Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-25, 08:39   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 41
Standard

Experter sökes


Forskare från Handelshögskolan i Stockholm och Uppsala Universitet söker deltagare till en vetenskaplig studie rörande betting. Deltagarna skall vara personer som regelbundet satsar pengar på utfallet av sporthändelser. Som tack för sitt deltagande får man skraplotter till ett värde av 50kr. Klicka på följande länk för att delta i studien:

https://hhs.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bQ564ruAjYfduja
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+15), Kirtap (+10), Rejs (+1)
HNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 09:38   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Rolig undersökning, nu fick geniknölarna gnuggnas lite extra. Hoppas ni får fram ett bra resultat meddelar oss vart vi kan ta del av det när det publiceras.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 10:40   #3
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kul, kul. Håller med Boone.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 10:45   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Väl tillkrånglade förutsättningar, läste igenom det hyfsat noga innan jag började men första delen blev inte alls som det var avsett. För visst hade de tänkt att man första delen var som andra delen men tvärtom? De skrev om spelbolag och vinst om vartannat, fick först uppfattningen att man skulle gissa vad bolaget skulle sätta för odds exklusive vinst men inklusive de kostnader de har.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 10:45   #5
 
Andreas15s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 631
Standard

Kul studie! Kanske ska meddela spelarna borta på ROK om det här
Andreas15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 11:15   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas15 Visa inlägg
Kul studie! Kanske ska meddela spelarna borta på ROK om det här
Blir nog bortplockat fort som satan.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 14:08   #7
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Ja där fick man tänka till lite... nu är det bara att hoppas att lotterna ger vinst
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 15:34   #8
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det har funnits en liknande undersökning där man också fick två trisslotter som också är länkad här på sharps.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Väl tillkrånglade förutsättningar, läste igenom det hyfsat noga innan jag började men första delen blev inte alls som det var avsett. För visst hade de tänkt att man första delen var som andra delen men tvärtom? De skrev om spelbolag och vinst om vartannat, fick först uppfattningen att man skulle gissa vad bolaget skulle sätta för odds exklusive vinst men inklusive de kostnader de har.

Jag blir irriterad, de berättar ingenting om vilken cut bolaget har på marknaden. Man är alltså osäker på vad man ska ta hänsyn till och sedan frågar de "hur säker är du på denna bedömning?" så jävla dumt att det inte är klokt. Det intressanta vore väl att undersöka om folk faktiskt har någon koll på själva oddssättningen genom att ställa mer direkta frågor.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 15:52   #9
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Så som jag fattade det så berättar de bara generellt att ett spelbolag justerar neråt för att täcka spelbolags kostnader och vinstmarginaler, men att vi bes bortse från detta och endast försöka pricka in korrekt odds för rätt sannolikhet.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 15:58   #10
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Så som jag fattade det så berättar de bara generellt att ett spelbolag justerar neråt för att täcka spelbolags kostnader och vinstmarginaler, men att vi bes bortse från detta och endast försöka pricka in korrekt odds för rätt sannolikhet.

Jo, jag såg detta efter min lilla rant.
Då var det inte så illa ändå.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:16   #11
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förstår inte riktigt vad som är meningen med 20 frågor, matematiskt sätt så finns det bara ett svar = behövs bara en fråga?

Senast redigerad av highwon den 2011-10-25 klockan 16:18.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:19   #12
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Förstår inte riktigt vad som är meningen med 20 frågor, matematiskt sätt så finns det bara ett svar = behövs bara en fråga?
Tror inte de är ute efter hjälp med att lösa det matematiska utan snarare se hur mycket folk överskattar sin kunskap.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:23   #13
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Tror inte de är ute efter hjälp med att lösa det matematiska utan snarare se hur mycket folk överskattar sin kunskap.
Då ska dom nog gå till rekat om de vill se folk som höftar på "känsla" än att ta fram kalkylatorn
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:37   #14
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Då ska dom nog gå till rekat om de vill se folk som höftar på "känsla" än att ta fram kalkylatorn
Det stod "Inga hjälpmedel" din cheater

Hade blivit mycket enklare om jag haft kalkylatorn nu tyckte jag det var lite halvjobbigt
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:44   #15
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Då ska dom nog gå till rekat om de vill se folk som höftar på "känsla" än att ta fram kalkylatorn
Du menar att folket på rekat är bättre på att läsa och förstå instruktioner?

Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td