Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-28, 06:31   #1
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

USA-sporter mindre lönsamma?


Efter 600+ lagda spel har jag börjat se massor av trender, men den kanske tydligaste är: allt från USA går trögt. NHL, NBA, collegebasket. Minus eller knappt plus. Visserligen beror det nog mycket på otur med vilka jag ryggat och när, och jag förstår att variansen på 600 spel kan vara stor. Men ändå, alla USA-sporter har gått segt medan jag har ROI på 120+ i fotboll, där jag spelat mycket på bl a Israel och Greklands ligor.

Min fråga är alltså: amerikanska sporter är ju de mest välbevakade i världen, och som ni ofta nämner sätter bookies linorna i t ex NBA så skarpt som bara går. Är det kanske mer lönsamt att spela mindre ligor i andra sporter?

Frågan kan tyckas naiv då jag vet att många av er går bra plus på USA-sporter, men till er blir istället frågan: hade ni inte kunnat göra ÄNNU mer plus på att cappa mindre ligor? Handlar det om för små maxbet?

Hatten av till folk som vill spåna med mig
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 06:39   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Tror absolut att det mest optimala är att ha väldigt bra koll på en mindre liga än en stor. Där bör det vara lättare att hela tiden ligga steget före oddssättarna..

Men då jag själv mest bettar hockey så är oddsutbudet på de mindre ligorna(typ svenska div.1 och neråt) ganska så minimalt och oddsen i NHL är därav det som oftast tilltalar mig mest.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 22:07   #3
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Som ni är inne på så är det svårt att bara spela på mindre ligor då dem oftast är hårt limiterade och det finns inte så mycket spelutbud. Risken för uppgjorda matcher är större också.

Men absolut att oddssätta div 4 norra Halland är väldigt mycket svårare än Allsvenskan...
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 22:22   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

I de mindre ligorna är limiteringen relativt låg redan från början, om du dessutom visar dig vara framgångsrik i ditt spelande på dessa ligor så får du räkna med att bli ännu mer bakbunden inom en snar framtid. Men så länge du inte har råkat ut för någon limitering så är det ju kanon att köra vidare på de ligor där du har 120 % i ROI.
Ett tips kan vara att köra "pappersbetting" på de amerikanska sporterna tills du har lärt dig dom. Hemskt tråkigt, men samtidigt väldigt nyttig.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td