Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-08, 10:23   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 624
Standard

V4 Umeå 11/8


Hej!

Tänkte bjuda er på lite matnyttigt(?) inför dagens V4.
Idag är det Umeå som står som värd för lunchen och på den banan har jag spenderat en hel del tid på slutet av olika anledningar.
Idag är det faktiskt fint väder (soligt) i Umeå, dock relativt kallt med möjligen en minus grad. Däremot har det varit en extremt blöt häst med otroligt mycket regn vilket har medfört att det ofta varit problem med banan, sällan optimalt.
Kan direkt säga att det har varit mycket sämre än idag så det är ingen jätte katastrof. Men jag skulle vilja påstå att banan är ganska hård idag åtminstone. Så det är ingen fördel för relativt känsliga hästar.

V4-1

Svårt att gå emot 1 Bodbäcksbjörn, en befogad favorit kort sagt. Däremot är 80% väldigt mycket och det är en mycket orutinerad häst som vi pratar om, lägg där till kallblod. Han har visserligen bara en galopp i raden men det skulle kunna vara helt annorlunda om marginalerna varit på andra sidan för aktionen är sådär allt som oftast. Personligen tycker jag heller inte att OveA är optimal i jollen då han gärna drar på och den här hästen ska man helst hålla i. Men nu känner ju också Ove hästen väl så möjligen går detta bra.

Däremot är 9 Nordmin en häst som har bra fart i mellan alla galopperna, mycket bra fart och står förhållande vis billigt inne i loppet. Dessutom med en kusk som är riktigt bra slag för dagen och kanske kan lotsa ekipaget runt felfri? Gillar årstiden!

2 Prins Elden och 9 Lille Lomis är två andra som kan vara med när det nalkas upplopp. Resten gör sig nog icke besvärade.

V4-2

4 Little Max är klart bra för klassen men också relativt beroende av sin barfota balans för att kunna bruka sin bästa växel. Hade jag vetat att banan var optimal för barfotakörning hade jag spikat, nu är han bara tidig. Dock har man spänt bågen högt, vinst idag blir det V75 nästa.

En annan häst som är mycket intressant för mig är 11 Manuels Filur som absolut håller V75 klass!
Han klart stigande form och idag har man siktat på att köra barfota runt om vilket jag tror kommer betyda en hel del. Läget gör inte så mycket då han gärna ska köras bakifrån hur som helst!

Vill man gå kort kan man eventuellt chansa bort 1 Poseidon CLO som inte har mycket till övers i min bok i alla fall. Väldigt enkel häst.

Däremot tycker jag att 10 Chief Of Laday är fel streckad i loppet.

V4-3

Det här är inte lätt.

2 Fast Melody är spetsfavorit och leder länge. Dock inte hela vägen om du frågar mig. En av många bara och kan ev chansas bort på ett mindre system.
10 Höwnings Rambo talas det mycket om men han har aldrig visat ett knyst i lopp. Att han skulle träna bra nu? Ingen skillnad mot tidigare enligt kretsen kring hästen. Han har alltid varit pigg i jobben.

Personligen hoppas jag att 4 Ådi Hornline trycks av från start. Inte visat någon bländande startsnabbhet tidigare men idag kanske man ska spänna bågen och köra med ett stängt huvudlag?

Min första häst i loppet är annars 11 Åkare Liss som jag tycker är bra i grunden. Trodde en hel del på honom ifrån början men han har inte riktigt blommat ut, ännu! Tror fortfarande att det finns en hel del att ta av här.

Mest intressant på strecken är utan tvekan 15 Just Like Eddie men läget är ju vad det är.
8 Sogå Basilio trivs bra med OveA som sitter upp igen och hästen är i sitt livsform.

14 Timmy Kana är ett stallskrik på banan.

V4-4

En av dagens bästa idéer är 2 Miss Li!

2 Miss Li kommer sitta tidigt i spets och idag är det ett stort kuskplus vilket jag tror kommer fälla avgörandet. Hon har tidigare haft segern på gaffeln vid flertalet tillfällen men det har ofta hängt på kusken för hästen är verkligen inte lätt körd utan hänger och kränger mest hela tiden. Jag både hoppas och tror att Östman kan få bukt på det för springa kan hon annars!
Finns en hel del utveckling i den här märren som ska vara bättre än övriga mediokra hästar som mer eller mindre får ses som utfyllnad i norr.

Systemet:

1. 1,2,7,8,9
2. 1,2,4,5,7,10,11
3. 2,4,7,8,10,11,13,14,15
4. 2 Miss Li
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
leffa (+3), DavidP (+3)
Andelsspelet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 11:23   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Såhär provar jag idag! Håller med om 2an i sista bland annat, men dubblar med favorten där lite fegt som jag ändå tycker är bra för klassen och motiverad favorit.

1) 1,2,7,8
2) A: 5,1 B: ALLA
3) A: 2 B: 1,4,7,8,9,10,14,15
4) 2,12

1 A
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td