|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
men det vore praktiskt om du la [SPOILER]-taggar i inlägget, tar väldigt stor plats annars och blir mkt scrollande i t ex mobilen ;-) tack hursom helst! :: |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Måste ju säga att sista är hur öppet som helst..... Känner mig trygg med heltäckt, knappt då. Eller bara spika 3 och hoppas
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
DD1: 10 Kimbee Star - mötte ungefär liknande hästar sist när han speedade till enkel vinst. Stallet kraftigt på G. Bergsåkers långa upplopp gynnar hästar som liftat med i rygg. Värst emot 6 King Tilly, men hästen osäker och Sjöström alltför sällan i vinnarcirkeln.
DD2: 10 Hallelujamoment F Mkt bra form! Går bäst när han kan spara speeden och med tanke på att 4 - 5 hästar kommer att öppna, är överpace att vänta... En rak dubbel 10 - 10 200:- kommer jag att spela imorgon. Står i drygt 70 ggr... |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jahopp, det finns visst tre givna spikar för den som vill gräva guld imorgon!
1: 10 Lucky Gold 2: 11 Lollo Tilly + 13 Hello Dolly + 6 Örbäckens Gunilla = Spänstiga brudar? 3: 5 Speedy Gold 4: 1 Lyckes Gold Lain 5: 6 Raggmunken + 2 Väskinge Pilsner = Barlunch på Bergsåker imorgon hoppas jag? 6: 5 Eros Tooma + 2 Rob Love = It's guy love - Med spets slut på Eros? 7: 2 Delmonica Sund + 1 Across The Bridge + 12 Celeber Sund = Bron mellan sunden Kwai? Totalt 36 ovanligt genomtänkta rader. Flick flack, fyrtio miljoner! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Jag tror La Mant får svårt att hålla ut bla King Tilly King T blir nog min spik, lite dåligt inne på pengarna men riktigt bra häst!! svar håller med tror innerspår häxar men vill nog ha med ett par till Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-19 klockan 23:53. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
)Lovar att inte ta rygg på dig, Så du slipper andredräkten i nacken eller att jag ligger för nära röven. ![]() (Skojar givetvis, finns en hel del konstiga typer.) De som är spelvärlda för mig är, Zyrano Boko i avdelning ett.. Nina Ruda i avd:2 Här i avdelning:3 kan du få rätt med Speedy Gold. ![]() Lassabo Palema i fjärde. I femte har du helt rätt, Väskinge Pilsner. Får bli samma som dig i sjätte, Eros Tooma. Rite Key i avdelning:7 |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Miljonklubbens .............
Jonny Wärnberg … 41 år. Äger en spelbutik i Avesta. Spelat in 7–8 miljoner de senaste åren. V75-1: 1, 5, 8 V75-2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 V75-3: 4 Friction V75-4: 3, 4, 7, 8, 9, 11 V75-5: 1, 2, 3, 5, 6, 12 V75-6: 1, 6 V75-7: 3 Un Sacco di Sold Bosse Lundkvist … 54 år. Frilansjournalist. Vunnit flera miljonvinster. Uppvuxen med trav. V75-1: 1, 8, 4, 6 V75-2: 6, 9 V75-3: 4 Friction V75-4: 9, 3, 8, 1 V75-5: 12, 6, 1, 4, 15, 7, 9, 14, 8 V75-6: 1, 5, 10, 4, 12, 11, 6 V75-7: 3 Un Sacco di Soldi Andreas Larsson … 28 år. Har vunnit trav-SM två gånger. Spelexpert på Maxi Borås. V75-1: 1 Ed You V75-2: 6, 11 V75-3: 4 Friction V75-4: 3, 9 V75-5: 3, 5, 6, 12 V75-6: 5, 6, 10 V75-7: 2, 3, 4, 6 Lars Thornberg … 64 år. Före detta kusk, tränare och uppfödare. V75-1: 1 ,8, 9 V75-2: Alla 15 hästarna V75-3: 4 Friction V75-4: 3, 9 V75-5: Alla 14 hästarna V75-6: 1 Le Mat V75-7: 2, 3, 4, 6, 7, 11 Inga-Lill LindÉn … 61 år. Korad till svensk mästare i att tippa V75. V75-1: 1, 11, 8, 4 V75-2: 11, 9, 6, 7 V75-3: 4 Friction V75-4: 9, 3, 11, 12, 8 V75-5: 3, 6, 12, 1, 5, 8, 7 V75-6: 1, 5 V75-7: 3 Un Sacco di Soldi |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sharpest
|
Ja, jag vet att när omgångens största favorit hamnar i guld så är det bara att spika... MEN! Jag kommer att spika emot.
Baserar mitt system mycket på Bergh nu och visst, hästar utvecklas med tiden. Vissa väldigt fort även. Men kan fortfarande inte låta bli att se hur Kadett ska förlora mot Friction. Friction har haft en formtopp väldigt länge och jag tror den är nedåtgående och varit det sedan slutet på augusti. Jag håller fortfarande Kadetten huvudet högre. Här får ni nostalgiker något att luta ögonen mot. Leta fram denna i lopparkivet. http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4 Eller denna, http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=7 Ah vi kan fortsätta, http://classic.atg.se/ResultatServle...ype=VP&race=10 Nej spik på Kadetten! Tack för mig
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tarzan Boy.
STOCKHOLM. Friction har varit ute i idel miljonlopp på slutet. I lördagens gulddivision möter han enklare motstånd. Kanske är han spiken att luta sig mot i jakten på jackpotmiljonerna? - Han ska vara favorit i det här gänget, säger Marcus M Melander, andretränare i Stall Melander. Femårige Friction har haft en fantastisk säsong. Åtta triumfer på 18 starter och 2,5 miljoner kronor i insprunget har det blivit så här långt. Höjdpunkten kom för tre starter sedan då han buntade ihop några av landets bästa femåringar, däribland SM-vinnaren Raja Mirchi, i Jubileumspokalen. Det har inte blivit någon framskjuten placering i två starter efter det men då har han också ställts mot stenhårt motstånd i Sundsvall Open Trot samt Trotting Masters. - Han gick bra i Trotting Masters senast och visade att han håller fortsatt fin form, säger Marcus M Melander inför lördagens V75-omgång, där Friction ställs mot betydligt enklare motstånd än senast. - Motståndet ser så klart bättre ut den här gången. Det är inga hästar med här som har varit med och tävlat i världseliten, så det ser bra ut på förhand. Han har fått ett bra spår också så det klart att vi är optimistiska. Luring i V75-2 Marcus M Melander ska själv köra Frictions stallkamrat Haraldinho i samma lopp. - Haraldinho gick jättebra senast men tyvärr är han bortlottad här. Är han trea, fyra och gör ett bra lopp är vi nöjda. Desto mer uppåt låter Melander på Digital Blasphemy, som han ska lotsa iväg från spår ett i V75-2. - Hon gör jättebra lopp hela tiden. I söndags gick hon klart godkänt men då gick hon med skor och hon är mycket sämre med det. Nu ska hon gå barfota runt om igen, säger Melander och fortsätter: - Utgångsläget är väl sådär. Jag tror inte att hon kommer kunna öppna något från start utan hon kommer nog hamna en liten bit bak. Vi får se hur jag lägger upp taktiken. Hon har gått bra från alla positioner men är nästan bättre när hon får gå bakifrån. Det är ett par bra hästar på 20-meters volten men min häst är rätt så bra och helt borta ska hon inte vara. Det ligger 44 miljoner kronor i sjurättspotten. Vill man komma åt jackpotpengarna kan det vara klokt att strecka Melanders hästar. Det visade sig inte minst under onsdagens V86-jackpot. Där tog stallet två segrar, och en ensam vinnare med alla rätt håvade in nästan elva miljoner kronor... |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Här kommer mina 2 spikar idag ÖRBÄCKENS CRUELLA & GUINNESS TROT
Vad tycker nu om dom ??? |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Jag börjar med att schaasa bort två felstreckade; Ed You i avd 1 och Yes We Can i avd 4. Ed You är väl enormt överstreckad som ny i klassen och en Kusk som väldigt sällan vinner på v75. Bara att tacka streckfördelarna, 68% i nuläget. Yes We Can känns också överstreckad då han sitter bakom två icke startsnabba och bör hamna långt bak i starten. Witasp vinner inte ihjäl sig på v75 och allt för sällan från bakspår.
Bästa spiken: Finest Scotch start till mål! Låset: 5.8.11 i Avd1 Shaasen: (se ovan) Lyyycka Till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
nån som vet hur stora vinster spelar
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
spik:friction
tokspik:lollo tilly lillspik:king tilly käftsmäll:crusen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gudmunds (+5) |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Reagerar på Korpos inlägg med miljonklubben... Samma rubriker som när dom startade det i AB för 10? år sen. Dax att byta ut folk? Eller uppdatera rubriker?
För övrigt, här kommer ett par tankar inför omgången. Avd1: Här börajr det med en skräll, Ed You rankas ungefär som 12:e häst, ev före strykne Aces Majesty. Marginellt bättre vinstchans än denne. Nä mitt förstastreck i loppet är 11 Bell. Lalle har stallet i toppform. Detta fina sto brukar ha bra avslutningar. Dagens läge bör passa bra, skulle spikat om jag bara var säker på att Lalle inte sover bort loppet för länge i kön. Avd 2: Gör det enkelt och streckar 1,6,7,9,11 utan inbördes rank. Tror inte det skräller här för det känns som det är ruskig klassskillnad på hästarna, lyxstrecket är Nina Ruda som känns klassen sämre än övriga. Avd 3: Normalt sett spik på Friciton, men hur länge kan Melanders hästar topprestera? Sen så har Youpie toppform, känns lite streckvärd nu också. 1,4,6,9 med utgång på Friciton. Avd 4: Dagens gåta, ta ställning eller eller måla på? Plånboken säger nog ta ställning. Detta får vi grotta ner oss i. Känns som Witaspens är bästa hästen, men definitivt inte bästa kusken. Kanske passande läge med rygg på F.S? Avd 5: Normalt sett bör Raggmunken vara klar, men spika Conny G på V75? Njae, 2 Väskinge Pils och Hulte Magnus kommer med. Avd 6: 2 hästar känns hetare än övriga, 6 King Tilly & 10 Kimbee Star, låst! Avd 7: Nu har vi samlat ihop till en säck med guldmynt, så det är bara att spika! Håll igång Jansson! |
|
|
|
|
|
|
|