Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-05, 20:05   #1
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Bogomolov v Pella läggmatch


Någon som följde denna match?

Jag brukar normalt sett inte engagera mig i när detta händer, men i dag var det för uppenbart. Jag har mailat BF men har inte stor förhoppning till att de kommer att voida.

Tecken 1:
Alla andra kvalmatcher till Indian Wells gick in-play på Bet365 – det gjorde inte denna match. Gissningsvis för att Bet365 har en svart lista på matcher som ligger i riskzonen baserat på oddstrender före match och/eller spelare som deltar.

Tecken 2:
Pre-game odds på BF steg successivt från ca 1.60x till 2.6x (!) på mindre än 2 timmar innan matchstart med overround.

Tecken 3:
Extremt konstiga oddsrörelser in-play. Matchen gick inte att följa live någonstans så vitt jag vet, men även om vi skulle anta att samtliga livescore-tjänster skulle släpa så mycket som ett gem är fortfarande oddsen som erbjuds extrema.

Exempelvis kunde man backa Bogomolov till 6x pengarna att vinna Set 2 vid ledning 1-0* i Set 2 samt backa Bogomolov till 5x vid ledning 4-3* på samma marknad. För att visa hur tydligt detta mönster är se bild nedan (oddsrörelser).

Vid ledning 4-3* (observera att Bogomolov är pre-game ML favorit bortsett från onaturliga steam av odds!)
Spoiler:


Oddsrörelser under matchens gång på ML samt Set 1/Set2.
Spoiler:


Droid ligger runt 100% EV+ (break-even) vid matchstart på båda spelarna i normala fall. Redan innan första matchbollen hade spelats indikerades en 70% edge på Bogomolov! Det blir ännu värre under matchens förlopp. Inte bara ännu värre – utan extremt!

Värt att notera är att flera miljoner SEK matchades på ML så overround har inget med låg likviditet att göra sett till matchade volymer.


Tecken 4:
Bogomolov har varit i klistret förut:
http://sports.yahoo.com/blogs/tennis...130036025.html

Tecken 5:
Droid består av otroligt många algoritmer och har _ALDRIG_ på över 5 000 st matcher skrikit ut så mycket varningstecken som det gjordes under denna match.

Slutsats:
Även om Bogomolov skulle bli skadad under matchen är oddsrörelserna extrema. Gissar på att det inte finns någon kamera som filmade denna match heller.

Kan det bli mer uppenbart?

Någon som har mer info?

Skall man annordna en läggmatch får man ta och göra det snyggare än så här.

// Droid
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av droid den 2013-03-05 klockan 20:07.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 10:03   #2
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Betfair har låtit meddela att deras integritetsavdelning kommer att undersöka spelmönster för den aktuella matchen och att detaljer av utredningen kan komma att delas med till berört organ för spelreglering.

Ironiskt nog kan jag inte delges om utfallet av utredningen av juridiska skäl även om jag köper argumenten. Kudos till BF dock som bara inte ignorerar detta.

Well well, ny dag - nya möjligheter!
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 12:37   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Har du någon bra länk om livestreaming av Tennis förutom Bet365? Betfair visar ju själv nästan aldrig och tv:n visar ju minimalt...
Svårt att trada när man inte ser hur lirarna mår fast å andra sidan vet jag att de som tradar skiter i om det går att se, dom ser i oddsen vad som händer o sker i matchen men jag vill gärna ha lite visuellt med i matchen..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 12:41   #4
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Allt som sänds hamnar på denna sidan http://www.streamhunter.eu/tennis-li...ing-video.html
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+5)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td