Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-31, 13:04   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Matched betting


Tror det kallas matched betting.

Om jag spelar ett odds hos en vanlig bookmaker till låt säga 1,80 och satsar 100:-

Sen vill jag laya samma spel hos betfair, vilket odds måste jag ner i och hur mycket ska jag laya i förhållande till de hundra kronor jag satt till 1,80?

Hur räknar man?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 14:51   #2
 
Reg.datum: maj 2019
Inlägg: 13
Sharp$: 122
Standard

Matched betting är bonustrading. Det du försöker förklara är arbitrage (Om du menar hur stor oddskillnaden behövera vara för att gå med vinst oavsett sett utfall)
Det finns tusen arbitrage räknare på nätet, googla

Senast redigerad av Chippe123 den 2019-10-31 klockan 14:59.
Chippe123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 15:22   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chippe123 Visa inlägg
Matched betting är bonustrading. Det du försöker förklara är arbitrage (Om du menar hur stor oddskillnaden behövera vara för att gå med vinst oavsett sett utfall)
Det finns tusen arbitrage räknare på nätet, googla
aha. Vanligt arbitrage kan jag räkna ut. Alltså när man backar tex. på 1x2 alla tre möjliga utfall. Men blev lite snurrigare om jag ska spela tex en tvåa och sen laya samma tvåa och kunna vinna på alla tre utfallen.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 19:58   #4
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
aha. Vanligt arbitrage kan jag räkna ut. Alltså när man backar tex. på 1x2 alla tre möjliga utfall. Men blev lite snurrigare om jag ska spela tex en tvåa och sen laya samma tvåa och kunna vinna på alla tre utfallen.

Behöver du ställa en sådan fråga är det bara att lägga ner dina planer omg.
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 21:37   #5
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mumintroll Visa inlägg
Behöver du ställa en sådan fråga är det bara att lägga ner dina planer omg.
ok. Bra och veta från någon som visste allt från början gissar jag.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 23:52   #6
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
ok. Bra och veta från någon som visste allt från början gissar jag.
Att laya betyder ju att utfallet inte ska hända så spelar ingen roll hur många utfall det finns så om AIK inte ska vinna så får resultatet bli X men om tennisspelare A inte ska vinna så kan resultatet bara bli att B vinner. Om du kör på "båda lagen gör mål" och layar NEJ så är ditt spel att båda kommer göra mål och om du istället layar JA så är ditt spel att dom inte kommer göra det ibland blir det lustigt hur ihoptrasslade termerna kan bli och det tar en stund att fatta va det är man egentligen har valt men lay är alltså alltid att något INTE ska hända så allt annat får hända oavsett om det är att någon av 19 golfspelare vinner eller att matchen har under 2.5 mål där den bara kan ha antigen under eller över.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 09:06   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

När man ställer frågor på ett forum så blir det alltid ngn som ska göra sig lustig.
Skit i dom och fortsätt med dina frågor. När det gäller att laya odds på Betfair så är det ett utmärkt sätt att börja.
Börja med låga insatser och försök följaktligen att hitta utfall som INTE ska inträffa. Som nybörjare skulle jag börja med att laya odds till 3-4 ggr på bortalag. Gör din research och du kommer att få många vinster på 1 och X men du kommer även att få färre men större förluster.
Undvik system där du ökar på insatserna för att jag ikapp förlusterna leder oftast till ruin.
Spelar man på detta sätt kommer du att få långa streakar med vinster och då kan det vara bra att ha ngn form av proggresivt system dvs man ökar insatserna allt eftersom kassan ökar. Finns en mängd olika sätt att tänka när det gäller hur man ska satsa, goggla…
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 09:22   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Tillägg
Du kommer inte att bli miljonär på att spela på detta vis men du lär dig hur marknaden reagerar på specifika händelser och får en kunskap om hur oddsen rör sig. Du kan sedan även börja med att casha ut pengar vid mål i din favör och när mål kommer som går emot dig så kan du även begränsa förlusten.
Börja där och pröva dig fram. Räkna med att det tar flera år innan du bemästrar Betfair någorlunda men man måste börja någonstans.
Finns en miljard olika sidor som lockar med att de har system som innebär att du aldrig går med förlust. Naturligtvis är det inte så däremot finns det några system därute som kan utgöra en bra grund men du behöver ändå hitta din egen infallsvinkel.
Trading handlar egentligen om två saker antingen sitter du och hoppas på ett mål eller också hoppas du på att det inte blir ngt mål. Så enkelt och ändå så svårt...
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 09:32   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Finns ett klassiskt system som heter "Lay the draw" dvs boka oavgjort och så fort det blev ett mål så kunde man oftast räkna hem en vinst.
Fungerar normalt inte längre men man kan fortfarande använda systemet på vissa matcher om man går in i halvtid och har en klar exitstrategi.
Detta system är också en utmärkt sätt börja för nybörjare eftersom man lär sig hur man ska tänka när det gäller trading. Dessutom finns det gratis ute på nätet.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 09:52   #10
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Att laya betyder ju att utfallet inte ska hända så spelar ingen roll hur många utfall det finns så om AIK inte ska vinna så får resultatet bli X men om tennisspelare A inte ska vinna så kan resultatet bara bli att B vinner. Om du kör på "båda lagen gör mål" och layar NEJ så är ditt spel att båda kommer göra mål och om du istället layar JA så är ditt spel att dom inte kommer göra det ibland blir det lustigt hur ihoptrasslade termerna kan bli och det tar en stund att fatta va det är man egentligen har valt men lay är alltså alltid att något INTE ska hända så allt annat får hända oavsett om det är att någon av 19 golfspelare vinner eller att matchen har under 2.5 mål där den bara kan ha antigen under eller över.
jodå, det har jag greppat i varje fall. Blev mer snurrigt när jag försökte tänka ut om jag spelat ett odds vilket odds jag då behöver få layat för och göra en säker vinst. Alltså med tanke på kommissionen så blev det snurrigt.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 09:57   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
När man ställer frågor på ett forum så blir det alltid ngn som ska göra sig lustig.
Skit i dom och fortsätt med dina frågor. När det gäller att laya odds på Betfair så är det ett utmärkt sätt att börja.
Börja med låga insatser och försök följaktligen att hitta utfall som INTE ska inträffa. Som nybörjare skulle jag börja med att laya odds till 3-4 ggr på bortalag. Gör din research och du kommer att få många vinster på 1 och X men du kommer även att få färre men större förluster.
Undvik system där du ökar på insatserna för att jag ikapp förlusterna leder oftast till ruin.
Spelar man på detta sätt kommer du att få långa streakar med vinster och då kan det vara bra att ha ngn form av proggresivt system dvs man ökar insatserna allt eftersom kassan ökar. Finns en mängd olika sätt att tänka när det gäller hur man ska satsa, goggla…
Tack. Jo, riktiga lustigkurrar Bryr mig inte ett smack så det är lugnt. Vet att det kommer. Rätt fantastiskt att en del verkar ha kunnat allt här i livet från första början.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 10:02   #12
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Tillägg
Du kommer inte att bli miljonär på att spela på detta vis men du lär dig hur marknaden reagerar på specifika händelser och får en kunskap om hur oddsen rör sig. Du kan sedan även börja med att casha ut pengar vid mål i din favör och när mål kommer som går emot dig så kan du även begränsa förlusten.
Börja där och pröva dig fram. Räkna med att det tar flera år innan du bemästrar Betfair någorlunda men man måste börja någonstans.
Finns en miljard olika sidor som lockar med att de har system som innebär att du aldrig går med förlust. Naturligtvis är det inte så däremot finns det några system därute som kan utgöra en bra grund men du behöver ändå hitta din egen infallsvinkel.
Trading handlar egentligen om två saker antingen sitter du och hoppas på ett mål eller också hoppas du på att det inte blir ngt mål. Så enkelt och ändå så svårt...
mmm brukar kunna bli en dyr läroperiod så gäller och vara försiktig. Som poker, ingen som bara går in och dominerar det första dom gör.

Tänker på oddsrörelserna, finns det verkligen nåt riktigt mönster där, är det inte väldigt fram och tillbaka och snudd på omöjligt och veta hur det slutar. Känns som det är mycket finter hit och dit...att man skapar oddsrörelser för att det är det går att vinna på. Hur långt går ett odds ner tex. när oddset är på väg ner, rätt vad det är vänder det uppåt igen, och hur långt då. Eller vice versa.

Är väl som på börsen, köpa när det ligger i botten och sälja när det ligger i toppen, men hitta rätt där.....
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 10:08   #13
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Finns ett klassiskt system som heter "Lay the draw" dvs boka oavgjort och så fort det blev ett mål så kunde man oftast räkna hem en vinst.
Fungerar normalt inte längre men man kan fortfarande använda systemet på vissa matcher om man går in i halvtid och har en klar exitstrategi.
Detta system är också en utmärkt sätt börja för nybörjare eftersom man lär sig hur man ska tänka när det gäller trading. Dessutom finns det gratis ute på nätet.
Ja, var ju också en variant. På förhand målglada matcher torde kunna fungera.

Känns som det mesta är svårt så länge du inte ser arbitragelägen. Då vet man ju att oddsen är på sin sida. Allt under arbitrage har ju egentligen spelbolagen en marginal.

Vad använde du för vinnande koncept nu som du vet fungerar? om du har något sånt.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-01, 10:22   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1429
Standard

Har haft ett antal vinnande koncept genom åren. Gemensamt för dessa är att de försvinner efter en tidsperiod. Har just nu ett koncept som ser lovande ut men som jag av förklarliga skäl inte gör offentligt.
För min del handlar inte trading om kunskap om lagen, väldigt svårt att hitta en edge där. Bookmakers har alla statistikverktyg på sin sida. Jag jämför med betbrain för att se var oddsen ligger så slipper jag plugga på om lagen och slösa min tid. Nä det handlar om matematik i det oändliga.
Det bästa tipset jag kan ge är att ha en stadig inkomst vid sidan om för att slippa den psykiska pressen och då kan man även alltid fylla på spelkassan vid behov (vilket du kommer att behöva i början).
Sitter just nu på jobbet och förbereder kvällens trading.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td