Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-16, 17:49   #1
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

Spela högt boka lågt.


Nu har jag suttit och räknat några timmar och inte kommit fram till något vettigt så nu tänkte jag fråga om hjälp.

Om bokoddset är lägre än speloddset så kan man garantera en vinnst, så långt e jag med.

De jag försöker göra är att skapa en formel i OpenOffice Calc som räknar ut hur mycket jag skall satsa på vardera spel för att maximera vinsten. Eller för att hålla vinsterna så lika som möjligt oavsett resultat.

Ex.

Jag spelar en match till 2,0
Samma match finns att boka till 1,8
Jag spelar för 100kr
Hur kommer jag fram till hur mycket jag ska boka?

Jag har hittat ett formel som jag får att funka till föregående exempel. Då går jag 10kr eller 5.56kr plus beroende av resultat. Men om jag ökar oddsen till 20 respektive 18 så får jag resultatet 100kr men fortfarande 5,56kr, så någonstans har det blivit fel, tror jag. Borde det inte bli 100kr och 55,60kr

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

/Nillson
__________________
...my famous last words.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:00   #2
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

boka_insats = spela_odds/boka_odds * spela_insats

Ditt exempel:
2.0 / 1.8 * 100kr = 111kr

Du vinner då 11kr oavsett resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nillson (+1)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:15   #3
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

Ok. Tack!

Men om jag nu vill lägga in 5% avgift som det är på Betfair, räknar man på samma sätt då? Räkna med att båda spelen sker på Betfair.
__________________
...my famous last words.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:20   #4
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill du ha en vinst oberoende av det slutliga resultatet så måste du vikta insatserna så att du får tillbaka lika mycket oavsett utgång.

Du spelar 100 kr till 2 i odds, vilket ger tillbaka 200 kr vid vinst.

Att du bokar till 1.8 kan sättas lika med spel till 1+(1/(1.8-1))=2.25. För att få tillbaka 200 kronor vid vinst på det utfallet så måste du satsa 200/2.25=runt 89 kr.

Total insats 189 kronor och du får tillbaka 200 = 11 kronor vinst.

Självklart så kan man vikta på olika sett så att man till exempel satsar vinsten man gjort på något utfall.

Hoppas att jag förklarade tillräckligt bra, jag tycker att det är viktigt att man förstår ordentligt vad man gör när man satsar pengar,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nillson (+1)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:59   #5
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Vill du ha en vinst oberoende av det slutliga resultatet så måste du vikta insatserna så att du får tillbaka lika mycket oavsett utgång.

Du spelar 100 kr till 2 i odds, vilket ger tillbaka 200 kr vid vinst.

Att du bokar till 1.8 kan sättas lika med spel till 1+(1/(1.8-1))=2.25. För att få tillbaka 200 kronor vid vinst på det utfallet så måste du satsa 200/2.25=runt 89 kr.

Total insats 189 kronor och du får tillbaka 200 = 11 kronor vinst.

Självklart så kan man vikta på olika sett så att man till exempel satsar vinsten man gjort på något utfall.

Hoppas att jag förklarade tillräckligt bra, jag tycker att det är viktigt att man förstår ordentligt vad man gör när man satsar pengar,

Ah! Nu plinga det till i skallen. Satsar jag 100 kr på oddset 2.00 så måste jag offra 89 kr till bokoddset 1.8 så får jag en vinst på ca 11kr oberoende av resultat. Och för att få fram summan jag ska fylla i på Betfair i Insats Köpare-rutan så gör jag som Persa skrev.

Tack för hjälpen båda två.

/Nillson
__________________
...my famous last words.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 19:05   #6
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

http://annabet.com/se/tools/Wizard_Of_Odds/
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 20:29   #7
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 052
Sharp$: 5299
Standard

Ladda ner Back And Lay exempelvis. Den räknar enkelt ut vad du ska boka/laya för att få samma vinst/förlust oavsett resultat på trading bolag som Betfair. Det är gratis och det finns ingen anledning att krångla till det med OpenOffice :P

Kan laddas ner här: http://eskei.com/betting/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nillson (+1)

Senast redigerad av linfre den 2011-09-16 klockan 20:31.
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 20:51   #8
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

Nu har jag lekt lite med siffrorna och det ser bra ut så länge det handlar om odds under 5. När jag slänger in oddsen, spela 20 och boka 18 så får jag samma plusvärde som i exemplet innan om spelet går in men får massa röda om bokningen går in. Annan formel när det är så höga odds?
__________________
...my famous last words.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 10:44   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 2208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nillson Visa inlägg
Nu har jag lekt lite med siffrorna och det ser bra ut så länge det handlar om odds under 5. När jag slänger in oddsen, spela 20 och boka 18 så får jag samma plusvärde som i exemplet innan om spelet går in men får massa röda om bokningen går in. Annan formel när det är så höga odds?
Vet inte riktigt hur dina formler ser ut nu, men nej det borde väl inte vara några problem med högre boka, bara dom konvertas till rätt spela-odds.

(Insats+potentiell vinst från spela-odds)/(boka-odds konverterat till spelodds)

borde räcka för att få ut hur mycket du borde satsa på boka, och det borde ge dig lika mycket vinst oavsett resultat.
__________________
Tennis:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

F1:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 11:17   #10
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

ladda ner geektoy så sköter det hedging åt dig automatiskt
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td