Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-17, 02:58   #136
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Ursäkta en okunnig - men jag undrar om det finns någon speciell poäng med att spela svenskt trav via norge? Blir oddsen annorlunda? Eller kanske så enkelt att du är norrman och/eller bor i Norge?

Nej, du är inte okunnig, bara oinformerad - som de flesta vad gäller detta, så känn dig inte dum för detta...

Just nu befinner jag mig på jobb i Norge och därför går det inte att föra över pengar hur som helst till mitt svenska ATG-konto. Det tar ett par dagar så jag spelar de spel som Rikstoto.no erbjuder (dagligen). I bland så har de spel på ALLA svenska lopp till huvudbanan (Småbanor - ATG) och i bland bara (Oftast de största spelen såsom V86- och V75-dagarna - ATG) i några lopp...

Man måste egentligen ha konto hos Rikstoto.no för att spela helt "fritt" och ha tillgång till deras livesändning (Detta innebär INTE att man kan spela till alla lopp i Sverige, enbart utvalda). Men, det finns en "genväg"... Det går att spela "direkt" via sitt Visakort! Då dras pengarna direkt därifrån och eventuella vinster sätts in dagen efter...

Som idag var det enbart spel till de norska banorna och Charlottenlund och Övrevoll, samt Solvallas lopp 10-12 V/P/DD/Tvilling/Trio... Min "veckogräns" tog dock slut i lopp 11, tur det när Jormas hoppade i ledningen...

Kan vara spel till "stordagar", eller gemensamma potter, i Sverige även om det är V75 och V86, men undantag...

Oddsen är de samma som i Sverige då detta "jämnas" ut då jag satsar i NOK och får även utbetalt i NOK...

Bor och har familjen i Sverige (skattemässigt överlägset), men jobbar och bor i en lägenhet i Norge, när jag är på jobb...

Är för fasiken INTE norrman - men, kan faktiskt klart tänka mig detta längre fram - detta då den stad jag bor i är helt underbar, särskilt sommartid, och pga. att jag säkerligen kommer tjäna på att till slut skriva mig i norrbaggarnas kära land (pensionär)...

Dessutom innehar min sambo en attraktiv utbildning och erfarenhet, så inga problem med jobb där inte - snart så flyger nog, sorgligt nog, dottern ut för universitetsstudier och då får vi fundera...

Norge är kungen i Norden, just nu - tveksamt om Sverige någonsin kommer att kunna ta tillbaks denna forna plats, även om jag hoppas! Jag är numer "svorsk" med ALLA fördelar som finnes, från båda länder...


__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-17 klockan 03:01.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 05:52   #137
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Mölndal
Inlägg: 507
Sharp$: 789
Standard

Tack för ddn pilkast Blev bara 20 för mig men perfekt inför v75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td