Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-23, 07:41   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Chans att gröna ut innan matchstart?


Jag är ny på det här men upptäckte häromdagen. Kan ha varit en tillfällighet iofs. Vet inte oddsen exakt men jag tittade på en match till dagen efter och spela x var på ca 5 men när matchen närmade sig var det nere under 4. Vet inte om det är värt att testa men kanske har någon gjort det därute så skriv gärna lite här. Min teori är att om jag spelat x då på 5 och väntat närmare matchstart och sedan boka för 3.35 så borde man ju i praktiken ha säkrat matchen med vinst innan matchstart med rätt satsning naturligtvis. Kan som sagt varit en tillfällighet men skriv gärna i tråden. Känns intressant iaf om man har den böjelsen
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 07:53   #2
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Upptäckte nu att det borde varit i ett annt forum sorry!
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 08:06   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Fotboll -> Tänkarhörnan /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 13:21   #4
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

Hej Tiffan,

Menar du pretrading på spelbörsar som Betfair och Betdaq?

Jo i ditt exmpel kan du ta ut en säkrad vinst genom att först spela X och sen Boka X till ett lägre odds än du spelade på X från början.

Jag vet inte hur vanligt det är att just X sänks innan matchstart på en fotbollsmatch på betfair, men när det gäller fotbollsmatcher där det finns en tydlig favorit(som helst ska spela på hemmplan) är det vanligt att oddsen sjunker innan matchstart.

Hoppas du fick ut något av mitt svar.
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 06:52   #5
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Ja det är väl en typ av pretrading. Jag testade två varianter i går. Den första var att gröna ut innan match. Fick tyvärr inte ner oddset så mycket på bokningen så vinsten blev blygsamma 2 spänn fast då la jag första budet ca 1 timme innan match och gick in igen precis innan avspark. Det funkade men lite för dålig utdelning. Skönt att veta bara att det var klart redan innan mathen började.

Den andra varianten var mer lönsam. Då spelade jag en ny 50-lapp på x till oddset 4.9 en dryg timme innan. Vid matchstart var det bara nere i 4.7 så jag provade och behöll ett bud på 60:- på att boka kryss till 4.0. En kvart in på matchen så matchades mitt bud och 10 alt 15:- i vinst var klart. Inte mycket vinst kanske men i % blev det ju nästan lika mycket som att ha en tusenlapp på banken i ett år....

Oddset sjönk sedan till under 3 innan hemmalaget gjorde mål så man kan nog bjuda ett lägre odds än vad jag gjorde. Förutsättningen är nog att det inte blir ett tidigt mål till favoriten i matchen. Borde dock funka att spela både 1 eller 2 men en favorittippad hemmavinnare sjunker inte oddset så mycket på om man inte chansar på ett tidigt mål till hemmalaget tex.

Får testa med lite högre bud efter lite mer testande. Är bara inne på min andra vecka ännu med det här med betting och det har inte gått så bra än men jag lär mig väl med tiden. Kul att exprimentera lite utöver boka x och spela x som jag missat lite på nu.
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 07:44   #6
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Åkte dit i en annan match. Det blev mål efter 5 min och hela systemet floppade. Funkar rätt bra om det inte blir tidigt mål. Nu blev det så och oddsen sket sig totalt under resten av matchen. Förlust men tar nya tag. Har fler nya idéer att testa
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 08:45   #7
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Grejen med sådan här pretrading är att med småpengar som insats blir det tyvärr inte mycket att hurra för. Man måste ligga ute med några tusenlappar för att man ska kunna dra på smilbanden över något som oftast är riskfria pengar.

Men kan man inte trada med mindre summor så kommer man definitivt inte kunna göra det med större summor, det blir bara svårare att trycka i rätt tid av när man är "mindre" rädd för en förlust hit eller dit. Och då blir det större hål i kassan.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 20:28   #8
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Ang pretrading så är det stora pengar som gäller och man ska gröna/röda ut innan matchstart - utan undantag. Det är själva kärnan i systemet.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td