp allt som blir fel.

Nu var ju det här iofs inte det direkta svaret på din fråga

Senast redigerad av Nicksson den 2017-10-15 klockan 10:27.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td