Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-19, 22:32   #16

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1773
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
V75-Bergsåker 20 Oktober.

Intervjuer från kväll-pressen:

Spoiler:
1 Ed You (Olle Carlsson) kändes som han skulle i måndagsjobbet. Har gjort det bra och gått bra tider. Nu är han ny i klassen. Bra att han är på innerspår även om han inte håller ledningen. Kommer gå utan framskor. Åtminstone. Har vunnit på distansen men det är ingen fördel. Som jag ser det kan han bli överspelad på läget, säger Olle.

2 Ailanthe (Jorma Kontio) fick ett betydligt bättre läge den här gången. Jäkligt positivt måste jag säga. Hästen är bra nu. Det är han definitivt. Gick bra senast trots tolftespår. Kan vara med. Blir vass i ledningen. Inget bra på distansen, säger Matts Hockman.

3 Aces Majesty (Daniel Olsson) verkar bara bra fortsatt. Går som han gjorde förra gången. Bra läge och han är kvick ut. Får köra från början så får vi se vad som händer. Han borde åtminstone kunna vara lika långt fram som han var förra gången. Det är inget bättre lopp den här gången. Snarare sämre till och med, säger Patrik Sundberg.

4 Yosemite Boko (Leif Witasp) var riktigt hygglig senast i Gävle. Det är svårt att räcka till vinst på V75 men ett bra läge och distansen passar. Så det kan finns en liten plats­chans. Inga ändringar, säger Leif.

5 Zyrano Boko (Torbjörn Jansson) verkar det bra med efter förra starten. Tränar inte så hårt mellan loppen men känns pigg och fin. Lite roligare läge än han hade senast. Blir det hård bana kanske han måste gå med skor. Kanske ett litet minus i så fall. Bör komma vettigt till här, säger Ulrika Rehn.

6 Omelette (Robert Bergh) är det bra form. Ed You är en bra häst men vi kan ha en plats­chans åtminstone. Om favoriten kommer bort kan hon vara en kantboll, säger Jimmy Jonsson som är Roberts försteman.

7 Helge Palema (Erik Adielsson) är inte så snabb. Håller mer farten. Verkar fin efter loppet. Tyvärr spår en bit ut. 2 600 är hans bästa distans, säger Stefan Lundmark.

8 Peak (Per Lennartsson) är det bra med. Det enda är att han inte fått något distansjobb. Men han är bra på den här distansen och det är i grunden en mycket bra häst. Har mött bra hästar hela tiden. Ett så här billigt lopp har han inte varit ute i på länge. Åttondespåret gör att det kan strula men hästen är bra. Tidig, säger Kari Lähdekorpi.

9 Brianson (Ingvar Nyberg) gjorde det bra senast. Hamnade i rygg på trötta hästar. Jag fick ta för hårt i honom. Men han gick bra till slut efter att ha hoppat. Ägaren säger att han är riktigt pigg i träning. Det blir barfota fram och halvnorskt huvudlag som vanligt. Trea, fyra kan han vara, säger Ingvar.

10 Lucky Gold (Ulf Ohlsson) försöker få med sig någon matlapp. Vi fick ett dåligt läge men det är inte den absolut hårdaste silverdivision som har körts. Kan behöva ett lopp till. Ohlsson får köra defensivt så får vi se om vi kan ta någonting när han får gå en trudde­lutt till slut, säger Fredrik Norredahl.

11 Bell (Lars-Göran Söderberg) har gått riktigt bra ett längre tag. Normalt duger hon inte i silver på V75 men det var en enklare silverdivision nu. Då kan lika väl hon ha chans som någon annan, säger Lars-Göran.

12 Little Rainbow (Bo Eklöf) tycker jag att allt är bra med. Det är bara det att vi fick ett tråkigt läge. Han har en jäkla otur med spåren på V75 den där hästen. Jag har inga större förhoppningar. Får man en matlapp får man vara glad, säger Richard Smith.

V75-2

1 Digital Blasphemy (Marcus M Melander) gick klart godkänt i dödens senast. Med skor och det är inte optimal balans. Går barfota runt om nu. Var ett par bra hästar på 20 men hon är inte så tokig själv. Ingen startraket men kommer få en fin resa, säger Marcus.

2 Lina Liv (Oskar J Andersson) hade jag ­inte anmält om jag inte varit nöjd med formen. Hon är så bra hon kan vara. Sköter hon sig får hon en matlapp, säger Anders Odelros.

3 Trottningen (Samu Sundqvist) möter ett helt annat motstånd än hon gjorde senast. En klar förbättring i ledningen. Sprang mer avslappnat. Provar framåt en bit. Bättre hästar emot än jag trodde, säger Ulrika Rehn.

4 Myrna Minkoff (Caroline Andersson) har varit klart förbättrad i två starter efter att vi har ändrat lite i balansen. Allt ser bra ut efteråt också. Går med samma balans här. Det fungerar bra. Jag hoppas och tror att hon klarar av spåret, säger Henrik Svensson.

5 Lischla Dunder (Annsofie Bergfelt) är allt bra med. Formen är jag nöjd med. Står hon på benen den första biten tror jag att hon är med dem. Hennes svaga punkt är efter 100 meter, säger Sven-Åke Andersson.

2 160 meter

6 Örbäckens Cruella (Marie Nilsson) har varit jättebra i de senaste starterna och måste räknas tidigt i det här loppet. Är ingen av de andra hästarna som jag är rädd för. Det är det att det kan häxa från innerspår. Tycker ändå att det ser ut som en bra uppgift för henne, säger Claes Svensson.

7 Nina Ruda (Martin Åkerlund) gick bra senast och formen verkar bibehållen. Gick så bra senast att vi kör samma nu. Bland de tre, fyra första vore bra, säger Tomas Kårvall.

8 Blue Star Miracle (Linda Artursson) får bara starta nu när hon har poäng. Går skapligt men räcker inte därifrån, säger Leif.

9 Eleanor Rigby (Martin P Djuse) hade stått över lite inför senast. Förhoppningsvis har hon gått framåt med det loppet. Då är det en bra chans igen, säger Jimmy Jonsson.

10 Oriental (Daniel Wäjersten) är bra men ingen vinnarkandidat i mina ögon. Vi är nöjda med pengar. Hon har bara gått ett lopp på tolv veckor, säger Monnar Johansen.

11 Lollo Tilly (Frank Nilsson) har gått ­jäkligt bra på slutet. En bra rutinerad kusk har hon också. Visserligen några bra mot­ståndare emot men det ser intressant ut. Ska vara med och göra upp om det, säger Lasse Widestedt i Per Lennartssons stall.

12 Floradour (Mattias Djuse) går rätt så bra. Det är mer att jaga pengar som gäller för henne här, säger Per Linderoth.

13 Hello Dolly (Jonas Martinsson) känns fin i träning. Gjorde ett bra lopp senast efter två månaders frånvaro. Var inte så väldigt vässad inför den uppgiften. Tråkigt läge. Med där framme med flyt, säger Joakim Elfving.

14 Saved from Above (Oskar Kylin-Blom) har fått två lopp i kroppen efter uppehåll. Formen måste vara på väg. Läget är så klart väldigt chansartat. Med lite tur och ryggar är hon med fram i, säger Krister Jakobsson.

15 Cherie Sund (Peter M Andersson) blir det inga ändringar på. Förutom läget så är det bra. Vi kör på chans. Så jag ligger jättelågt på förhand, säger Nisse Pihlström.

V75-3

1 Youpie (John Östman) är bra. Allt har känts jättebra efter Hagmyren. Formkurvan känns stigande på honom. Ett jättebra läge. Vill försöka köra i ledningen. Man kan bli av med ledningen i körning i och för sig men vi kommer inte att släppa frivilligt. Barfota senast gav effekt. Jag har en tåsko höger bak men så kan man inte anmäla. Det är han bäst på, säger Sören Lennartson.

2 Putte Topline (Jan Norberg) tävlar på. Gör det jämnt och bra varje gång. Det blir kanske svårt att slå Friction men en bra placering och en bra slant ska det i alla fall kunna bli. Slog Kadett C.D. senast men då var inte han som bäst, säger Jimmy Jonsson.

3 Trustworthy Ås (Henrik Svensson) var ­lite seg senast men då hade han stått över ­lite. Jag räknar med att han ska vara klart förbättrad till den här starten. Barfota och samma utrustning blir det. Han kan vara med långt framme om det är så att han är i riktigt bra form. Kan överraska och kanske ska ses som en outsider, säger Henrik.

4 Friction (Stefan Melander) spurtade bra mellan hästar senast i Trotting Masters. Verkar hålla fin form. Ser bra ut på förhand och fick ett bra spår. Finns ingenting att klaga på. Även om det är någon bra häst med nu så är det enklare än senast. Han har slagit mycket bättre hästar tidigare. Klart att man tror på chans, säger Marcus Melander.

5 Speedy Gold (Ulf Ohlsson) är startsnabb men bör sikta på en smygare. Slant = bra.

6 Kadett C.D. (Robert Bergh) var inte som bäst senast. Förhoppningsvis ska han ­vara bättre den här gången när han har fått en genomkörare i kroppen. Eventuellt blir det barfotakörning också. Robert sa att han hade funderat på att köra barfota bak senast men ändrade sig och slog på greppskor. Då blev det för häftigt. Var därför han blev trött. Så det fanns fler faktorer till den svaga insatsen då, säger Jimmy Jonsson.

7 Ridgehead Cahore (Tom Horpestad) blir det gulddebut för. Klart att hästen har ­varit bra på sistone. Absolut. Jag har svårt att se att han ska räcka till från spår sju. Så länge läget och motståndet är som det är kör vi med skor på, säger Terje Melnäs.

8 Year in Review (Per Lennartsson) fick åttonde och står därför illa placerad. Har kanske ingen sprudlande form heller. Så länge han inte har hittat den får han ses som en outsider, säger Lasse Widestedt.

9 I Won't Dance (Erik Adielsson) gick okej senast. Tror att han gör ett bra lopp här också. Bakspår är inget minus, det är snarare tvärtom. Ska räknas, säger Stig H Johansson.

10 Frillan Filiokus (Daniel Berglund) känns bra så här långt. Raden är inte glimrande men senast var hon sjuk. Har haft problem med halsen ganska länge. På Bergsåker satt hon fast med rubbet kvar men gick 11,9. Jag vet inte hur formen är nu. Jag vet inte riktigt. Svårbedömd nu, säger Daniel Berglund.

11 Haraldinho (Marcus M Melander) gick väldigt bra senast. Har väldigt finform men ett mycket tråkigt läge. Vi får ligga lågt med tanke på läget. Om han är trea eller fyra får vi vara nöjda, säger Marcus Melander.

12 D.J.Seabrook (Jorma Kontio) verkar bra. Han känns jättefin hemmavid. Så jag kan inte vara annat än nöjd. Känns han bra i värmningen så tar vi nog av framskorna också. Spåret var det sämsta man kunde få. Det var tråkigt när han känns så himla bra. Får ­göra ett försök därifrån. Jag hoppas att de kubbas en del från start, säger Karin Nilsson.

V75-4

1 Lyckes Gold Lain (Torbjörn Jansson) är allt bra med. Han tränar bra hemma och vi glömmer förra starten helt och hållet. Kommer gå med bakskor. Känns helt enkelt som att han var ömfotad i förra starten. Hoppas på en matlapp, säger Gabriella Kjellberg.

2 Rubinola (Håkan Skoglund) var inte tom när hon hoppade senast. Det blev fel med barfota. Det blir skor nu. Platschans. Läget är så pass bra. Så en plats, säger Håkan.

3 Finest Scotch (Henrik Svensson) har jag vunnit två av de tre senaste loppen med. Hon har varit jättebra. Det tycker jag är min bästa chans på lördag. Vi fick ett bra startspår. Perfekt. Hon är rätt snabb från start och jag siktar på spets. Vad jag vet blir det inga ändringar på lördag, säger Henrik.

4 Lassabo Palema (Ulf Ohlsson) känns bra. Jättefin för dagen. Formen på väg uppåt. Inga ändringar och äntligen ett bra ­läge. Så jag är bara optimistisk. Tycker han ska ­vara ett tidigt bud. Det är Finest Scotch och Yes We Can är värst emot, säger Jan-Åke Frilén.

5 Rosita Princess (Ingvar Nyberg) är det hårt för och ett dåligt spår. Man vet inte var man hamnar. Hon har gått förbättrat på slutet och jag är riktigt nöjd med henne. Gjorde ett kanonlopp senast. Hamnade långt bak från start och gick i dryga spår. Fyra, femma, sexa kanske. Med lite tur, säger Ingvar.

6 Heritage Classic (Ove A Lindqvist) känns bra i jobb. Går barfota med ett huvudlag men jag tror ändå inte på någon vinstchans. Är nöjd om han gör ett bra lopp och är med på pengar. Det är en för tufft uppgift, säger Ove.

7 Gant Cobra (Jörgen Westholm) återkommer efter lite vila och har varit riktigt taggad och fin i jobben. Svårt spår nu men han är ­inte golvad. Streckvärd, säger Jörgen.

8 Sith Lord (Erik Adielsson) har gått bra länge men har haft dåliga lägen och har det igen. Man får inte ha för höga förväntningar, men en outsider, säger Stig H Johansson.

9 Yes We Can (Leif Witasp) är den vi har ­lite förhoppningar på. Läget är inte ­heller så ­tokigt faktiskt. Han har visat att han ­räcker långt. Kändes bra efter starten i ­jobbet i ­tisdags. Det ser ut som om han ska ­räknas ­tidigt den här gången. Vi får prova, säger Leif.

10 Placebo (Ulf Eriksson) gjorde ett bra lopp senast. Det var första loppet på ett tag och jag tror att hon ska gå lite framåt med det sig. Bakspår på V75 är inte så roligt. Kan hon få en matlapp så är det hyggligt. Jag väljer att ligga lågt här, säger Kent Eriksson.

11 Masse Palema (Per Linderoth) håller bra form och känns fin i träningen. Så honom bör man strecka tycker jag. Visst är det så att utgångsläget är tråkigt men vi får göra det bästa vi kan av det. Det blir inga ändringar i balans eller utrustning. Han går som han brukar. Även om läget kunde varit bättre tycker jag att han ska streckas, säger Per.

12 My Love Star (Robert Bergh) har inte tävlat på ett tag och har fått ett besvärligt läge nu också. Jag tror att hon får svårt att räcka till seger. Även om det här på förhand är ett öppet lopp, säger Jimmy Jonsson.

V75-5

1 Närby Kalabalik (Jan-Olov Persson) tror jag är på hugget. Det verkar bra med hästen. Att det är en månad mellan starterna nu var bara för att jag inte ville gå över tillägget. Går som han har gjort. Jag tycker att han ska ses med vissa möjligheter, säger Janne.

2 Väskinge Pilsner (Torbjörn Jansson) är allt väl med. Formen är god och det är en kuskförstärkning. Gick med skor senast för att spara hovarna till det här. Vi har haft siktet inställt på det här loppet. Glad om vi kan vara fyra, femma, säger Thord Holmquist.

3 Trippa Undan (Tomas B Nilsson) gick jäkligt bra senast. Blev tyvärr galopp i ledningen men sista varvet gick hon otroligt bra. Har tjänat mycket pengar på kort tid och klättrat i klasserna. Gör inte bort sig, säger Tomas.

2 160 meter

4 Rote Jon (Bo Eklöf) är nedtränad. Räknade inte med att han skulle komma med så jag har lagt om träningen för att öka styrka och stabilitet på höger sida. Kommer inte vara i sitt bästa slag, säger Göran Westman.

5 Lärkan (Jorma Kontio) har god form. Har gått snabbare tider än Kalabalik men har också mer pengar på sig. Lärkan är bra och jag tycker att båda mina hästar tävlar med chans på lördag, säger Jan-Olov Persson.

6 Raggmunken (Conny Gustafsson) har mycket fart i kroppen när han sköter sig. Formen är bra och felfri blir han tuff att stå emot över upploppet.

7 Grei Sol (Carl-Erik Sandström) är det bara bra med. Om banan tillåter ska han gå barfota runt om som han oftast gör. Det är ett par hästar som sticker ut och blir svåra att slå. Kan nå hygglig placering, säger Carl-Erik.

8 Krusen (Michael von Krusenstierna) har hoppat i två senaste. Ej ofarlig utan galopp.

9 Remelda (Ove A Lindqvist) har skyhög kapacitet. Distansen spelar ingen roll. Gäller bara att komma ner i en rygg så att hon inte pullar ihjäl sig. Stämmer inte att hon är distanssvag men jag måste hitta rygg direkt. Då pullar hon inte och då går hon alltid till slut. Gör ett bra lopp. Var sjuk senast, säger Ove.

10 Ögon Glöd (Rikard N Skoglund) var inte alls lika bra senast i Umeå som hon har varit annars på slutet. Jag tror att det beror på att hon inte gillar att gå bakifrån. Hon springer bäst i ledningen eller dödens. Jag satsar på att komma dit. Absolut inte sämre än någon av de andra. Efter senast är det svårt att inte ligga lågt. Är inte klar direkt, säger Rikard.

11 Kremelina Best (Peter M Andersson) har ett tokigt läge. Annars är hon bra och i form. Blir svårt att komma ut. De är så jämnbra. Kan få en peng, säger Krister Wiklund.

12 Hulte Magnus (Ulf Ohlsson) är som normalt. Ska gå exakt som förut, med järnskor fram och aluminium bak. Jag tror att han håller den fina formen men han möter ­hårdare motstånd än vad han har gjort. En av fyra, fem som kan vinna, säger Leif Jonsson.

13 Järbo Harry (Jan Norberg) STARTAR EJ

14 Mana Grabben (Robert Bergh) är i kommande. Känns som han är på rätt väg nu efter att ha varit down. Det blir svårt för honom att vinna nu, säger Jimmy Jonsson.

15 Granli Nicolai (Carl-Ivar Larsson) är formen jättebra på. Svårt lopp och han har ­inte så bra utgångsläge men det är många bra med. Med rätt resa känner jag mig inte avsågad. Ska kunna vara bland de fem. Min häst är väldigt spurtsnabb om det skulle lösa sig. Med på många streck, säger Carl-Ivar.

V75-6

1 Le Mat (Robert Bergh) känns bra i jobben här hemma. Löser det sig från det här läget så är det ett tidigt bud. Då ska han ha en bra vinstchans. Jag vet inte om han kan ta ledningen. Vi har inte haft honom så mycket i voltstart. Det är lite lurigt. Kommer att gå som förut, säger Jimmy Jonsson.

2 Rob Love (Hasse Bergh) tror jag har hittat ett annat fel på än den där jäkla hovbölden som vi har snackat om. Det kommer att ­vara ordning på grejerna på lördag. Det är bara att vända och fara. Gör han en liknande prestation som på Skellefteå på distansen kommer han att tjäna någon krona. Om banan är bra provar jag barfota igen, säger Hasse.

3 Aaron Boko (Jörgen Westholm) kom bort i en V75-final senast men har gått bra ­varje gång innan det. Har fått ett bra startspår nu och han är dessutom rätt så snabb ut. Får han ett bra lopp på innerspår kan han vara med bland de tre främsta, säger Jörgen.

4 Greenstar (Henrik Svensson) har visat bra form på slutet. Verkar normalt efteråt ­också och jag har ingenting att klaga på. Spåret är inte det bästa men jag tror att det ska gå bra. Upp i klass. Plats, säger Henrik.

5 Eros Tooma (Jennifer Tillman) var nedsatt av en infektion senast på Färjestad. Frisk från det och har tränat på bra. Han känns bra för dagen. Bra från start men spår fem kan han inte utnyttja. Det borde bli felfri avgång. Han är så pass bra att jag tror att han dyker upp där framme. Barfora runt om den här gången, säger Henrik Larsson.

6 King Tilly (Claes Sjöström) var strålande i comebacken senast. Måste vara tidig igen.

7 Montana Vox (Tomas Pettersson) spurtade jättebra i ett tufft gäng på Valla. Verkar jättefin i jobben och formen är bra. Lite minus med voltstart för hennes del. Sedan blir hon tvungen att gå med skor och det är också ett litet minus. Hon är bra men hamnar gärna lite illa på det. Det krävs tur för hennes del, säger Krister Jakobsson.

8 Digital Hard Drive (Ulf Eriksson) var klen senast på Hagmyren. Vi hittar inget fel på honom så han får tävla på. Det är lite frågetecken på formen efter den senaste insatsen men han känns bra här hemma när vi tränar på. Lämpligt smygläge också. Men Le Mat är förstabud av våra, säger Jimmy Jonsson.

9 Young Mystic (Per Linderoth) avslutade bra senast och verkar hålla formen. Har visat att han duger på distansen. Det gäller att vi har tur på vägen så klart för att det ska räcka. Fina slantar så är jag nöjd. Gäller att vi ska ha tur, säger Stefan Arvidsson.

10 Kimbee Star (Per Lennartsson) har varit riktigt fin i de två senaste vinsterna. Har höjt sig ordentligt. Det känns som om han ska kunna räcka en bit på V75. Nu är det betydligt hårdare motstånd men om allting stämmer med löpningsförlopp med mera så kan han säkert vara med och kriga om en plats bland de tre, säger Lasse Widestedt.

11 Guiness Trot (Erik Adielsson) gjorde ett bra lopp senast men kanske ändå inte var ­lika bra som när han vann på Valla. Han får starta en gång och sedan väntar vi på finalerna. Måste kanske gå med bakskor. Det beror på hur banan blir. Läget är sämre men det kanske är ett lite billigare lopp ändå. Det är inte omöjligt, säger Kari Lähdekorpi.

12 Björnjägarn (Hans-Åke Johansson) har gått bra på slutet. Suttit fast ett par ­gånger. Senast vann han med krafter kvar. Iskallt ­läge. Jag måste ha en jäkla tur. Visst är det 2 600 och kan lösa sig men de måste köra det första varvet också, säger Hans-Åke.

V75-7

1 Across the Bridge (Jan Norberg) var klen senast. Hittar inget fel på honom. Allt känns bara normalt i jobben. Lite minus att han fick gå med bakskor på Hagmyren. För tidigt att säga än men han är bäst om man kan köra utan skor runt om. Det får vi bestämma på tävlingsdagen. Han är startsnabb. Så spåret passar ganska bra, säger Jimmy Jonsson.

2 Delmonica Sund (Robert Bergh) är inte så snabb från början att hon kan vara med direkt från början. Bra form och det verkar bra med allting. Klart att hon är ett givet streck. Jag tycker att det är vår bästa chans av de ­fyra i det här loppet, säger Jimmy Jonsson.

3 Un Sacco di Soldi (Torbjörn Jansson) startade i fredags och har inte gjort så mycket i veckan. Bara tagit det lugnt. Får en promenad på fredag. Bra spår men snabba hästar innanför. Det löser sig nog, Jansson kan det där. Fungerar bra, så inga ändringar. Jag tror mycket på honom, säger Jeanette Hedin.

4 Air Gunner (Jorma Kontio) är allt bra med. Formen är stabil, inga ändringar på den. ­Inte på balans eller utrustning heller. Jag tror att distansen är den bästa för den här ­hästen. Han har ett bättre utgångsläge men det är bra motstånd. Man får ändå inte glömma bort honom, säger Ari-Pekka Pakkanen.

5 B.B.S.Mandarino (Ulf Eriksson) har gått bra på slutet. Garderar man loppet så ska han med också, säger Jimmy Jonsson.

6 Democrat (Daniel Olsson) har gått jättebra på slutet. Fast det bara är tvåor i raden. Gick ända in i mål trots hård öppning senast. Tycker att det var ett av hans bättre lopp. Han är snabb ut och måste absolut räknas. Min bästa chans, säger Kari Lähdekorpi.

7 Tofu (Erik Adielsson) är likadan som ­förra gången. Jag har bara kört henne en gång men då verkade hon i alla fall likadan. Tror inte det blir några ändringar. Det beror på hur banan ser ut. Annars blir det lika. Hon går bra hela tiden. Om jag inte trodde att hon kunde vara med bland de tre igen hade jag inte åkt 120 mil, säger Jan-Åke Eriksson.

8 Walsh Boko (Mikael M Andersson) är allt bra med. Förutom vädret som gör att man inte kan trimma honom som man ska. Bar­fota bak och helstängt som vanligt. Vi fick det sämsta spåret av alla men vi får hoppas att vi kommer ner. Det går inte att prutta på något våldsamt därifrån, säger Göran Nyman.

9 Rite Key (Per Linderoth) gick bra senast när han vann på Umåker. Det är full form på honom. Intressant läge för honom här också. Ska man garadera så ska man ha med honom också. Delmonica Sund är förstahäst. Sedan är det jämnt mellan de andra tre bakom tycker jag, säger Jimmy Jonsson.

10 Hallelujamoment F. (Per Lennartsson) gick kanonbra senast. Jättebra. Skulle han komma till, ha flyt med loppet och få spara speeden i det längsta så kan han blanda sig i tätstriden. Helt klart. Om det stämmer. Formen känns bra, säger Lasse Widestedt.

11 Quicksilver (Ulf Ohlsson) fick lite för dåligt spår för att han ska ha någon riktig vinstchans. Han är bäst när han får gå i ett friskt tempo. Kördes på chans senast och det är inte mycket att säga om det. Chanserna nu är små. Jag ligger lågt och han kommer gå med bakskor på lördag, säger Troels.

12 Celeber Sund (Micael Melander) hade varit borta länge innan vi började på Åby, från ett lika dåligt läge som vi har fått här. Formen är naturligtvis bättre nu. Läget är hopplöst. Allt är väl efter senaste loppet och nu är det bara att hoppas att han håller sig fräsch och fin, säger Petri Salmela
.
Hejsan och tack för intervjuerna tycket det är bra att ha dom här,
men det vore praktiskt om du la [SPOILER]-taggar i inlägget, tar väldigt stor plats annars och blir mkt scrollande i t ex mobilen ;-) tack hursom helst!

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 22:44   #17

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Måste ju säga att sista är hur öppet som helst..... Känner mig trygg med heltäckt, knappt då. Eller bara spika 3 och hoppas
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 23:05   #18

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1926
Standard

DD1: 10 Kimbee Star - mötte ungefär liknande hästar sist när han speedade till enkel vinst. Stallet kraftigt på G. Bergsåkers långa upplopp gynnar hästar som liftat med i rygg. Värst emot 6 King Tilly, men hästen osäker och Sjöström alltför sällan i vinnarcirkeln.

DD2: 10 Hallelujamoment F Mkt bra form! Går bäst när han kan spara speeden och med tanke på att 4 - 5 hästar kommer att öppna, är överpace att vänta...

En rak dubbel 10 - 10 200:- kommer jag att spela imorgon. Står i drygt 70 ggr...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 23:09   #19

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Jahopp, det finns visst tre givna spikar för den som vill gräva guld imorgon!

1: 10 Lucky Gold
2: 11 Lollo Tilly + 13 Hello Dolly + 6 Örbäckens Gunilla = Spänstiga brudar?
3: 5 Speedy Gold
4: 1 Lyckes Gold Lain
5: 6 Raggmunken + 2 Väskinge Pilsner = Barlunch på Bergsåker imorgon hoppas jag?
6: 5 Eros Tooma + 2 Rob Love = It's guy love - Med spets slut på Eros?
7: 2 Delmonica Sund + 1 Across The Bridge + 12 Celeber Sund = Bron mellan sunden Kwai?

Totalt 36 ovanligt genomtänkta rader.

Flick flack, fyrtio miljoner!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+3)
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 23:52   #20

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Bra skrivit alltid kul när det är lite arbete och tänk bakom
och inte bara något häst namn som bara vinner.

Och utan tvekan är lopp-arkivet bäst vännen.
Kika på YB i första, den tar knappast spets!
Jag tror La Mant får svårt att hålla ut bla King Tilly
King T blir nog min spik, lite dåligt inne på pengarna men
riktigt bra häst!!

"Läddret" rör på sig igen och vinner nog antingen i första eller sista eller ... ;-)

Mer tankar i natt/morgon fm!

citat
Jag tror La Mant får svårt att hålla ut bla King Tilly
King T blir nog min spik, lite dåligt inne på pengarna men
riktigt bra häst!!

svar
håller med tror innerspår häxar men vill nog ha med ett par till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-19 klockan 23:53.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 01:01   #21

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jahopp, det finns visst tre givna spikar för den som vill gräva guld imorgon!

1: 10 Lucky Gold
2: 11 Lollo Tilly + 13 Hello Dolly + 6 Örbäckens Gunilla = Spänstiga brudar?
3: 5 Speedy Gold
4: 1 Lyckes Gold Lain
5: 6 Raggmunken + 2 Väskinge Pilsner = Barlunch på Bergsåker imorgon hoppas jag?
6: 5 Eros Tooma + 2 Rob Love = It's guy love - Med spets slut på Eros?
7: 2 Delmonica Sund + 1 Across The Bridge + 12 Celeber Sund = Bron mellan sunden Kwai?

Totalt 36 ovanligt genomtänkta rader.

Flick flack, fyrtio miljoner!
Gay love, Assg. )
Lovar att inte ta rygg på dig, Så du slipper andredräkten i nacken eller att jag ligger för nära röven.

(Skojar givetvis, finns en hel del konstiga typer.)

De som är spelvärlda för mig är, Zyrano Boko i avdelning ett..
Nina Ruda i avd:2
Här i avdelning:3 kan du få rätt med Speedy Gold.

Lassabo Palema i fjärde.

I femte har du helt rätt, Väskinge Pilsner.

Får bli samma som dig i sjätte, Eros Tooma.

Rite Key i avdelning:7
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 06:46   #22

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

Miljonklubbens .............

Jonny Wärnberg
… 41 år. Äger en spel­butik i Avesta. Spelat in 7–8 miljoner de senaste åren.
V75-1: 1, 5, 8

V75-2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14

V75-3: 4 Friction

V75-4: 3, 4, 7, 8, 9, 11

V75-5: 1, 2, 3, 5, 6, 12

V75-6: 1, 6

V75-7: 3 Un Sacco di Sold

Bosse Lundkvist
… 54 år. Frilansjournalist. Vunnit flera miljonvinster. Uppvuxen med trav.
V75-1: 1, 8, 4, 6

V75-2: 6, 9

V75-4: 9, 3, 8, 1

V75-5: 12, 6, 1, 4, 15, 7, 9, 14, 8

V75-6: 1, 5, 10, 4, 12, 11, 6

V75-7: 3 Un Sacco di Soldi

Andreas Larsson
… 28 år. Har vunnit trav-SM två gånger. Spel­expert på Maxi Borås.
V75-1: 1 Ed You

V75-2: 6, 11

V75-4: 3, 9

V75-5: 3, 5, 6, 12

V75-6: 5, 6, 10

V75-7: 2, 3, 4, 6

Lars Thornberg
… 64 år. Före detta kusk, tränare och uppfödare.
V75-1: 1 ,8, 9

V75-2: Alla 15 hästarna

V75-4: 3, 9

V75-5: Alla 14 hästarna

V75-6: 1 Le Mat

V75-7: 2, 3, 4, 6, 7, 11

Inga-Lill LindÉn
… 61 år. Korad till svensk mästare i att tippa V75.
V75-1: 1, 11, 8, 4

V75-2: 11, 9, 6, 7

V75-4: 9, 3, 11, 12, 8

V75-5: 3, 6, 12, 1, 5, 8, 7

V75-6: 1, 5

V75-7: 3 Un Sacco di Soldi
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 07:34   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Ja, jag vet att när omgångens största favorit hamnar i guld så är det bara att spika... MEN! Jag kommer att spika emot.

Baserar mitt system mycket på Bergh nu och visst, hästar utvecklas med tiden. Vissa väldigt fort även. Men kan fortfarande inte låta bli att se hur Kadett ska förlora mot Friction. Friction har haft en formtopp väldigt länge och jag tror den är nedåtgående och varit det sedan slutet på augusti. Jag håller fortfarande Kadetten huvudet högre.
Här får ni nostalgiker något att luta ögonen mot. Leta fram denna i lopparkivet.

http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=4
Eller denna, http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=7
Ah vi kan fortsätta, http://classic.atg.se/ResultatServle...ype=VP&race=10

Nej spik på Kadetten! Tack för mig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 07:59   #24

korpos avatar

Standard

Tarzan Boy.

STOCKHOLM. Friction har varit ute i idel miljonlopp på slutet. I lördagens gulddivision möter han enklare motstånd. Kanske är han spiken att luta sig mot i jakten på jackpotmiljonerna? - Han ska vara favorit i det här gänget, säger Marcus M Melander, andretränare i Stall Melander.

Femårige Friction har haft en fantastisk säsong. Åtta triumfer på 18 starter och 2,5 miljoner kronor i insprunget har det blivit så här långt. Höjdpunkten kom för tre starter sedan då han buntade ihop några av landets bästa femåringar, däribland SM-vinnaren Raja Mirchi, i Jubileumspokalen. Det har inte blivit någon framskjuten placering i två starter efter det men då har han också ställts mot stenhårt motstånd i Sundsvall Open Trot samt Trotting Masters. - Han gick bra i Trotting Masters senast och visade att han håller fortsatt fin form, säger Marcus M Melander inför lördagens V75-omgång, där Friction ställs mot betydligt enklare motstånd än senast. - Motståndet ser så klart bättre ut den här gången. Det är inga hästar med här som har varit med och tävlat i världseliten, så det ser bra ut på förhand. Han har fått ett bra spår också så det klart att vi är optimistiska.
Luring i V75-2 Marcus M Melander ska själv köra Frictions stallkamrat Haraldinho i samma lopp. - Haraldinho gick jättebra senast men tyvärr är han bortlottad här. Är han trea, fyra och gör ett bra lopp är vi nöjda. Desto mer uppåt låter Melander på Digital Blasphemy, som han ska lotsa iväg från spår ett i V75-2. - Hon gör jättebra lopp hela tiden. I söndags gick hon klart godkänt men då gick hon med skor och hon är mycket sämre med det. Nu ska hon gå barfota runt om igen, säger Melander och fortsätter: - Utgångsläget är väl sådär. Jag tror inte att hon kommer kunna öppna något från start utan hon kommer nog hamna en liten bit bak. Vi får se hur jag lägger upp taktiken. Hon har gått bra från alla positioner men är nästan bättre när hon får gå bakifrån. Det är ett par bra hästar på 20-meters volten men min häst är rätt så bra och helt borta ska hon inte vara. Det ligger 44 miljoner kronor i sjurättspotten. Vill man komma åt jackpotpengarna kan det vara klokt att strecka Melanders hästar. Det visade sig inte minst under onsdagens V86-jackpot. Där tog stallet två segrar, och en ensam vinnare med alla rätt håvade in nästan elva miljoner kronor...
Gammal 2012-10-20, 08:04   #25

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13389
Standard

Här kommer mina 2 spikar idag ÖRBÄCKENS CRUELLA & GUINNESS TROT
Vad tycker nu om dom ???
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 08:16   #26

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Jag börjar med att schaasa bort två felstreckade; Ed You i avd 1 och Yes We Can i avd 4. Ed You är väl enormt överstreckad som ny i klassen och en Kusk som väldigt sällan vinner på v75. Bara att tacka streckfördelarna, 68% i nuläget. Yes We Can känns också överstreckad då han sitter bakom två icke startsnabba och bör hamna långt bak i starten. Witasp vinner inte ihjäl sig på v75 och allt för sällan från bakspår.

Bästa spiken: Finest Scotch start till mål!

Låset: 5.8.11 i Avd1

Shaasen: (se ovan)

Lyyycka Till!
KP (+5)
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 08:37   #27

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2089
Standard

nån som vet hur stora vinster spelar
gudmunds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 09:10   #28

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gudmunds Visa inlägg
nån som vet hur stora vinster spelar
spik:friction
tokspik:lollo tilly
lillspik:king tilly
käftsmäll:crusen
gudmunds (+5)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 10:26   #29

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Reagerar på Korpos inlägg med miljonklubben... Samma rubriker som när dom startade det i AB för 10? år sen. Dax att byta ut folk? Eller uppdatera rubriker?

För övrigt, här kommer ett par tankar inför omgången.

Avd1: Här börajr det med en skräll, Ed You rankas ungefär som 12:e häst, ev före strykne Aces Majesty. Marginellt bättre vinstchans än denne. Nä mitt förstastreck i loppet är 11 Bell. Lalle har stallet i toppform. Detta fina sto brukar ha bra avslutningar. Dagens läge bör passa bra, skulle spikat om jag bara var säker på att Lalle inte sover bort loppet för länge i kön.

Avd 2: Gör det enkelt och streckar 1,6,7,9,11 utan inbördes rank. Tror inte det skräller här för det känns som det är ruskig klassskillnad på hästarna, lyxstrecket är Nina Ruda som känns klassen sämre än övriga.

Avd 3: Normalt sett spik på Friciton, men hur länge kan Melanders hästar topprestera? Sen så har Youpie toppform, känns lite streckvärd nu också. 1,4,6,9 med utgång på Friciton.

Avd 4: Dagens gåta, ta ställning eller eller måla på? Plånboken säger nog ta ställning. Detta får vi grotta ner oss i. Känns som Witaspens är bästa hästen, men definitivt inte bästa kusken. Kanske passande läge med rygg på F.S?

Avd 5: Normalt sett bör Raggmunken vara klar, men spika Conny G på V75? Njae, 2 Väskinge Pils och Hulte Magnus kommer med.

Avd 6: 2 hästar känns hetare än övriga, 6 King Tilly & 10 Kimbee Star, låst!

Avd 7: Nu har vi samlat ihop till en säck med guldmynt, så det är bara att spika! Håll igång Jansson!
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 10:45   #30

korpos avatar

Standard

Bra där om miljonklubben.
På tal om dåliga kuskar!Berg är inte min favorit,men hans hästar tycks gå bra.
Blev en sömnlös natt när jag såg resultaten från V65 i går kväll.
Svara

td