Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-15, 19:52   #421

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Stod nog klart högre på fasta marknaden.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 19:53   #422

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Du får aldrig med alla skrällar på ett egenkomponerat system med låg insats, som omgången såg ut idag - då tar jag hellre x-antal hundratusen tillsammans med x-antal andra, även om det statistiskt ger mindre än vad det "borde" göra...

Hur många småsystem måste du lämna in för att få sådan utväxling som detta andelsystem gav idag? Du kan spela i 100 år och inte ens vara i närheten av denna utdelning som andelsägarna fick idag...

Det är väl ingen som har påstått att någon skulle ha spelat på egen hand? Tvärtom. Däremot finns det ingen som helst fördel att någon annan spelar ett identiskt system som det system man är med på. Bara nackdelar.
Gammal 2014-03-15, 19:54   #423

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
I Sanity-exemplet så hade varje andel gett ca 25% mer om man bara hade sålt 10 andelar istället för 44. Och då hade varje spelare bara "missat" ca 25-30k.

Ett betydligt beskedligare "tapp" alltså men ändock ett tapp. Och det är ju inte alls samma sak som t ex när en V7-spelare tar hela potten. För honom så finns det en uppsida de ggr som andra också klarar alla rätt. I DET läget är det trevligt att ha fler än en rad med 7 rätt.

För de som köper flerfaldigade skrällbetonade ombudsandelar ökar nersidan när fler andelar som säljs eller utdelningen blir högre.
Ja, rent teoretiskt är det naturligtvis så, men det finns i alla fall 34 nöjda jönköpingsbor nu som är glada över att man inte var så teoretisk.

Aftonbladet har ju nu publicerat systemet, och förutom spiken i första avdelningen på mycket knappa andrahandaren NBC så fanns alla streckfavoriter med, och det kunde lika gärna gett en hundring på sju rätt och dubbeljackpott nästa vecka. Den stora skrällen fick man in genom ATG:s turordning för reserver.

Jag lyfter på hatten åt en tippare som hade tur och precis lagom feeling för det andra tyckte var omöjligt idag.
Gammal 2014-03-15, 20:01   #424

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, rent teoretiskt är det naturligtvis så, men det finns i alla fall 34 nöjda jönköpingsbor nu som är glada över att man inte var så teoretisk.
Visst är det så att dom som nu har köpt en andel är överlyckliga över sin halvmille, ingen av dessa andelsköparna som kommer att säga ikväll i soffan att "shit vad dåligt spelvärde det var på mitt system"...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:04   #425

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SSSUUURRRTTTT!!!!!

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-03-15
Bana: Danmark, omg. 16
Lopp: 8
Spelform: Tvilling

Hästar: 3, 7
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr

Kvittonummer: Trea, blev nummer 3 och hade gett över 28 ggr...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:04   #426

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg

Aftonbladet har ju nu publicerat systemet, och förutom spiken i första avdelningen på mycket knappa andrahandaren NBC så fanns alla streckfavoriter med, och det kunde lika gärna gett en hundring på sju rätt och dubbeljackpott nästa vecka. Den stora skrällen fick man in genom ATG:s turordning för reserver.

Jag lyfter på hatten åt en tippare som hade tur och precis lagom feeling för det andra tyckte var omöjligt idag.
Med facit på hand så får jag backa lite.

Att förutse att 3 av systemets 4 minst spelade hästar skulle gå in var långsökt.

Om man tittar avdelning för avdelning så vann den häst som var mest gynnsam för systemet i 5 av 7 avdelningar. I de övriga två vann den näst mest gynnsamma.

Det är svårt att tänka sig ett system som tar mer "i kanterna" än vinnarsystemet.

Andelsköparna köpte andelar i ett ganska sunt konstruerat system. Att det systemet sedan klaffade på drömvinst-nivå var inget som de kunde förutse.
Gammal 2014-03-15, 20:07   #427

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Stod nog klart högre på fasta marknaden.
Okej sjukt, hur kan den stå i så högt, visat grym form loppet innan har gjort bra prestationer tidigare i långlopp, väldigt startsnabb, framspår och åby open stretch 7,94ggr miss av spelarna!
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:15   #428

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Okej sjukt, hur kan den stå i så högt, visat grym form loppet innan har gjort bra prestationer tidigare i långlopp, väldigt startsnabb, framspår och åby open stretch 7,94ggr miss av spelarna!
Sto mot valacker, kanske därför. Samt Adrian "jag vinner aldrig ett tight lopp" i sulkyn. Enormt fin häst dock.
Gammal 2014-03-15, 20:25   #429
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Sto mot valacker, kanske därför. Samt Adrian "jag vinner aldrig ett tight lopp" i sulkyn. Enormt fin häst dock.
Skulle vilja säga att oddset beror till stor del på harrys påse. Ni hittar inget annat lopp med 1,2 mille i vinnaromsättning, rundspelet på olika hästar syns tydligt.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 20:30   #430

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Skulle vilja säga att oddset beror till stor del på harrys påse. Ni hittar inget annat lopp med 1,2 mille i vinnaromsättning, rundspelet på olika hästar syns tydligt.
Givetvis men det fanns andra frågetecken som drog upp oddset är min poäng
Gammal 2014-03-15, 20:48   #431

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Var står det hos butiksägaren att man inte kommer prångla ut samma system igen?

Hade du även lackat om efterföljande system gått in och butiksägaren i detta system plockat bort x-anta hästar, eller lagt till...?

Tror att många härinne överskattar sin förmåga att sätta bongar med höga utdelningar...

De som fick 550 000 idag kommer troligtvis, de flesta, vara vinnare när de lägger näsan i vädret... Detta då de flesta av dessa är småspelare.

Klart butiksägaren kan göra som han vill. Finns inget förbud mot att spela samma rader tusen gånger. Det är helt upp till spelaren att informera sig. Men det borde, tycker jag, ändå vara en hederlig gest av ombudet att sälja olika andelssystem istället för att prångla samma flera gånger. Att man "tror stenhårt på systemet" är ingen ursäkt heller. Man blir aldrig så säker att man inte skulle kunna dra av eller lägga till, eller växla spik. Men visst kvittar det kanske om han bara byter ut ett par hästar. Hursomhelst förstod han sannolikt inte bättre själv än att förstöra sina egna vinstchanser, eftersom han säkert köpte någon andel själv. Så det spelteoretiskt olyckliga utfallet beror bara på okunskap av alla inblandade. Tror jag. Eller så tog han för givet att det inte skulle bli någon vinst och därmed ingen uppståndelse heller, och därför lika gärna kunde köra på samma. Varje vecka finns det nog andelsköp runt om i landet som skulle få många rationella spelare att pusta av hopplöshet inför korkade spelbeslut. Mångfaldigt värre än Cigarrimportens.

Gammal 2014-03-15, 20:56   #432

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Men det borde, tycker jag, ändå vara en hederlig gest av ombudet att sälja olika andelssystem istället för att prångla samma flera gånger.
Ser inget fel i att sälja extra andelar på befintliga system samt att majoriteten av spelombuden iaf i Göteborgsområdet har upp till tio olika andelsspel i varierande insatsnivå för att passa befintliga plånböcker.

Nä, snacket om spelvärde är överskattat & dom som propagerar högst om detta rättfärdigar bara sina egna förlustbongar som en godkänd ursäkt...
Fulsprit (+5), sandro (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 21:04   #433

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Klart butiksägaren kan göra som han vill. Finns inget förbud mot att spela samma rader tusen gånger. Det är helt upp till spelaren att informera sig. Men det borde, tycker jag, ändå vara en hederlig gest av ombudet att sälja olika andelssystem istället för att prångla samma flera gånger. Att man "tror stenhårt på systemet" är ingen ursäkt heller. Man blir aldrig så säker att man inte skulle kunna dra av eller lägga till, eller växla spik. Men visst kvittar det kanske om han bara byter ut ett par hästar. Hursomhelst förstod han sannolikt inte bättre själv än att förstöra sina egna vinstchanser, eftersom han säkert köpte någon andel själv. Så det spelteoretiskt olyckliga utfallet beror bara på okunskap av alla inblandade. Tror jag. Eller så tog han för givet att det inte skulle bli någon vinst och därmed ingen uppståndelse heller, och därför lika gärna kunde köra på samma. Varje vecka finns det nog andelsköp runt om i landet som skulle få många rationella spelare att pusta av hopplöshet inför korkade spelbeslut. Mångfaldigt värre än Cigarrimportens.

Ja, är det ett korkat spelbeslut att köra ett system 4.4 ggr och ta hem i princip hela potten då är det nog dags för mig att omvärdera om man skall spela över huvud taget...!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-15, 21:04   #434

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Ser inget fel i att sälja extra andelar på befintliga system samt att majoriteten av spelombuden iaf i Göteborgsområdet har upp till tio olika andelsspel i varierande insatsnivå för att passa befintliga plånböcker.

Nä, snacket om spelvärde är överskattat & dom som propagerar högst om detta rättfärdigar bara sina egna förlustbongar som en godkänd ursäkt...
Efter att ha studerat vinnarsystemet så var det mycket svårt att förutse utfallet. Andelsköparna gjorde absolut inget monumentalt spelvärdesmisstag. Däremot var det bibliska proportioner på kantbollsträffandet.

Däremot står jag för ändå mina åsikter om flerfaldigade system. Jag är ofta med på delar av system. Men aldrig på skrällsystem som körs fler än en gång.
Gammal 2014-03-15, 21:05   #435

sirlarssons avatar

Standard

Idag blir det kapten och cigg gubbar!
NicklasJ (+10), Fulsprit (+5)
Svara

td