|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
mm han har haft bra hästar sista dagarna =). Glad jag började omgången med spik på hans häst.
God tur på er |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Nu är alla småspelare glada. *ironi* Skål på dig Dasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hyfsad bana på Kalmar idag tror jag...
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Intressant att se om TT tips gör ett liknande dyk som igår när en helt chanslös häst spelades ner(på TTs drag)till under tian i DD:n med favvon. Nu stod TT dragen idag 1-14 i hundra gånger när det var en miljon spelat på DD:n. Just nu när 2,5 miljon spelats har den dykt till 29 ggr. Fortsättning följer, var så säkra. Men snacka om att styra liret. Och snacka om att vara osjälvständiga.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
"Svensk Travsports biträdande generalsekreterare Johan Lindberg sammanfattar varje vecka sina tankar i Lindbergs veckobrev. Här är brevet för vecka 37. Jag har varit inne på det förut. Hur viktigt det är med upplevelsen. I söndags flög jag till Paris för en tredagarstur i Normandie. En mycket trevlig sådan där vi besökte både grästrav i Moulins la Marche, en hel drös av de bästa franska tränarna, Omaha Beach, den amerikanska kyrkogården. En sådan delikat detalj som att vi som en av ganska få grupper per år fick besöka Ready Cash i hans box (på 30 kvadrat) var höjdpunkten. Men en annan sak, som inte hade med trav att göra, jag aldrig kommer att glömma är den flygvärdinna vi hade på resan ned. När säkerhetsbältesskylten hade tänts tio minuter före landning så greppade hon mikrofonen längst fram i kabinen och sa: "Jag undrar om ni vet vad kärlek egentligen är? Vi är nu på väg mot Paris, av många ansedd som kärlekens huvudstad. Då tycker jag att ni ska ta till er detta:" Sen sjöng den här flygvärdinnan en fantastisk version av The Glory of Love. I en ganska risig ljudanläggning, rätt upp och ned inför 200 häpna flygpassagerare, tio minuters flygtid från Paris. När hon tystnade bröt ett våldsamt jubel ut. Vi passagerare tävlade i vem som hade det bredaste leendet när vi landade. Folk som inte kände varandra började prata, folk skrattade och folk var på alldeles strålande humör. Hur mycket den treminutersinsatsen är värd för flygvärdinnans flygbolag SAS är naturligtvis omöjligt att räkna på, men jag är fullständigt övertygad om att den är värd massor. Hon borde ha löneförhöjning och om fler människor tänkte och gjorde som hon, bara bjöd på sig själva lite så skulle vår värld vara betydligt bättre. Och vad har det här med trav att göra, kanske ni tänker? Massor. Tänk vilka små, enkla saker vi skulle kunna göra för att förhöja folks upplevelse på travbanan. Kom gärna med förslag. En sak vi till exempel borde göra handlöst är att ta över samtliga travrestauranger i travbanornas egen regi. Här finns det massor att vinna. I dag är det bara en handfull banor som har restaurangerna i egen regi. Och var ärliga nu, är det inte väldigt ofta travbanerestaurangen är en av de dyraste i stan? Hur ofta är det en av de bästa i stan? Hur ofta är det bråk mellan travbanans ledning och den externa krögaren? Hur ofta är det ett bra samarbete där båda sidor tjänar bra på det? Det är inte de externa krögarnas fel att det är som det är. De är egna företagare och egna företagares uppgift är att tjäna pengar till det egna bolaget. Sitter man då på ett kontrakt på två eller tre år så är det den horisonten man jobbar efter. Långsiktigheten kommer inte i första rummet om man säger så. Ser man då att det alltid är 100 eller 200 personer som äter på en travkväll (merparten stamgäster) så är det nog lätt hänt att man kanske inte köper de bästa råvarorna eller tar lite extra betalt. Och kommer travbanan med en idé om att ge något erbjudande till någon grupp så vill inte krögaren ta den risken varför travbanan får betala mellanskillnaden. Det tar bort kreativitet på många travbanor. Skulle de ha den i egen regi så kan man testa olika saker, olika idéer. Då kan man styra folket till banan istället för att hoppas att folket kommer till banan tack vare annonsen "stans mest spännande restaurangkväll". Jo, loppen är spännande, men upplevelsen blir sämre om du beställer en entrecote och en öl efter lopp ett, får ölen efter lopp tre och maten, som dessutom är kall, efter lopp fem. Upplevelsen blir ännu sämre när ölen kostar 74 kronor och entrecoten 264 kronor. Bästa exemplet jag sett med egna ögon på en travbana är en sillbuffé för 495 kronor... Nöjda gäster är den bästa reklamen Människor i vår värld är allt mer medvetna om mat. Mat är viktigt. Mat är också något som alla måste äta och börjar då en travkväll tidigt så är det många som skulle vilja äta om det var okej mat till okej priser. Nu är det många som står över. Och naturligtvis är det travbanan och inte krögaren som långsiktigt förlorar mest på det. Är folk på travbanan är det mycket enklare för dem att bli hästägare, är de på travbanan spelar de mer och är de på travbanan och trivs så kommer de att berätta det för sina vänner, arbetskamrater, grannar och folk de stöter på i kvartersbutiken. Trivs de inte kommer de att säga det också. Ni fattar själva. Den reklamen en nöjd grupp av människor kan sprida är värt så sjukt mycket mer än en tvåspaltsannons i lokaltidningen. Människor vill vara med andra människor som har roligt. I dag säger travbanans ledningar att "vi får visserligen bara 50000 i arrende per år, men tänk vad skönt att slippa". Sen klagar samma ledning på maten, bråkar med krögaren, får skäll av besökare som fått den där ölen tre lopp senare och undrar varför folket inte kommer trots att det var jackpot på V64. I kväll på Kalmartravet är det 1000 sittande matgäster. Kalmartravet är ett strålande exempel på hur man kan jobba med upplevelsen på travbanan. Deras fredagskvällar är grymma och ofta fullsatta. De har drivit restaurangen i egen regi i 20 år enligt temat "bra mat till småländska priser". Jag älskar det. Och det bästa av allt – det är Kalmartravet som är de stora vinnarna i detta. För att de vill vara vinnare – och gjort något åt det. Jag tror att fler måste tänka så när det gäller restaurangerna – och upplevelsen. Johan Lindberg [email protected] Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Jag är också inne på det, fick jag ändra skulle jag nog göra det till spik på 9 och dubbling med 14 i andra.
|
|
|
|
#25 |
|
Sånt jävla oflyt, fick en lapp imorse av frugan om att spela för henne till dagens v64a, då jag tänkte att hennes system var bortkastat spel då den innehöll för många enligt mig chanslösa hästar, nu när jag tittar smygen ser jag att alla hennes hästar har gått in och skulle någon utav 2-6-14 eller 15 vinna i sista så skulle hon fått sin sexa...
Fy fan vad jag känner mig ruten idag som inte lämnade in hennes system, hade nog blivit bra pengar om den går in.. ![]()
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dzeno (+5) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
travtjänsten forts att ha chanslösa spikar.... bara utnyttja bra rank oftast men usla spikar.... likadant i morgon men alla spikar ju YBH.... tror den är chanslös den med...
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Men kul och se vad dem spelat, för många gånger kommer dem med fina ideer, sånt som man själv tappat bort ( minnen är bra men kort) |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|