![]() |
Citat:
E före e före U före u före M före m Stor E = hel E-tips Litet e = halv e-tips Stor U = hel U-tips Litet u = halv u-tips Stor M = hel Mat/Red gardering Litet m = halv mat/red gardering |
Citat:
|
Som sagt, detta är ett stort system som kanske tillämpar sig till bolagsspel på TT, PP. U 8-0-1697
[UUUUUUUU] Spoiler:
Spoiler:
|
Ett till men som kräver 5/8U för full pott. U 8-0-577
[UUUUUUUU] Spoiler:
Spoiler:
|
Äntligen "lite" flyt! Vinst på TT 14/8 2 669 kr. Insats bara 24 kr (R 3-3-24). :-)
|
Efter mycket skitjobb så är Excelfilen klar!!!
Äntligen klar med Excelfilen : 590 st system
http://www.mediafire.com/file/c4vspc...8-19.xlsx/file |
Citat:
590 system från 5 kr till 59000 kr. |
Citat:
Du har gjort dig förtjänt av en "tretta" :D Lika bra ta system nr 591 i ordningen då :) UM 8-3-896. Detta har sina likheter med UM 7-4-896 från "gula boken" men här har man i alla fall alltid minst 12 rätt i "13-zonen" 5 av 8 U-tips är något svårare än 4 av 7 men i gengäld är det en halva mindre. Garanti till 12 vid 4 U-rätt kräver ökning till runt 1300 rader. 13-chansen vid 4-U istället kräver runt 2200 rader. [UUUUUUUUmmm] system: Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
UM 8-3-704 [UUUUUUUUmmm] Varning 704 enkelrader: Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
Vet inte riktigt hur du hamnat på just 704 rader, men om man nu kör allt i enkelrader så blir det 672 rader om du använder 56 st * 0-6-12. :)
0-6-12: Spoiler:
|
Citat:
Tänker jag rätt om jag säger att ovanstående 0-6-12 * 56 ger en lucka på 320-380 fall vid 6 U-tips, dvs 50-60% chans? ;) Rätt gjort skulle det öka chansen till tolva vid 4 U-tips dessutom. |
Gjorde ett test med 96 rader. 8 st samma 0-6-12 kan man utan problem använda.
testtabell: Spoiler:
Spoiler:
|
Jag antar att jag inte behöver ta med dessa testrader som system i Excelfilen?
|
Citat:
Chansen till tolv rätt borde ganska snart "sluta öka" i samma takt som variationen bland de 56 raderna minskar. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Jag trodde och skrev nog också att ditt förslag borde ge en lucka vid 6 U-tips på 320-380 fall dvs 50-60% chans till tolva vilket visar sig vara stämma ganska bra (om jag nu skrivit in/kopierat rätt 672 rader): Tabell vid 6 U-tips om man använder 1st 0-6-12: Kod:
U-Tips 13 12 Chans |
Citat:
Jag tar med dom som ser ut som färdiga system och inte system som är under utveckling |
Exakt, ganska väntat
Den uppdelningen jag gjort i 896 raders varianten i 4 st 14 raderssystems skulle nog däremot räcka även här. 4 st olika 0-6-12 bör vara tilltäcklilgt. Just det, Jonas skriver ju allt i svart. Tänkte inte på det.:) |
Någon som nämnde mig? :clap:
|
Teoretitiskt lägsta radnummer för 6 helg är 6 - om du kräver 10 rätt.
Jag visar här S 6-0-7 - med minst 10 rätt.. WinGar format: Spoiler:
Garanti: Spoiler:
|
Teoretitiskt lägsta radnummer för system S 4-4-? är 6-10 rader - om du kräver 10 rätt!
Jag visar här S 4-4-11, med min. 10 rätt. WinGar format: Spoiler:
|
Teoretitiskt lägsta radnummer för system S 2-6-? är 4-6 rader - om du kräver 10 ratt.
Jag visar här S 2-6-9, - med min. 10 rätt. WinGar format: Spoiler:
|
Även om jag inte spelar 10-rättsgaranterande system så är systemen som så ganska okej. Som du skriver så finns ju 6-0-6, 4-4-10 och 2-6-6.
Har du gjort dom själv Dukisfar? |
Dom som vill köra såna där extremt billiga system får givetvis göra det, men jag själv skulle inte det. Stor risk att man inte får nåt alls trots att den vinstgruppen sitter. Det är ofta det inte blir någon vinst på 10:or
|
Ett av de första systemen jag själv satte ihop var just S6-0-6. Det var på 80-talet och blev sämre än det 6-0-6 som jag tror Seppo hade gjort.
Jag har inte kvar systemet men minns fortfarande ungefär hur jag tänkte konstigt nog! Idag minns jag inte hur jag gjort vissa system i den här tråden eller ens vilka jag gjort :ohmy: Jag minns att jag kombinerade olika delar av 3 hela och beräknade garantin för hand, det borde sett ut ungefär så här: Kod:
123111 |
UM 7-3-232
Spoiler:
Spoiler:
|
UME 6-4-1608
[eeUUUUUUmm] Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
Ska man klaga på nåt så är det väl färgen du valt på systemraderna som är alldeles för ljus :D |
Testar Jonas system UME 6-4 1608 kr https://tipsrader.se/spel/index/50524
|
Citat:
|
JINMAR har gjort följande U-system - med en fin garanti:
U 8-0-816 WinGar format: Spoiler:
|
Citat:
Körde samma variant av tvåblocks-system denna vecka men nu slog det klockrent. Tyvärr lyckades man bränna två säkra!:whoco5: https://tipsrader.se/spel/index/50486 |
Tur i oturen då, går man plus är det alltid bra :)
Systemet blir 269 rader? Blocksystem är dock helt klart intressant, men hur kombinerar du blocken? Ren multiplicering skulle ju ge 288 rader! |
UE 8-0-261 (C) BENJON
Wingar format: Spoiler:
|
Citat:
|
Man kan undra hur många av systemen dessa gubbar gjort som man inte känner till?
|
Citat:
Edit: försökte låna denna, http://libris.kb.se/bib/7795651 för att se vilka system det fanns men icke. Värdelöst system med böcker som man ej får låna även om man inte bor i Sthlm. Ska försöka få universitetsbiblioteket att beställa upp boken. |
Citat:
När man kollar på teckenfördelningen för veckans omgång kan man tro att det är sex helgarderade matcher som har E-tips, alltså de som har 9720 streck. Kod:
4440 4440 4440 |
Den som är dålig på U-raden... här kommer här 2 system på en gång. Finns en hel del system för 5 matcher, men kan vara bra som alternativ :)
Låg ribba alltså. 5 Helg. men ej tidigare publicerade. Det bästa jag kan komma på i nuläget med enkelrader och låg tyngdpunkt. U 5-0-24 U-5-0-40 G-tabeller: Spoiler:
Spoiler:
|