Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-20, 07:16   #1
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

v4 ideer


kör en liten bara.

avd1. 3
avd2. 7
avd3. 4-13
avd4. 1-4
= 8 * 10 = 80 kr.

ZORRO IDZARDA bra chans att få bestämma i ledningen.
Samma gäller i avd2.


Draget: WOODY BISA är en bra häst som alltid går ända vägen in. Tycker att formen är bra och att hästen ska ha hyffsad chans i gänget.


FLISA KULLING Torbjörn vill prova i ledningen, kan hålla hela vägen om han har fog för det. Kul ide!



Lycka till....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 08:32   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Mina första tankar.

V4-1:
ALLA

Så otroligt svårbedömt lopp. Bästa hästen med mycket är 14 Derby Clipper. Men frågan är hur Janne lägger upp loppet. Luktar preparé och på Visby är det ruggigt svårt att runda fält utan att vara offensiv. Är den i ordning och körs för vinst lär det bli kross. Men så här på förhand är det knappast troligt att man bränner hästen i ett lopp med 25 000 i förstapris. Trots allt som talar emot är den jättetidig då motståndet ärligt talat är skräp. En annnan häst värd att nämna är 7 Regina One som borde spetsa initialt. Från spets eller rygg ledaren har den hyfsad chans mot mycket lättare motstånd än brukligt. Sprudlar väl inte form men var ändå helt ok senast. Dom här hästarna verkar slå varandra huller om buller och visst finns det risk att någon av de mest betrodda ramlar undan här men då det skiljer lite mellan hästarna rollar jag loppet och hoppas på skräll.


V4-2:
4 Comte du Pommeau

Dagens i särklass bästa spik. Kapacitetsmässigt är den ensam på banan här. Tål göra grovjobb så blir den inte släppt till spets borde den fixa biffen från dödens. Hade det inte varit Visby idag hade det varit mer än toppchans. Dock vill jag lägga in en brasklapp att många hästar som imponerat på andra banor tidigare kan underprestera rejält just på Visby. Vet inte vad det är med den banan??? Har upplevt det fler gånger än jag skulle önskat ;(. Men förutsatt att den är frisk och klarar banan ska det vara en toppchans då den höjer sig mycket över övriga.


V4-3:
A: 6-13
B: 1-5 och sen resten

Här hittar jag två givna utgångshästar. Det tog inte lång tid att hitta dom direkt. Funkar dom så är dom huvudet högre än konkurrenterna. Men det finns tyvärr frågetecken. 6 Nelly Burge var rasande bra för fyra starter sedan när den vann. Gör den om det loppet är den ensam på målfotot. Men efter det har den strulat och hästen går inte att lita på. Dock känns det riktigt intressant med ensamt springspår idag. Och då den märkligt nog verkar bli helt bortglömd (11% just nu!) är den så klart given att gå på. Bästa hästen är 13 Woody Bisa men det visar sig gång på gång på Visby att det är tufft att runda fält. Men nu är hästen så pass bra och motståndet inte märkligt så därför tror jag hästen har god chans att runda allt om 6 ställer till det för sig. Även 13 har alldeles för lite streck på sig med sina 27% i nuläget. Stor favorit är istället 5 Vesslan. Hästen kan självklart vinna men den är ofantligt överstreckad och överskattad. Slår inte under några omständigheter en fungerande 6. Men loppet är uselt och hoppar 6 är det väl öppen gata för Jorma med 5 till spets. Och sämre hästar än den har ramlat undan på Visby tyvärr. 5 Vesslan har vinstchans men spelvärdet är obefintligt för att sammanfatta hästen. Desto roligare är isf 1 S.J.´s Pirata som visat fin fart och kan absolut skrälla från perfekt läge. Men sviker 6-13 känns loppet vidöppet och jag förordar utgång på dom hästarna ni tror på mot rubbet. 14 Simb Rouge kanske ska nämnas också då den står ruskigt fint inne i loppet. Dock tycker Hoffman att den går klart bäst när den är med i främre träffen då hästen blivit bekväm på äldre dagar. Men skulle det klaffa för den finns garanterat farten för vinst.


V4-4:
ALLA

Och ännu ett lågklassigt lopp som känns hopplöst svårt. Inte fel att 8-15 är favoriter kanske men lägena är ju katastrof. Samt att hästarna är inte så bra att dom bara vinner. Spelar för skräll här också och nu är ju frågan hur man ska få ihop ett seriöst system? Ha ha.

Vore skönt om man kunde få bra vibbar kring Derby Clipper i första men så blir det nog inte tyvärr. Spännande intervju där. Ska jag våga mig på ett tidigt systemförslag just nu får det bli så här:
1: 7-14
2: 4
3: 6-13
4: ALLA
112 kr.

Men skulle vilja få med alla i första med utgång 7-14 mot ngn/ngra i sista. Men det får intervjuer och värmningar ordna.

Lycka till alla!

Senast redigerad av copiad den 2012-09-20 klockan 08:34.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 08:56   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Ganska enig med dig Copiad, kommer dock inte göra något av Derby Clipper, bör väl köras defensivt och få allt för långt fram... Tycker 15 är given första häst i sista, har ju klart bäst kapacitet och borde nog vara favorit, men läget är som sagt uselt och det blir säker för långt fram och skräll ligger på lut.. Om man får suget att lägga ett stort system så tror jag det finns bra potential i detta:
1) ALLA
2) 4
3) 6,13
4) ALLA
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 09:00   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Håller med dig också donkyklonk . Hade det varit en annan bana än Visby hade jag testat det stora som du föreslagit utan att tveka. Men ligger alltid lågt med insatserna på Visby då jag tycker att hästar underpresterar allt för ofta där.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 09:02   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Okok, är inget jag direkt tänkt på det där faktiskt, gillar dock att spela större när jag har en tydlig bra spik och stor skrällpotential i övriga lopp.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 10:21   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Om Woody Bisa ska gå med skor runt om igen chansar jag nog och spikar Nelly Burge i tredje. Tyckte Woody var halvtråkig senast med skor runt om. Då kan man ju få detta roliga system.

1: ALLA
2: 4
3: 6
4: ALLA
392 kr.

Men det är ju en jävligt galopplysten häst man spikar i tredje då... He he.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 10:23   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Länge sen man hade tid att lägga ett lir på lunch v4an. Ringrostig som tusan men verkar finnas rätt så bra värde i denna omgången. Jorma är löjligt överstreckad i alla lopp och provar att ta bort honom helt. Regina One är annars mitt roligaste streck idag men den har ni redan plussat för.
Glöm inte att plocka mycket hästar i främre träffen. Oftast där det avgörs på Visby.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 10:30   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Nu anmäldes Woody barfota fram så då vill jag ha med den. Testar nog bara mitt lilla förslag på 112 kr då det känns Visby-oroligt i magen. Låter han bara lite framåt gällande Derby Clipper i första är det ett roligt lås med den och Regina One. Och går det åt skogen har man heller inte offrat så mycket. Måste ändå följa mina regler med låga insatser på Visby-travet.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 10:33   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Jorma låter verkligen inte speciellt optimistisk med Vesslan iaf "går han iväg från ett snävt 5e spår är det platschans"

Funderar att spela samma system som du posta Copiad, sedan lägga till med två till där jag spelar med ett par djur i tredje och 1av2 utgång i 1a och 4e, får klura lite på det
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 10:42   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Letar man skrällar tycker jag att 9 Memory Pearsall i avd 1 är sjukligt bortglömd. Visserligen ojämn men farten finns och idag slänger man på ett helstängt huvudlag. Åker ev med på mitt lilla system.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 11:05   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Spelar nog såhär!

1) ALLA
2) 4
3) 6
4) ALLA

1) 3,7
2) 4
3) 1,5,9,13,14
4) ALLA

Det jag är mest osäker på är i första där jag låser på 3,7, känns som en ren chansning, lite orolig om 6 skulle hitta till ledningen tex.

EDIT: låter bra på Derby Clipper nu, tyckte lät inte som ett defensivt upplägg iaf tyckte jag, "vill bara springa, som en oxe"

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-09-20 klockan 11:07.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 11:09   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Så här blev det. Orkade inte betala för 9 i avd 1 då det lät tillräckligt positivt kring 14.

1: 7-14
2: 4
3: 6-13
4: ALLA
112 kr
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 11:10   #13
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

2 3 6 7 14
4
1 5 6 4 10
15 (tror att Jorma får jobba rejält för att komma till spets eller dödens med 8)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 11:11   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Blir glad för din skull donkyklonk om du sätter ditt första system. Men blir sur på mig själv isf .
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-20, 11:12   #15
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

14
4
5,6,13,14
ALLA
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td