Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-23, 13:39   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fråga om två olika tillvägagånsätt


Hej vad är det för skillnad mellan att alltid spela 2% av bankrullens aktuella balans eller alltid spela 2% av ett bestämt belopp oavsett vinstsviter.

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-23, 13:54   #2
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hitta en bra artikel om detta … MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 08:28   #3
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3458
Standard

Då kan du väl ta och länka till den???
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 14:34   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

hakan vill inte vara otrevlig, men sanningen är det att ingen nämner något av värde men det är min åsikt och jag har ju inte läst alla trådar …

Men ska ge ett exempel

Det finns en tråd där dom gnäller utan att veta att det är fritt fram och obemärkt spela hur mycket eller lite man vill och till stora belopp utan att bli avstängd som vinnande spelare

Fick en antydan och det lede till att jag viste vad jag skulle söka efter och efter att läst lite trilla polletten ned, h
ar endast sett en vag kommentar om detta i stil med att man får hitta nya vägar pga den nya licensen

Förstår varför det inte skrivs om det, för vem vill strypa någons inkomstkälla

Hakan som jag förstått det hela rätt så är man sig själv närmast på detta forum, min åsikt.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 15:03   #5
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

2 % av rullen istället för 2 % av ett bestämt belopp tar bort risk of ruin och skapar ett vettigare förhållande mellan din bankrulle och dina spel.

Däremot är ingetdera att rekommendera, din insatsprocent ska ta hänsyn till varje spels förutsättningar för att försöka maximera portföljens geometriska tillväxt.

Kör något Kellyliknande.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 15:12   #6
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

För att belysa varför 2 % av ett godtyckligt, fast belopp är värdelöst:

Låt säga att du inleder med 100 k, sätter det som bestämt belopp och därefter inleder spelkarriären. Efter en månad är du -50 k. Du tar en paus från spelet.

2 månader senare är du på gång igen, nu med 50 k i kassa. Om du tyckte 100 % av din kassa, dvs i det fallet 100 k, var ett vettigt "bestämt" belopp vid första tillfället är det galet om du tycker något annat än 50 k i fast belopp är rationellt denna gång.

Tänk bort tidsperioden samt den drastiska nedgången i din portfölj och inse att detsamma gäller, i mindre skala, mellan varje satsning.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-24, 15:59   #7
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack

Lägger till en slump inlägg, alltid finns det någon som inte tänkt ut samma sak …
Om man behöver att en viss marknad har en viss omsättning för att man ska kunna köra trading problemfritt, så kan det kanske inte dubbla från 1000/1500 till 2000/3000
Då kan man ju ha konto på två spelbörser istället och köra båda två, då har man ju löst problemet genom diversifiering.
Det är så jag planera göra framöver.

Ha en trevlig kväll.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 21:23   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Skillnaden är att det är dels dina tidigare resultat som ger underlag för dina värderingar. Sedan finns det något som heter normalfördelning, vilket betyder att efter vinster kommer förluster.

Om nu någon undrar vilket parti jag tar med detta utsago, så är det ett fast belopp med långa kliv (nåja ) istället för en linjär insats av rullen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mcdonkey (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-27, 10:54   #9
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tillåt mig dela av min åsikt som jag börja tillämpa idag med and anpassad trading metod.
Jag ser det med tre perspektiv och detta är mina åsikter och kunde jag lägga en Sharp poäng på mig själv så hade jag gjort det.

1) Du spelar anpassat och vinner mer när du vinner och förlorar i proportion till den % sats du valt spela av rullen i alla lägen.
Vinstsviter och förlustsviter om vart annat, pengarna får rullen att succesivt växa med en krokig kurva och min fråga är hur jag ska veta om jag kan ta ut kvartals lön eller inte.

2) Du spelar tills du gjort hälften eller dubbla innan du höjer enhetens storlek med hälften eller fullt ut.
Uteslutet att ta ut lön per månad eller kvartal och får köra årsbasis.

3) Du vinner hälften av vad du riskerar och gör en regress och spelar med marknadens pengar utan att riskera egna och varje vinnande spelomgång är ren vinst och kan aldrig förloras tillbaks till marknaden.
Kan ta ut månadslön eller per kvartal.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td