Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-15, 12:28   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Att gå all in


Jag har bettat ett litet tag, relativt seriöst med en jävligt liten rulle, och börjar ärligt talat ledsna.
En del av bettingen som jag alltid gillat har helt och hållet försvunnit, spänningen. Det har förvandlats till en mer monoton syssla där ingen riktig spänning längre infinner sig vid ett 5u-spel.

Eftersom min rulle egentligen inte påverkar min vardagsekonomi ett piss så funderar jag starkt att göra vad man inom pokern kallar för "skotta", dvs sätta en större summa på en match/fight.

Som det ser ut nu har jag pengarna fördelade på 3 konton a´la 50, 40 och 10%. Jag funderar alltså på att gå all in på den med 50% iaf, dels med motiveringen att gambla upp rullen för att kunna öka insatserna, samt för att faktiskt få lite spänning i den annars så trista vardagen.


Är det här en idiotisk väg att gå, och kommer den enbart att sluta i tårar, eller är det ibland nödvändigt att ta ett skott?

Fram med synpunkter.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 12:33   #2
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När man söker kickar inom bettingen är det nått som är fel.
Lägg pengarna på nått vettigt istället(läs:gräs)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1), robbson11 (+5)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 12:39   #3
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Om rullen nu är så pissliten och att du lätt kan ersätta den så visst, har själv gjort så . Fast sen ångrade jag mig, skulle hellre satt in mer pengar på en existerande rulle för att göra den större, så det skulle jag råda dig till att göra.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 12:43   #4
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4289
Standard

Så länge det inte rör en i ryggen så tycker jag att det inte är någon större fara faktiskt (är en stor jävla amatör själv kan jag tillägga )

Var varit nere på låga nivåer och känt lite samma sak har nu omsatt i snitt 50k sedan jag började och ligger back 1k (vilket inte riktigt är helt sant då det är en del bonusar inblandade, men tar det som minus för att ha ett mål att komma över den magiska gränsen), fast har dock legat mer minus och jag har kämpat mig tillbaka.

Fast har du tänkt att fortsätta betta sedan så tycker jag du ska kämpa på istället, sätt upp ett mål att nå en viss summa på en sida och ta ut och jaga en bonus på en annan sida istället och med det kunna öka din units-size.

Glöm inte lägga upp spelet här om du går all-in
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 12:59   #5
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Om jag väljer att gå all in kommer det givetvis en print screen. Lär knappast lägga spelet som en rek
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 13:04   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Precis som bftrader skriver så är det ruskigt farligt när man börjar söka kickar med bettingen. Säg att du vinner på ditt all in-bet. När du sedan väl höjt insatserna kommer du förmodligen ledsna på dem också då de inte känns lika höga längre, och då får du bara kickar genom att höja ännu mer och till slut har du tömt kontot.

Du kanske vinner jättemycket en stund om du har tur, men om du spelar för att få kickar kommer du aldrig kunna nöja dig med att spela för 1-5% av din spelkassa på ett spel. Detta är väldigt farligt i längden. Du ska nog skippa tanken på kickar och istället försöka hitta annat du uppskattar med sportsbetting, annars är det nog bara att lägga av med spelandet då kickarna innebär för höga risker. Kanske låter tråkigt men det är en jättesanning.

Lycka till!
__________________
Vinci per noi!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+1)
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 13:59   #7
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nja, jag har ju separerat spelkassan från vardagskassan så att säga, så spelmissbruk är inget jag fruktar, utan det handlar mer om det är en vettig idé att ta ett par gambles för att få upp rullen till lite mer intressanta nivåer.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 14:12   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kör en mer riskfylld brm då? 10% dynamisk unit, nya nivåer eller gulning kommer du nå snabbt beroende på variansen. Mer spänning, men med lite bättre spridning av risken.

Edit: iphone rättstavning...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zleeper (+1)

Senast redigerad av RobinD den 2011-02-15 klockan 14:19.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 14:14   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 220
Standard

Spelar man för spänningens skull så kan man inte räkna med att gå plus, du får försöka hitta spänning på annat håll t.ex börja med nån sport. Disciplin och tålamod är ett måste att ha om man ska lyckas tjäna pengar på betting, något som jag tror de flesta kan lära sig men inte alla.
Har man bara bettat ett litet tag så är det bara bra att köra med små insatser, det tar ganska lång tid att bli bra på betting och ganska många spel innan man kan säga att man går plus eller inte. Jag har testat mig fram i ca. två år med väldigt små insatser och jag har ännu inte direkt hittat nåt som jag går plus på men snart förhoppningsvis, jag är bara glad att jag haft en liten kassa för annars hade jag förlorat en hel del pengar.

Senast redigerad av BTrader den 2011-02-15 klockan 14:31.
BTrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 14:22   #10
 
Tickys avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 2538
Standard

.....

Senast redigerad av Ticky den 2011-02-15 klockan 14:23. Anledning: RobinD hann före
Ticky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 14:59   #11
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I feel you, men gå inte upp för mycket i nivåerna. Som RobinD, max 10 %.

Kommer med stor sannolikhet skita sig annars, jag försöker se betting mer som en utmaning. Att hitta bra spel, och sätta så många som möjligt.

Inte lönt att spela för att man tjänar pengar, inte i mina nivåer ialf
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 15:04   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

RobinD nailed it! Spela mer en mer riskfylld BRM tills du tycker dig ha tillräckligt med kapital för att sakta ner. Sen tror jag det är viktigt att du ser bettingen som en hobby likt dataspel och inte tänker "pengar pengar" hela tiden. En hobby som du förhoppningsvis kan casha in lite extra pengar på istället för att meningslöst nöta WoW eller vad som nu är inne bland kidsen. Kickar osv får du söka på andra håll om inte bettingen ger dig det.

Själv hittar jag kickar i små bets då jag älskar att vinna och hatar att förlora. Kan lika gärna gälla 10 kr sten sax påse med kompisen som 1 K på CL finalen.

Ett sista tips om du nu inte är allt för seriös i din betting är att du sätter upp ett månadsmål och kör strikt BRM. Om du uppnår målet vid månadens slut kör du all in på allt + alternativt halva ditt + och börjar sedan om en ny månad med nytt mål.

Lycka till!
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 15:55   #13
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Korrekt BRM är ju key (bland andra faktorer) till att lyckas, men det vet du ju redan.

Jag är väl i lite samma läge själv, lite av spänningen är borta, och man sitter och för in plus och minusdagar i sitt sheet.

En variant kan ju vara att ta ut dagens 3 (eller 4 eller 5) bästa spel och köra en trippel osv på parallellt med de vanliga betsen.
Kommer ju inte att påverka din longterm ROI nåt speciellt men kan bli en extra kick när man följer livescoren på kvällen.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 20:13   #14
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hmm, tog faktiskt till mig av lite av tipsen. Eftersom mitt spotifyaccount gått ut, och jag inte fått mitt visa-kort ännu så körde jag Betclics 3mån spotify premium och 200:- att satsa vaffan du vill på och få tillbaks det vid förlust. Körde en trippel till 6 i odds.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-16, 09:04   #15
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Satte fultrippeln, och blev en tusenlapp rikare. Väntar ivrigt på min spotify premium nu. Btw, blev inga pengar till den här gången.

__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td