|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Farsan säger alltid till mig att det är en ren förlustaffär 99/100 gånger. Jag vet inte om han har rätt eller inte men jag antar att man ska utgå ifrån att det troligtvis kommer kosta mycket pengar.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Som jag skrev är jag inte ute efter ekonomisk vinst. Så alla sådana inlägg undanbes!
|
|
|
#18 |
|
Ni snackade om att Torvald Palema haft de knackigt i aveln förutom tore?
Tore är inte heller någon kanon, kolla på hästen! Ser ut som en riktig lus.. Nej, mitt lekmans råd är att avstå från Torvald Palema.. Jag har själv kollat en del på andelar och då mest genom easy kb, är så väldigt enkelt att äga häst där men blir ju inte alls samma grej som om man går ihop ett kompisgäng! Senast redigerad av alle den 2014-02-10 klockan 21:54. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
VI BORDE KÖPA EN SHARPS HÄST!!!
|
|
|
|
#20 | |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Drömmen vore en kuse som heter Sharps Love, eller Love Sharps och efter Love You...
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Men är väldigt osäker på hur easy kb funkar och vad de kostar i detalj! Kan vara värt att kolla upp?
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Då jag inte alls har en anning hur de ekonomiska bokföringen fungerar så tar jag emot hjälp?
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kul med så mycket respons från alla!
|
|
|
#25 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det kostar dig ca 200 laxar / år
Du fattar väl att det kostar mer än träning ?
|
|
|
|
#26 |
|
För det första så lär man bilda ett bolag för att kunna lyfta momsen, sen är det väldigt få hästar som är i proffsträning i 10 år vilket är ett måste för att komma i närheten av 2 miljoner.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jag räknar med 24 tusen i träningsavgift, 10 tusen i övriga kostnader för 20%
|
|
|
#28 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Det som är riktigt roligt är tvärtom, ju dyrare desto större chans ni vinner kostar det 2 millar och hästen saknar anlag kommer den inte vinna tillvaka pengarna, är bägge föräldrarnas föl till saku för en mille kanske ni får tillbaka pengarna jag har ägnat år att studera stamboken, snackar gärna 2-3, 2-4 och andra sätt vinna utan inavel
|
|
|
|
#29 |
|
Folke på Easy KB är mycket bra att ha att göra med. De är mycket vana vid att sköta såväl stora som små andelsgäng som äger en eller flera hästar, och de löser allt med bolag, deklarationer, månadsavgifter, avräkningar från tränare, ST etc. Är man inte mer än några andelsägare brukar kostnaden vara högst rimlig. (Easy KB ägs av försäkringsbolaget Agria och uppfödarnas egen organisation ASVT, så det är inga tunga privata vinstintressen bakom).
Skall man sköta det själv krävs att man har bra koll på bokföring, deklarationer etc. Allt går naturligtvis att läsa sig till för den som är envis, men timpenningen blir inte så stor för de timmar man lägger ned.
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
300000 innan du cet om den ens kommer till start , vilket bara 1/3 av hästarna gör Sen börjar urgifterna Ledsen aty säga det, men det bästa är att hästen dör första veckam men om nam har råd är det fantastiskt
|
|
|
|
|