Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-11, 17:43   #1
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Intervjuer Lennartsson m.m


Per Lennartsson åker till Mantorp med bitvis spännande hästar men ska man hårddra det låter det som att han bara har en vinstchans, och den kommer sist. Men vi tar det från början.


- 5 Nova Kebell (V65-1) återkommer efter en kort pust, hon behövde en sådan och har dessutom ganska lite poäng så därför blev det kanske lite längre mellan starterna än vad vi hade tänkt. Det är svårt att få någon riktig snurr på henne och vi startar väl på några starter till så får vi se sedan vad vi gör. Hon jobbar väl normalt utan att glänsa och har bara gått sulkyjobb hemma vilket betyder att hon inte varit nere under 1.25 sedan senaste starten och hon är inte alls vässad för stordåd. Skor runt om som vanligt, snällt upplägg, och pengar på kontot är målet. Jag tror knappast att hon är något för spelarna.


- 8 Kimbee Star (V65-2) gick väl skapligt senast men det är en jäkligt svår häst att få grepp om, han blandar och ger väldigt i hur pass han bjuder till och det är svårt att peka på orsakerna till det. Han är lite trög i skallen och det mesta ska vara på hans villkor för att han ska löpa upp till det han kan, han vill gärna känna att han rår på dem och sannolikheten för det minskar helt klart från spår åtta så klart men vi får försöka köra lite snällt och se hur långt det räcker. Det går samtidigt aldrig att räkan bort honom och han känns fin hemma. Vi kör med skor igen vilket inte är optimalt, men det är samtidigt inte där det sitter och han kan nog göra bra lopp ändå om han bara vill.


- 8 Famous Fayline (V65-3) har varit borta i nästan ett år och är opererad i ett framben. Vi har sedan skyndat långsamt med honom och även om han är ganska mycket jobbad så är han inte alls vässad för stordåd. Han har gått ett par 1.20-jobb, men i den här klassen behöver man mer än så och jag anmälde honom till ett snabblopp så här för att kunna slå fullständigt ur underläge. Hade vi valt ett vanligt lopp med vettig proposition hade han blivit betrodd och då är det inte lika populärt att backa ner direkt och mulla med invändigt eller i ryggar som jag kommer att göra nu. Vi kör också med skor runt om samt med öppet huvudlag, när han är i full snurr och aktuell kör vi alltid med helstängt. Man ska aldrig såga riktigt bra hästar, som jag håller denna för att vara, men det känns långsökt att han ska vinna direkt mot dessa och från fjärde invändigt eller nåt.


- 9 Odd Fellow (V65-4) tragglar på i seg stil kan man väl säga, men Tobbe var tydligen ganska nöjd med hur han kändes senast och han ramlar in och vinner något lopp då och då men gör det inte på beställning direkt. Han bör i alla fall gå framåt med ett par lopp i kroppen och distansen är bra, men det blir också skor bak ikväll och han funkar inte riktigt lika bra då, han blir mer rullig än när han slipper bakskorna helt enkelt. Han är inte chanslös men mer troligt ett platsbud bara.


- 7 Malin Tilly (V65-5) har bara gjort tre starter och det är på så sätt svårt att sätta in henne här, men jag måste säga att jag är både förvånad och imponerad över det hon uträttat. Hon imponerade inte i jobben i början och jag trodde inte att hon var så här bra, men i loppen visar hon en jäkla inställning och går från klarhet till klarhet. Senast fick hon ganska tuff press en bit men var ändå helt överlägsen till slut på fin tid. Hon var behandlad innan den starten då hon var lite entömd och inte som bäst som tvåa, och hon var verkligen toppfin senast. Allt är bara frid och fröjd efter det och det blir lagom intervall mellan starterna här. En startbil har hon aldrig sett men känns inte feg eller knepig på något sätt och kommer inte att ha problem med det. Vi får prova i bilproven, men om det känns som att hon kan öppna så är det inte omöjligt att jag trycker av henne lite från början men det är omöjligt att spekulera i nu. Vi kör med precis samma skor och öppet huvudlag igen och det blir spännande att tävla med henne igen, men man ska komma ihåg att hon också möter mycket tuffare hästar nu än tidigare. Jag håller henne ändå som min klart bästa chans ikväll, avslutar Per.



I övrigt kan jag meddela att Åke Svanstedt säger typ så här om sina chanser:

Bästa chanser: By Air och Mellby Vargtass, han tror Mellby kan gå 14 tid om barfota runt om.

Platschans: Rutger R, skall smygas hela vägen ikväll.

Ligger lågt med : Popcorn L och Speed D

Totalt avslag på : Passphoto BR
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td