Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-20, 03:44   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Tradingsystem; Boka höga summor till låga odds


Hittade den här texten av "st_johan" på sportstrading-forumet, som tyvärr verkar lite väl inaktivt.

Citat:
I fredags såg vi en sådan möjlighet.

England leder i paus på Sverige med 3-0.
Det finns ingen som helst tro på att sverige ska kunna vända detta.
England kan bokas till 1,01.
Det är 10 kr i risk för varje 1000 kr bokning.
Om nu england inte skulle vinna matchen, så vinner du 1000 kr per 10 kr..
Det är ju hur bra som helst.

Det händer inte ofta som sådan saker går in, men det händer. Speciellt i tennis har man sett sådana möjligheter uppstå.

Att boka sådant man absolut inte tror ska hända, kan vara lönsamt i längden.
Problemet ligger att många spelare på betfair tänker på samma sak och bokar 1,01. De hamnar alltså före dig i kön.
Du kan ju prova att lägga dig på 1,02, och ta lite högre risk.
Eller så är du ute tidigt.

Det finnas olika situtioner och marknader för sånt här.
Det vanligaste är väl att man bokar england som i exemplet ovan. Eller så bokar man massa hästar till 1,01, eller tennisspelare till 1,01.

Men det finns marknader som exemepelvis, inga fler mål i matchen, resultat osv.
Säg att det står 3-0 england som ovan, och det är i 88e min. Inga fler mål i matchen kan bokas till 1,05 exempelvis.. Med kanske 7 min kvar att spela, så är det värt att boka ett sånt odds om man tycker att det skett mkt saker i matchen, och du tror det finns läge till fler mål.

Jag har själv kört en del sånt här och jag brukar boka slutresultat runt 1,15 i fotbollsmatcher, och det är ofta som det går in. Många mål körs sista minuterna då många spelare blir trötta osv.

Men detta är ett biligt sätt, speciellt för dig som inte har så jättestor kassa. Boka en tennislirare till 1,01, för 1000 kr, du offrar 10 kr, och rätt som det är så står du där med en vinst på 1000kr.

Lycka till
Tyckte den verkade ganska intressant, men har inte testat än. Är det nån som gjort det och kan dela med sig av erfarenheter? Hur blir man "först i kön" osv?
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 22:21   #2
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Att "offra" pengar för att ibland vinna är inte ett vinnande koncept. Då kan man lika gärna spela Lotto, och det är skapligt -EV.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 22:55   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Alltså jag tror säkert det finns många lägen då man kan boka 1.01 odds med ett positivt förväntat värde men att bara boka det för att följa någon form av "jag offrar 10kr och om något totalt osannolikt inträffar har jag 1000kr" filosofi känns ju smått utvecklingsstört.

Allt handlar ju om att sätta sig i EV+ situationer och om du kan göra det genom att boka ett 1.01 odds så visst, kör.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 01:02   #4
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bokar i princip alltid 1.01 i hedgsyfte. Att inte göra det i tennis är korkat. Kan hända vad som helst.
Att boka 1.01 i fotboll är svårare. Ofta man gör en dålig affär.
Men slutsekunderna i fotboll kan löna sig. Men då pratar vi inte 1.01 utan typ 1.03-1.06 och 30-60 sekunder kvar av övertiden.

Senast redigerad av bftrader den 2011-01-21 klockan 01:07.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 10:53   #5
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I tennis har jag för mig att nån testade att boka 1.01 i alla matcher under 1 år med att grymt bra resultat.Något som hört nåt liknade?
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td