Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-28, 19:04   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Gnälliga tränare och enögda journalister...


http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17367780.ab

Tror någon som kan något om trav på allvar att Ludde Kolgjini inte tjänar några pengar? Det räcker att ägna några minuter på allabolag för att konstatera att familjen sitter på en uppsjö holdingbolag, systerbolag etc. Alla är väl visserligen inte kopplade direkt till träningen, utan en del till uppfödarsidan, men nollresultat eller negativa resultat i framgångsrika företag stavas skatteplanering och jag blir så trött på såna här artiklar där någon pantad, eller ännu värre kanske köpt, journalist helt okritiskt tar parti för någon stortränare matar dem med en siffra och gnäller om att det minsann är knapert för dem.

Om det sen är så att tränarna får dåliga marginaler och måste höja avgifterna för hästägarna så är det ju knappast något som drabbar stortränarna, de har nog kunder på kö så det räcker även om de så tar 50% mer än mindre namnkunniga tränare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-29, 00:17   #2
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15633
Standard

Jag är nog inte mer insatt i detta än va du är men jag står inte med trumpeten och skyller på någon medan jag samtidigt förstår att det är lite oroligt i sporten.

Mer ren fakta tack!
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td