Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-19, 15:26   #1
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Stig H Johansson's häst BOBTAIL dopad


Enligt sportbladet och metro idag så har ett positivt dopingsprov från Bobtail lämnats efter segern på V75 den 27 februari på Axevalla.

Jag tror personligen inte det är medveten doping från Stig H's sida utan antagligen från medicin av något slag.

Vidare tycker jag han skall fråntas segern på momarken och tvåan, star running (som jag hade spikat) skall vinna så jag får mer pengar... hehe


http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6809605.ab
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 15:37   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 309
Standard

Jag har också svårt att se att Stig H skulle göra det medvetet. Men B-provet kommer nog visa samma resultat. Frågan är bara hur det kunde ske?
Hanky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 15:45   #3
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Tror det på något sätt handlar om ett "förbjudet" preparat som ändå finns i vissa mediciner och har således kommit in den vägen. Mest logiska förklaringen
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 16:10   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hästen har enligt SH inte behandlats heller. Som Stig själv säger, han är medveten om att tester görs, han har haft över 2000st dopingstester på sina hästar genom tiderna, så dum är han inte att han kör med något synligt medvetet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 16:19   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nej det låter ju ganska osannolikt att Stig skulle fuska, speciellt nu mot slutet av karriären. Samtidigt är det ju väldigt underligt, en kuse som Bobtail borde de ju ha stenkoll på vad de ger och vilka som har tillgång till hästen, så det känns ju inte som att det skulle vara lätt att genomföra det som någon form av sabotage.

Ska bli intressant att se vad som kommer ut av det, kanske bara rinner ut i sanden (som Per L:s positiva dopingtester nåt år tillbaka om jag inte minns fel).
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 21:15   #6
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Idag kom domen. 225k i böter.
Stig H får böta 225 000 kronor | Trav 365 | Sportbladet | Aftonbladet
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td