![]() |
9 Radersnyckel ned 2 streck i varje grupp och 2 i ett kortkopp så blir systemet på 288 rader Har fått 7:or och även nedreducering till 6:or med systemet.
Spoiler:
|
Tack! :yes:
|
Alternat 3 (1 och 2 hopslagna)
A A AC A A B AB B A C BC C B A AB C B B BC A B C AC B C A BC B C B AC C C C AB A Spoiler:
|
Jag fick ett V75 program med när jag köpte NSAB Datatips, men det finns inga system med och jag har ingen kunskap om programmet heller
http://www.mediafire.com/convkey/492...chpvybfpzg.jpg Finns bara: 1. Heltäckande ABC system 2. Rangordna slump system 3. Special system (hämta från disk) |
R 1-4 8 kr
Billigt system för endast 8 kr. Lägger man på 4 hela + 1 halv M garderingar så får man ett 5-5 system för 1296 kr och 16,66% chans till 13 rätt WinGar: [Rrrrr] Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
Hej, alla experter
Behöver hjälp med funktion: att använda multiplikation i mitt nya program från Finland - System Print. Som steg för steg med några skärmbilder - enligt manualen blir det enkelt att skapa blocksystem. Tack på förhand, dukisfar |
Citat:
|
Citat:
Bocka för System 1 knappen Öppna och väl systemet du vill multiplicera med fyll i tipstecken Gör sen samma sak med System 2 och system 3 om du ska ha 3 block |
God kväll,
Vem vet någonting om Peter Caspersson's program - de gamla goda: Datatipset ALFA Datatipset Arena Quick Tips Euro XD och ett travprogram, som jag tyvär inte har namnet på. Vissa använde DOS-operativsystem, andra det fösta Windows. Kan du få några av dessa program - eller är de uteslutna. Har en gammal DOS-maskin som kan startes på kontoret. dukisfar... |
Citat:
Jag själv använder inte Arena speciellt mycket längre då garantiuträkingen är på tok för sölig för min smak. Då kan man lika gärna öppna systemfilerna direkt i Notepad++ och ändra som man själv vill och räkna ut garantin i WinGar Ett program jag INTE ger bort är NSAB Datatips då programmet är reggat med mitt namn och serienummer, men jag ska lägga alla systemen som jag har i WinGar format senare när jag är klar. Detta tar ett tag dock Edit: TurboTips v2.0 (DOS) Man kan göra system upp till 5004 rader. OBS! man måste ställa in max antal rader varje gång man startar programmet XTips 1.03 (DOS) Rättningsprogram för upp till 250 system samtidigt Båda filerna i samma paket http://www.mediafire.com/file/28mr3m...XTips.zip/file |
MT6 6-0 60 kr Blå NSAB boken
Teckenfördelningssystem Arena format Spoiler:
Garatitabell: Spoiler:
|
Hej, Tord
Reflex har svaret, - och jag försöker med den lösning han beskriver. Tack! dukisfar |
Hej, Reflex
Om jag använder din metod får jag ett felmeddelanda: " Multiplikation kan ej utföras, Det för många rader och en del skulle hamna utanför," Det är lite konstigt eftersom jag vill kombinera r 2-1-4 och r 0-4-2, och radnummer är 8 i det färdiga blocksystemet. Nu är det dags att kontakta So Software. Tack härifrån, dukisfar |
Hej, Tord
Tack så mycket för svar i Forum tidigt idag och trevligt med ett antal gamla DOS-program som nu måste köras på min äldre dator eller om jag vågar i en DOS-ruta under Windows 10 - det kommer jag nu att tänka på!! Det väntar några trevliga timmar med PC-tips! Hälsning dukisfar |
Citat:
Samma format 1=1 X=2 2=3... och så vidare. Leta bara efter ändelsen .TIP som filerna heter. Alla program funkar perfekt i DOSBox. TurboTipset går att köra Block också |
Någon som fattar vad MY menas? UM? Kupong 4 borde väl täcka alla rader. När jag struntar i K4 så får jag det till 30 rader fast det ska vara 33
https://syst.blogaaja.fi/files/2019/...nnaa0001-1.jpg |
Citat:
Alla rader har fördelningen 2-2-2 utom de 3 sista. Spoiler:
|
Citat:
Hittade systemet i Blå NSAB boken som är 33 rader. Tror inte att denna garantitabellen stämmer då det fattas 3 rader Kom på att det är 3 enkelrader :whoco5: och inte tre hela M garderingar haha |
TS5 6-0 33 kr Blå NSAB boken
Teckenfördelningssystem Arena format. Spoiler:
|
Hm
Alla rader är med. 33 enkelrader.:) Kupong 4 är ju "ettaraden" "kryssraden", "tvåaraden". |
Citat:
|
God kväll, alla
Om det har intresse, fälj sedan länken till Finlands webbplats med olika systemtyper. Webbplats finns här: : http://www.kotinet.com/mfrogell/Vakio-legenda.html Hjälp finns här: http://www.kotinet.com/mfrogell/Hjalp.html Jag har kopierat lite text från hjälpfilen: Först skall du veta att garderingsmarkeringar har bytt plats i finska stryktips. Tex. S-4-6-24 betydde tidigare 4 helgarderingar och 6 halvgarderingar 24 rader. I dag betyder det, 4 halv- och 6 helgarderingar. S-systeemi = sparsystem Y-systeemi = U-system Tuurisarja = Chanssystem Du börjar med att plocka upp ett system på vänstersida. Det finns 12-, 11- och 10-garanti sparsystem. och andra typer på vänster sida längre ner. Emellertid vet jag ännu inte vad "MY" betyder! dukisfar |
Citat:
Enligt Blå NSAB boken: S = Sparsystem CH = Chanssystem U = Utgångsradsystem UM = Kombinerat utgångsrads- och matematiskt system UE = Kombinerat utgångsrads- och effektutgångsradssystem UME = Kombinerat matematiskt och UE-system TS = Reducerat teckenfördelningssystem MT = Oreducerat teckenfördelningssystem TSM = Kombinerat reducerat tecken- och matematiskt system |
U 5-4 160 kr
Finskt B system med många 13 chanser till en ganska låg procent Lägger man till en hel och en halv E tecken = 6-5 640 kr Lägger man till två hela E tecken = 7-4 800 kr WinGar: [UUUUUuuuu] Spoiler:
Garantitabell: Lååång garantitabell Spoiler:
|
R 0-5 7 kr
Finskt R system WinGar: [rrrrr] Spoiler:
Garantitabell: om man gör om till ett U system Spoiler:
|
Till Reflex.
I inlägg #899 skriver du bland annat: Kasperson som gjorde Arena gjorde ett tipsprogram som heter Quick tips som man kunde sammanfoga med Arena. Han gjorde även ett travprogram som var helt fantastiskt, har inte sett något annat program som är bättre idag,.... Kom ihåg travprogrammets namn? Eller vet du om det kan erhållas mer? Har blivit nyfiken efter att ha läst ditt omnämnande av programmet. // dukisfar |
Hippodromen sys och det är inget som fungerar nu. Sen gick det att köpa till ett extra program som hette Infocentralen där all information om hästarna hämtades. Det var 25 år sen som jag använde det programet. Sen fanns det ett gammalt program som används under DOS och heter Hippodromen V75.
Tipsprogramen Alf och Beta är föregångare till ARENA ingen större skillnad på dem. Nu är det dags att gå igenom TT för fredagen |
Citat:
|
Kan behövas mycket tur, men man måste våga för att vinna
|
U28 6-0 73 kr Blå NSAB boken
Detta system finns med i Blå NSAB boken men trots det så står det att det är fel lösenord på programmet. Någon miss NSAB gjort när jag fick systemen. Tur dock så är det det enklaste typ av system så jag slängde ihop raderna direkt i WinGar WinGar: [UUUUUU] Spoiler:
|
MT 8-2 1188 kr
Det står att systemet ska kosta 1188 kr men kostar bara 996 kr. Har matat in raderna ett par gånger Edit: Det fattas rader i boken, systemet kostar 1188 kr. Fick återskapa systemet i Copema Tips WinGar: [UUUUUUUMmm] Spoiler:
|
Citat:
|
Klar med alla U system från blå NSAB boken. UM kvar för WinGar samt TM och TS som kommer att göras i Arena då WinGar inte kan göra garantitabellerna som teckenfördelning som Arena kan. Länkar allt när det är klart.
Era egna system får ni hålla reda på själva ;) |
Hej, användare av Arena programmet!
Är det möjligt att låne manualen eller andet skriftligt arbete förr att komma igång med programmet. Jag kommer att vara tacksam för all hjälp med de vanligaste funktionerna. Kanske finns det en användere som har gjort en video av funktionen i programmet. Är väl medveten om att jag borde vara mycket lycklig om någon har manualen i PDF-format eller liknande - för när programmet startedes kom en pappersmanual med. Men jag frågar i forumet ändå. // dukisfar |
Citat:
|
Jag gjorde en mkt kortfattad beskrivning av Arena till Tord för ett par år sedan när han fick programmet av mig. Kan inte hitta den nu, men kanske Tord har har den kvar på mailen någonstans. Är väl bättre än ingenting. Den ursprungliga manualen har jag tyvärr ej längre. Fast jag har precis för mig att jag skrivit ut denna nån gång. Jag begriper bara inte hur. Det finns ju inte nån fil i Arena-mappen som skulle kunna innehålla denna text.
|
Citat:
Edit: Hittade den i mailen men är väldigt simpel. Powerplay går inte genom allt. Ska han ha med bilderna så måste jag spara filen som .eml, men kanske kan föra över texten till PDF format på nåt sätt Väldigt simpel guide som inte täcker allt http://www.mediafire.com/file/xqf2g5...Arena.pdf/file Lite tillägg för garantitabellberäkningen S = sparsystem eller M utan U tecken T = teckenfördelningssystem MT/TS/TSM U = U-teckensystem Editor: Singeltecken kan man skriva 11XX2 men om man använder M garderingar så måste man skriva X2 12 1X2 annars vet inte programmet om det är singeltecken eller M gardering Till skillnad mot WinGar där man skriver 1X2 1X så måste man vända på steken för att det ska bli rätt i Arena. Man sätter halva först och hela sist 1X 1X2 Finns även dolda funktioner i Editorn. Trycker man på [Alt] så får man upp fler alternativ Hoppas jag har rätt Powerplay annars får du rätta mig :) |
Till Tord og PowerPlay,
De 3 sidorna i manualen är bra hjälp för funktionen "Systemeditor" och "Garantiberäkning" - Jag tränar exempel UM 1-4-6, och det går bra tills jag ser vad Arena beräknar garanti för: Jag visar bara raderna för 4 U-tips: I 1/3 fall 6 stycken 13, - i 2/3 fall 6 stycken 12 Det ser fel ut - och jag har använt värdena från garantiberäknings bilden i manualen!! Det kommer att vara över igen. Träning behövs. // dukisfar |
Citat:
Edit: Tror jag skrev fel. R system ska också vara på ½ och 1 men det ska stå S längre upp. M2 och M3 är enbart för M garderingar Jag testade det nyss och då vart det rätt med R systemet Edit2: Måste rätta mig en andra gång. Singeltecken måste tydligen ha mellanslag också, annars fick jag 20 13 rättare. Får skylla på att jag inte använt Arena nåt speciellt :lol: Sedan vore det bra om du gjorde en egen tråd när det gäller frågor om program tack. Det har blivit för mycket offtopic. Den här tråden är för nyckeltabeller och inget annat. Fortsätter du skriva annat så kommer inte jag svara mer |
UM 8-3 1800 kr
Tror att Leif Johansson (f.d. tipsexpert) har gjort detta system som jag hittade på hans Twittersida. Lite dyrt för vad man får för priset. Då finns det bättre här inne :yes: Gör man om systemet till UME istället så kostar det 1350 kr WinGar: Spoiler:
|