Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-11, 13:49   #1
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Andelsägande


Hej,

Jag jobbar med ett företag som heter Trade in Sports som utvecklar en tjänst för andelsägande i bl.a. trav-hästar. Vi är intresserad av att få igång en diskussion kring andelsägande av trav-hästar. Det vore t.ex. intressant att höra vilka positiva respektive negativa erfarenheter folk har av andelsprodukter. Vilka aspekter tycker ni är viktiga när man skall köpa andelar i en trav-häst?

/Claes
Trav-investerare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 13:56   #2
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Det intryck jag fått när det kommer till andelsägande i travhästar, från arbetskamrater som "är med i" bl a Hultmans stjärnor och även några mindre pollar, är att det främst är en utgift och de ser det väl mer som ett bidrag till travsporten och rolig hobby än en potentiell inkomst. Men för all del, om du har en annan infallsvinkel till konceptet är det intressant... Du får gärna posta mer ingående hur er tjänst ser ut!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 15:06   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Det är ju ett ganska känt fenomen att hästar som inte blir sålda på auktion för några hundra tusen sedan helt plötsligt görs om till andelshästar och säljs ut minst 2-3 ggr dyrare eftersom folk som köper små andelar inte har så bra koll på hästens egentliga värde. Jag har ägt flera travhästar både som andels ägare och tillsammans med kompisar i gemensamma bolag. Vill man ha lite roligt för en billig peng då är det kanon att köpa en andel i en andelshäst men skall man in med lite större pengar och hoppas på att få pengar tillbaka så gå ihop, starta ett bolag och köp in hästen själva.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td