Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-18, 21:39   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tankar/Frågor om NBA 1stquarter bets.


Hej! Jag lade märke till att halva sharps.se ryggade iCash rek på Cleveland -2.5 1quarter i bortamatchen mot Clippers även när oddsen började dyka ner mot 1.85-1.86 nånstans(minns inte exakt vart den slutade).
Jag var också sugen på att rygga då jag vet att iCash är riktigt vass på NBA men stod över pga oddssänkningarna.
Sen fastnade jag för Clippers 1q ML 2.80 istället.
Till saken hör att jag bara ville ha ett litet spel för att följa matchen och var så klart glad när jag klonkade.
Nu idag så började jag fundera på vilken vinstchans som krävdes för att mitt spel skulle bli vinnande.
Svaret blev att allt över 36% är vinst.
Min känsla är att vilket hemmalag som helst har minst 36% att vinna 1st quarter mot vilket bortalag som helst i NBA.
Vad säger ni som har koll?
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 22:11   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Min känsla är att vilket hemmalag som helst har minst 36% att vinna 1st quarter mot vilket bortalag som helst i NBA.
Det är såna här generaliseringar som man ska passa sig för om man vill bli en vinnare i längden. Eftersom spelbolagen sitter inne på MYCKET information så skulle de aldrig sätta ett odds som statistiskt inte talar för dem.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 23:41   #3
 
Dominations avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 122
Sharp$: 29
Standard

Du menar att du ska spela på alla dogs med 2.80 i odds och gå vinnande? Säg till om det funkar, så kör jag också på det

Jag skulle snarare satsa på att ta reda på vilka lag som är grymma i 1Q och 1H. Linorna för halvtidsspel osv. sätts rätt proportioneligt mot linorna för hela matchen, så de lag som är starka i början, men värre på slutet kan det vara en idé att göra något sånt med.. Du behöver dock fortfarande bra capping..
Domination är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 03:23   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 42

GruGloG - Starcaft 2
Stats: 7 - 5 - 0
ROI: 124.91%
Vinstprocent: 58.33%

Standard

För att ditt resonemang skall fungera spelmässigt (svår att utläsa om du bara vill ha en generalisering eller om du verkligen tänker spela på det) krävs det också att ALLA hemmalag får ett odds på 2.80 eller högre på att vinna 1st Quarter.

Om man däremot räknar på hur ofta hemmalaget vinner 1st Quarter i NBA bara rent allmänt så tror jag att du hamnar en bra bit över 36 %.
GruGloG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td