![]() |
Citat:
Tyvärr räcker det inte hela vägen. Eriks system har lite bättre chans till 11:a rätt. Det kan vara de 6 raderna som ger tio rätt samtidigt med 13 som är skillnaden. Ditt system är bra och påminner om varianter som publicerats tidigare. |
Citat:
Jag kanske hade valt ditt då du har 362 mot Madsens 360 på 12:orna. Varför lägger du inte upp raderna. Är det för att ingen annan ska sno rättigheterna :lol: Hur som helst så har du gjort det bra :claps: Edit: Skrev fel det är 360 på båda systemen |
Systemnyckeln följer här för S 6-3-24:
WinGar format: Spoiler:
Hur kan du undersöka de sex raderna som ger 13 rätt och följs av 10 rätt och ändra dessa så att du kan få bättre rader med 11 rätt? Vilka verktyg kommer du använda? |
Citat:
Men om man tar de 18 raderna som inte ger "13 samtidigt som 10" och använder funktionen systeminformation i WinGar ser det ut så här: Spoiler:
Eriks system har 8 1:or, x och 2:or på de 6 hela samt 12 1:or och 12st x på de halva. Kanske kan det vara till hjälp för att hitta de 6 raderna? |
Citat:
Spoiler:
Spoiler:
Eller UM 3-3-63 (U på 2 hel samt 3 halv) Spoiler:
Spoiler:
Alternativt så tar du ett S 3-0-9 och kör det som ett U-system. Gör man det till UME blir det 3-3-54 Spoiler:
Spoiler:
Bara att kolla i tråden, finns säkert andra bra system samt Tord har postat TT-system också. Edit: Och om du vill kan man för ca 170kr få detta 3-3-168 med 77% chans till full pott. Spoiler:
Spoiler:
|
Spoiler:
Finns inga system i hela världen som kan hjälpa en om man tippar som en kratta. Tippade igår ME 4-2 208 kr. Allt såg bra ut på pappret när jag lämnade in men gick åt h-e från första målet på flera matcher. Vart bara 4 rätt. Riktigt dåligt. Kräftgången fortsätter sedan jag satte 13 rätt. :cry: Bra system med riktigt lågt pris du lade upp. Det var väl nåt i den prisklassen ElvisP var ute efter kanske. |
Citat:
|
Citat:
|
Tack för TT-systemen.
Jag testar UM 4-2-64 i kväll. Återrapporterar i händelse av vinst. Garanti: 8 rätt i 50 % vid 2 & 3 / 4 U. Jag skippar 4 / 4 U (inte sannolikt). 116641 161642 166141 611642 616141 661142 111641 116142 161141 611142 |
Här är ett UM 5-1-122 till ok pris
Spoiler:
Spoiler:
Och ett U 6-0-49 Spoiler:
Spoiler:
|
@Jonas_77
Är systemen dina egna eller från böcker? UM 3-3 var inte fullständig garantitabell såg jag om man ska systemet som stryktips system Var även 10 och 11 rätt på 0 U tecken UM 4-2 var ju bra om man gjorde om det till UME 6-4 så blev kostnaden 1040 kr U 6-0 49 kr Blir ett billigt UME 7-4 1764 kr system. Ribban är ganska hög till 13 rätt men man kan ju inte få allt. Jag har också gjort system som är billiga men hög ribba. Hittar jag ett bra recept på ett system så brukar jag bygga ut systemen med fler garderingar. UME 8-3 1480 kr systemet till exempel som liknar ditt U 6-0 system |
Citat:
Nä, egna system gör jag inte, är för dum för det dessutom finns det de som gjort och gör system (ni i denna tråd) som kan det där bättre. Jag tar från böcker - har ett UM 6-0-48 också där 13 rätts chans ligger vid 3U (av 5) och är 40%. |
Citat:
Gillar dock inte system som ger väldigt liten chans till 12 - 13 rätt utan mest för att minimera kostnaden. Inget mot dig dukisfar. Du får göra som du vill, men jag lär inte använda systemen med så liten chans. Kan dock vara bra om det är stor chans till massa skrällar och om man har ont om pengar. Hade det varit minigaranti till 11 rätt och hyfsad chans till 12 rätt så kanske... |
Är det någon som gör en efterkalkyl på tipset för att se hur tipset gick
eller är avslutad omgång enbart historia som blir bortglömd Hur många säkra och hur många som gick in. Hur många U-tips och antal rätta U. Om det har varit en lätt eller svår omgång. Antal tecken 1, X eller 2 Det är saker som är bra att veta när man ska välja system |
Är den statistik som du ser via den här länken du letar efter?
http://tipsxtra.se/statistics http://worldpronos.com/sv/officiell-...ik-stryktipset http://liverattning.se/statistik/1x2 http://1x2.se/statistik |
Vet inte om jag postat denna, UME 5-5-1440
Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
Men tack ändå för länkarna |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Måste ta tag i ifyllandet av system snart innan det skenar iväg alltför långt
UME 5-5 1024 kr Om BrakZen kan/vill fixa 12 rättsgarantin på 0 U-tecken som han gjorde med mitt förra system så vore det just :). Det är han bra på. Fast detta har inte 25% på 0 U-tecken ***Uppdaterat systemet*** Tack igen BrakZen WinGar: [EeUUUUmmmm] Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
Här kommer 2 U system:
U 6-0-58, WinGar format: Spoiler:
Garanti: Spoiler:
U 6-0-122 WinGar format: Spoiler:
Det lilla system: Du kan hitta 3,4 eller 5 U-tips då systemet hjälper dig till goda vinster. U 6-0-122: täcker något annat - 3, 4 och 5 U-tips - eller inga U-tips alls !! |
Citat:
Tords UME 5-5-1024: Spoiler:
Spoiler:
|
Här är ett annat system som jag höll på med för länge sedan men aldrig gjorde klart. UME 5-5-480.
Styrkan i systemet ligger i tolvrättsgaranti mellan 2-4 U och 1-2 E-tips, men spelar man 55% av raderna vid 1 E/3 U skall man ha tolva vid 0 E-tips. Jag la ner projektet när jag insåg att jag är alldeles för dålig tippare för att sätta 3 säkra och 5 halva. Kanske PowerPlay kan trolla till garantin. Då kan det bli intressant. UME 5-5-480 [eeUUUUUmmm]: Spoiler:
|
Citat:
Då täcks tolvan både vid 2 och 0 E-tips. Ena halvan på E-tips 1 2 och andra halvan på 2 1. Har ett svagt minne av att jag gjort detta förut... Detta utkast till system är just nu UME 5-5-320 rader Frågan är vilka 13-rader man vill ha vid 2 E-tips. Känns lite onödigt att också ha dessa vid 3-Utips, när man nu kan välja. Man skulle ju kunna ta 160 rader vid 2-Utips så är vi uppe i 480 rader. Hm, nu uppstod visst ett annat problem. Hur få minst 12-garanti utan nödlösningen med enkelrader. Får fundera ett tag till ! System just nu 5-5-320: Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nya länk til Worldpronos:
http://worldpronos.com/sv/officiell-statistik-stryktipset URL bör börja med http och inte https - till den webbplatsen... |
Det räckte med 448 rader. :)
Då har man alltid 12 även vid kombinationen 0 E-tips och 3 U-tips. UME 5-5-448 [eeUUUUUmmm] Spoiler:
Spoiler:
|
Håller sätta ihop alla systemen i Excel fil igen. Är på sidan 60 nu. Viktigt att ni skriver info om vad för system det är så jag slipper lista ut hur systemet/vad för system det är. Har hänt längre bak i tråden att raderna är utslängt utan som helst info. Hur ska man då veta vad för system det är
Är det så att ni struntar i det så får jag hoppa över systemet Det tar kanske 2-3 dagar till innan filen är klar /Tord |
Citat:
Om man tänker till borde det gå att komma ner till 380-400 rader om man använder matematiska system, naturligtvis ännu lägre om man bara använder enkelrader. Tyvärr är jag för dålig tippare för att sätta 5 halva och 3 säkra. UME 5-5-420[eeUUUUUmmm] Spoiler:
Garantitabell (12-rätts): Spoiler:
|
Citat:
https://tipsrader.se/spel/index/50253 Jag körde UM 5-5-80 från den blåa boken. Garantitabellen är koncentrerad kring 1 U-tips bland de helvarierade vilket var vad jag fick, och systemet slog med 12. Tycker det visar att NSAB-systemen håller än idag som system för småspelare och chansare. Tyvärr fick jag kalla fötter efter inlämning och gjorde även ett tvåblockssystem baserat på U5-0-36 från Jonas och R 0-5-8 som jag tror Tord lagt upp. Eftersom jag bara satte 1 U-tips så slog detta endast med 11 rätt... |
Citat:
Dom systemen håller absolut, förmodligen är det till och med vettigare att spela UM 5-5-80 med vinstchanserna långt ner. Kör man våra UME varianter ska man förutom 3 säkra och fem halva dessutom ha 1 E-tips och 3 U-tips för att ha chans på trettan till 5 gånger priset. Risken med UME-system/blocksystem är att man lurar sig själv. Garantitabellen ser bra ut men man värderar inte hur stor chansen är att man "hamnar rätt", kanske nöjer man sig med att ha hög allarättschans "i mitten". Man kan tänka sig följande: Stryktipset har 13 matcher. "Mitten" är 6-7 rätt, vilket också är det vanligast om man tittar på "folket rad". Spelar man UME 5-5 har man 3 säkra, dessa vill man inte chansa på utan väljer 3 av folkets mest betrodda. Sitter dessa finns 3-4 matcher kvar på "folkets rad". Man skall nu välja 5 halvgarderade, vågar man gå emot på dessa och chansa på att det skräller på samtliga halva? Förmodligen inte. Har man otur "förbrukas" de återstående favorittecknen och 0 återstår till U-raden. Går man emot på de halva och spricker är det ännu värre. Då "förbrukas"u-tecken och du spricker på ramen. |
Citat:
En som inte tycker at NSABs system håller idag är Mikael på Liverättning, men han snackar mycket skit och så kallar han sina system för supersystem. Bara det att det inte finns några supersystem. |
Citat:
|
Citat:
Btw så gillar jag Tipsrader bättre än Liverättning även om sidan sidan inte uppdaterar lika snabbt. Mycket tjafs på LR Har gjort klart Excelfilen upp till sidan 100 nu. Ska bara göra en efterkoll innan jag fortsätter. System kan ha hamnat på fel sida som jag måste efterkolla |
Citat:
Spoiler:
- 1 3 3 finns bara på 0 U tecken |
Man kan se "ramen" om man klickar på "1x2" uppe till höger. och visst faktiskt 0-urätt.
Men ändå bra tippat få in spikar och halva och som tack för det 12-rätt. Helt klart är det så att våra varianter av nu ex. UME 5-5 osv. har en hög ribba svår att nå. System som dessa runt 400-500 kr skulle nog göra sig bättre om de 3 sista "spikarna" istället kunde helgarderas... , hehe. Vad skall man välja: Antingen har du vinstrader vid 3-4 U av 5;svårt att nå men lägre kostnad och högre 12-13-chanser. Eller så har man vinstrader vid 1-2 av 5 ; lätt att nå men både dyrare och trots det ofta lägre 12-13-chanser. Svaret är nog att man bör tippa i bolag. Annars blir det chanssystem med många säkra och halvgarderade eller system med alltför låg 13-chans. |
Citat:
|
Haha ja då tippade man ju sämre än man trott.
Det här med val av U-tecken har vi ju inte diskuterat så mycket i tråden, mest utformning av system och garantitabeller. Återkommer med mina tankar i ämnet efter semestern. |