Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-30, 13:06   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 631
Standard

Limitering


Har lite allmänna funderingar/frågor kring limitering.

*Vid vilka insatser per spel kan det börja bli risk att man blir limiterad? Tänker främst på stora marknader som NHL och EPL. Bookies som exempelvis Bet365, Bethard, Coolbet etc.

* Hur många spel brukar det dröja innan man blir limiterad? Läst i en del trådar att vissa blir det redan efter 20 spel. Verkar ju väldigt lite? Hänger väl ihop med hur mkt man lägger per spel antar jag.

Förstår att det finns många olika svar, så vore intressant om några skulle vilja dela med sig.
Daniel123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 10:23   #2
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Det är inte insatsen det handlar om, utan vad du spelar på. Du får utan problem spela nästan hur mycket du vill på dåliga odds på stora marknader, men när du konstant börjar spela på odds där bolaget ligger fel kommer limiteringen förr eller senare.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 12:07   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 631
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Det är inte insatsen det handlar om, utan vad du spelar på. Du får utan problem spela nästan hur mycket du vill på dåliga odds på stora marknader, men när du konstant börjar spela på odds där bolaget ligger fel kommer limiteringen förr eller senare.
Ok jo, det är jag med på. Men exempelvis 100-200 SEK bets på exempelvis NHL eller KHL, oftast slår pinnacles slutodds med 2-3 % (inte svårt hos Coolbet tex), är sådana små spel något som kan limiteras?

Jag förstår att man snabbt kan limiteras på små marknader, men stora marknader borde rimligen ta mycket längre tid?
Daniel123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:02   #4
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel123 Visa inlägg
Ok jo, det är jag med på. Men exempelvis 100-200 SEK bets på exempelvis NHL eller KHL, oftast slår pinnacles slutodds med 2-3 % (inte svårt hos Coolbet tex), är sådana små spel något som kan limiteras?

Jag förstår att man snabbt kan limiteras på små marknader, men stora marknader borde rimligen ta mycket längre tid?
Jag spelade en hel del arbitragespel Coolbet vs Smarkets hösten 2018. Tog ganska lång tid (>50 spel) till jag limiterades med insatser 1000-10000 generellt på favoriter på stora marknader (typ Barcelona hemma mot Valencia). Efter ett tag började de tröttna lite på mig och nu får jag vinna ungefär en tusenlapp på större marknader, betydligt mindre på mindre marknader. Det bästa är väl att du testar och ser vad som händer. Coolbet tror ju själva att de är Sharps och vågar därför ha lite utstick.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td