Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-14, 13:09   #1
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Unibet återinför fasta vinnar/plats-odds

Nu finns det i alla fall tre spelbolag som regelbundet erbjuder fasta odds på vinnare/plats: Bet365, Expekt och Unibet.

Antar att omsättningen på Unibets pool-spelet aldrig kom upp i den kritiska massa som behövdes, vilket var synd. Själva grundidén med 90-100% vinståterbetalning var bra och något som ATG borde införa.

Spoiler:

Mer info om satsning på fasta travodds nedan:

Efter att ha drivit Travnet Live Racing under fyra års tid, har Unibet nu beslutat att lägga ner produkten för istället satsa på ett utökat utbud av fasta odds på trav. Unibet upplever en stark efterfrågan på fler fasta travodds och väljer nu att storsatsa på denna spelform. Utbudet på fast travodds kommer finnas tillgänglig i mobilen på touch.unibet.com, så nu kan du spela på loppen direkt från travbanan!

Unibet satsar på Sveriges bästa utbud av fasta travodds

• Vi kommer att ha Sveriges bästa utbud av fasta odds. Spelformen är mycket uppskattad bland våra kunder. Det är hög återbetalningsprocent och man vet helt enkelt vilket odds man får när man lägger sitt spel.

• Unibet kommer att ha fasta odds för vinnare och plats på cirka 240 travlopp varje månad. Dessutom erbjuds spelformen head to head på cirka 375 lopp per månad.

Unibet vidareutvecklar travspel i mobilen

Vi har sett en stark utveckling för alla typer av spel i mobilen under den senaste tiden och har nu även förbättrat vårt mobila traverbjudande som gör det möjligt att spela till fasta travodds var man än befinner sig.

Unibet erbjuder nya spelformer

En uppskattad spelform hos Unibet är möjligheten att kunna kombinera trav med till exempel en fotbollsmatch, eller någon annan sport, i ett och samma spel. Det innebär att det finns mängder av spännande spelkombinationer för alla som är intresserade av att spela på olika idrotter.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 13:15   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Men limiteringarna existerar fortfarande?
Jag är inte ens välkommen att spela där längre...
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 13:23   #3

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2658
Standard

Tacksam sida jag har så lågt kundnummer där så inte en människa hade trott på de ifall jag sa va de var. Tycker man kunde få lite förmåner som att iaf få placera mer än 25 kr / spel för lång och trogen tjänst men icke :(
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 19:23   #4

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
...100% vinståterbetalning...
???

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 19:28   #5

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 2338
Standard

ATG införa 90-100% återbetalning? Hur ska detta genomföras hade du tänkt när dom ska betala staten en viss andel och sedan driva runt hela travsportsbranschen med prispengar och betala för tv sändningarna och dessutom sponsra galopp och ridsport med en massa miljoner.
werygod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-15, 22:22   #6

Sharp$: 1866

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Tacksam sida jag har så lågt kundnummer där så inte en människa hade trott på de ifall jag sa va de var. Tycker man kunde få lite förmåner som att iaf få placera mer än 25 kr / spel för lång och trogen tjänst men icke :(
Jag hade 484 innan dom stängde av mig.... har du lägre?
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 10:41   #7
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av werygod Visa inlägg
ATG införa 90-100% återbetalning? Hur ska detta genomföras hade du tänkt när dom ska betala staten en viss andel och sedan driva runt hela travsportsbranschen med prispengar och betala för tv sändningarna och dessutom sponsra galopp och ridsport med en massa miljoner.
Statens uttag från ATG är ca 1400 miljoner per år. Om det sänks till mer rimliga 100-200 miljoner blir det utrymme för en kraftig höjning av vinståterbetalningen. En höjning kommer även öka spelomsättningen vilket ökar ATGs nettoavkastning. 10% på 2,2'' är mer i kr än 20% på 1''.
100% vinståterbetalning skulle kunna erbjudas på vissa speciallopp i marknadsföringssyfte, men går naturligtvis inte att ha i alla lopp.

Om staten inte går med på en sänkning skulle ATG kunna flytta sin juridisk hemvist till ett annat EU land med förmånligare regler, ex Malta. Då skulle de slippa special-skatten helt.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 18:07   #8

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Statens uttag från ATG är ca 1400 miljoner per år. Om det sänks till mer rimliga 100-200 miljoner blir det utrymme för en kraftig höjning av vinståterbetalningen. En höjning kommer även öka spelomsättningen vilket ökar ATGs nettoavkastning. 10% på 2,2'' är mer i kr än 20% på 1''.
100% vinståterbetalning skulle kunna erbjudas på vissa speciallopp i marknadsföringssyfte, men går naturligtvis inte att ha i alla lopp.

Om staten inte går med på en sänkning skulle ATG kunna flytta sin juridisk hemvist till ett annat EU land med förmånligare regler, ex Malta. Då skulle de slippa special-skatten helt.
Ja om man nu tror att omsättningen ökar med över 100% om de sänker spelavdraget. Inte så troligt kanske...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-16, 21:42   #9

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Jag tror att ATG, hästsporten och staten (såklart) är väldigt nöjda med hur det ser ut idag. Jag tror även att en klar majoritet (9/10?) utav spelarna är nöjda.

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td