Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Helt klart! Störande att man inte ser situationen på bilderna i lopparkivet men jag förutsätter att det var en klockren kapning eftersom de tog det beslutet. Pinsamt att de inte ropar ut galopp-diskningen på Karlstedts också, de borde lägga om reglementet så det inte är tillåtet att diska för galopp om de inte ropat ut det under loppet (undantaget målgalopp då).
Bra att de tar tag i sånt där så kuskarna stramar upp sig, ingen vill se kapningar som kan sluta i skador och olyckor och som dessutom skadar sportens rykte. Nu väntar jag bara på att domarna får lite cojones och plockar Svanen och Bergharn för några stallkörningar också...
|
Kika in vinnare V65 från igår så får du se det ett par gånger, Conrad är förbi först men han kör inte riktigt på sin häst sen medans ralf fortsätter och kör in i Conrad. Jag förstår också domarna och tycker i praktiken det ärr korrekt, dock lär det bli jobbigt om de ska fortsätta att bedömma alla dessa händelser tidigt i loppen och analysera om det påverka utgången. Sjuka i denna situationen är att om Karlstedt hade vetat att han varit diskat och kört ut så hade Conrad behållt vinsten, sjukt men sant.