Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-21, 10:17   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

BRM - Progressiva eller fasta units?


Hej alla,

Jag vet att ämnet när och hur man bör öka/minska sina units allt eftersom spelkassan växer/minskar diskuterats tidigare, men tänkte ta upp ämnet igen, för att se om Sharps skarpa hjärnor tillsammans kunde reda ut vad som spelteoretiskt torde vara den bästa taktiken för maximal tillväxt av kassan, beroende på hur man spelar.

Då unit-size baseras på en procentuell andel av kassan är väl i princip alla överens om att man förr eller senare bör räkna om sin unit-size så att den stämmer med den aktuella kassan, och den stora frågan är istället hur ofta man bör göra detta? Vissa räknar om varje dag, andra varje månad medan andra väntar till säsongens slut. På vissa framgångsrika speltjänster, som förespråkar omräkning av kassan inför varje nytt bet, kan man tydligt se att vid samma ROI får du flerdubbelt högre tillväxt av din kassa (enligt ränta-på-ränta) med tät omräkning jämfört med gles omräkning. Omvänt vet jag vissa som menar att resultatet i slutändan blir detsamma, men att en tät omräkning ger högre varians i kassan.

Hur man bör göra bör ju rimligtvis baseras på vilka typer av bet man lägger. Min spontana tanke är att om man har ett spelsätt med högt medelodds, och således hög varians, bör man vara klart sparsammare med att räkna om kassan för att inte "missa" de tillfällen då man trots allt får in sina bets. Om man motsatt istället kör spel med lägre odds bör vara mer aktiv med att räkna om (för att snabbt återinvestera vunnet kapital i uppåtgående trender).

Vad är era tankar angående denna rätt basala del av BRM? Hur kör ni?
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 11:22   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag tycker att du svarar bra på egen frågeställning. Sen om det är korrekt eller inte låter jag vara osagt. Jag hade olika platåer där jag höjde och sänkte, ofta vet jag att folk sagt till mig att höj när du dubblat kassan.

Men denna fråga är högst individuell då medelodds och antal lagda spel under en bestämd period växlar. Det fel man ofta gör är att höja efter en hotstreak och sen åker på negativ varians med större bets.

Minst varians borde väl en helt dynamisk kassa ge då du omröknar dina insatser per dag?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 14:13   #3
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Fixed Odds Sports Betting - Buchdahl

Läs!

Sen, välj efter individuell riskbenägenhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), Drvic (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 21:58   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Mycket intressant! Precis sådant jag var ute efter. Tackar!
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td