Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-05, 12:45   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Site med sport- & oddsstatistik


Hejsan

Jag har under en längre tid samlat in historiskt data från bl.a. soccerway.com & oddsportal.com för att hjälpa mig hitta matcher med spelvärde men jag har inte hittat någon sida som sammanställer datat på det sätt jag själv vill.
Det tar helt enkelt för lång tid att hitta de svar jag söker.
Därför funderar jag på att bygga en egen sida med historiska odds, resultat (halvtid/fulltid), tidpunkt för mål osv.

Jag skulle vilja ha lite hjälp från er experter med detta.

- Vilka sidor använder ni idag för att kolla statistik?
      Vad är bra/dåligt med dessa sidor?

- Vilka sporter/ligor skulle ni vara intresserade av?

- Vilka marknader är ni intresserade av? Matchresultat, CS, OU, AH osv.

- Vilka frågor skulle ni vilja ha statistiska svar på?
      Exempel: Hur ofta vänder favoriten ett 0-1 underläge?
                   Hur ofta blir det mål under första 10 minuterna i en viss liga?
                   Hur ofta slutar en match oavgjort om det är oavgjort i halvtid?
                   osv. osv.

- Vilka sökkriterier skulle ni vilja ha på sidan?

Kom med idéer så kanske vi tillsammans kan få igång en riktigt bra statistiksida!

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 12:49   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hej har inte tid med längre utlägg nu men kolla in http://www.betexplorer.com/
Samt så skulle de underlätta för kommande svar om vi visste vilken liga/sport du tänkte på?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 13:20   #3
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Till oddsjämförelser fungerar sidor som OddsPortal utmärkt, men när jag vill ha historisk oddsinformation (opening and closing lines) för backtesting av modeller så finns inte informationen i något bearbetningsbart format. Jag är ingen programmerare men jag har hört mig för och ingen tycker att det är en lätt sak att på något sätt få informationen från dessa sidor till ett Excel-ark, csv-fil eller liknande. Det är det jag saknar. För egen del är jag då mest intresserad av hockey. I övrigt vore det intressant att försöka lösa problemet med fotboll, att måltakten förändras efter första målet i en match.

Vad har du samlat för data?

I första hand är det rådatan som är intressant och att de är i ett format som går att använda i exempelvis Excel. I andra hand är det att ta reda på vilka parametrar som kan förklara exempelvis mål, eller hörnor, eller vad det nu är. När man vet dessa samband, då kan man börja uttala sig om sannolikheter och de frågor man vill ha svar på.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 13:22   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Tack för länken. Den sidan hade jag inte hittat men vid en snabb titt har den samma brister som övriga jag hittat.
All historik finns tillgänglig men den är inte sökbar på det sätt jag vill.


För min egen del är jag intresserad av fotboll & hockey men tanken var att se vad ni andra är intresserade av.
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 15:29   #5
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Williamhill har en riktigt bra statistiksak på sin sida, gäller för fotboll och inte alla ligor då men dom större. Där ser du hur många kort domarna snittar per match av bägge valörer, du ser målsnitt, inom vilka tidsintervall lagen gör mål, hur ofta dom vänder underläge m.m finns nog det mesta på deras sida.
__________________
Det är bara jobbigt att gå när jag måste någonstans!
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td