![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Travstatistik...?
Oklart om det här ämnet passar bäst här eller i nybörjartråden. Hur som helst. Var hittar jag den mest lättillgängliga travstatistiken som dessutom är lätt att navigera emellan om man snabbt vill göra egna anteckningar.
Mitt nuvarande alternativ är Travsport.se Tips..? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Voltstart.se är bra tycker jag. Du får statistik över hur hästen har gått på distansen, med kusken, på banan, på banförhållandet osv.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Tackar för snabbt svar.
Hade glömt att bokmärka den sidan när jag gjorde min research, är helt ny i travvärlden. När jag ändå är inne på det här ämnet. Lite svårt att förklara min följande tankegång så ska jämföra med pokervärlden som jag kommer ifrån: Om jag spelar en hand sparas den handen som en txt-fil som realtidsimporteras in i ett statistikprogram (ex holdem manager). Jag kan dessutom köpa gammal handhistorik i händer som jag själv inte spelat i och på så sätt få tonvis med statistiska verktyg som jag själv kan konfigurera efter egna behov. Kan jag göra på motsvarande sätt i travvärlden. Kan jag importera gamla travresultat i något standardformat in i någon relationsdatabas/statistikprogram, eller måste all data skrivas in manuellt. Vad använder travnördarna för program, finns det standardprogram eller är allt egenkomponerat...? Hoppas jag gjorde mig någorlunda förstådd. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Banned
|
![]()
Programmet TravStat (www.travstat.se) innehåller en databas med många parametrar och resultat för fler år tillbaka. När jag testade programmet för ett antal år sedan fanns det dock en hel del felaktigheter i databasen vilket kan få förödande konsekvenser om man kör olika typer av analyser.
Det går att utveckla program/script som hämtar datat automatiskt från atg.se men ATG brukar försöka blockera dessa på olika sätt. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|