|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Diverse inför V86 för att hålla speltråden renare.
Goop från Aftonblaskans krönika.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stig H från Aftonblaskans krönika.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Intervjuer V86 från Aftonblaskan.
V86-1 1 Huet (Jan Henriksson) tar pengar som bäst. Det får räcka i det sammanhanget. Det har varit mycket galopper. Hon är lite trång i gången. Jag måste ligga lågt med henne här. Mycket lågt, säger Ronny Palm. 2 Dream Hope (Kenneth Haugstad) är en fin kille. Han är bra tränad. Pigg och glad. Tränar på jättebra. Borde vara rappare nu än han var på Valla. Hur långt han räcker här vet jag inte. Det är inte så många hästar med här men det är ett par, tre stycken som är tunga. Spåret är vi jättenöjda med. Jag tror att Lövgrens är värst, Ludde kör som om han har en Ferrari och Kickans Girl har visat i sina bästa stunder att hon är riktigt bra. Den har vi full respekt för, säger Pelle Vikström. 3 Kickans Girl (Roger Pettersson) är allt väldigt bra med. Inga ändringar vad jag vet. Mycket bra läge men det är bra hästar emot. Hon är snabb ut och jag hoppas att hon är bland de tre. Mer kan jag inte begära. Det är årsdebut. Hur han kör törs jag inte lägga mig i. Det sköter Roger. Han har järnkoll, säger Christer Jonsson. 4 Promise Me (Joakim Lövgren) har jobbat okej här hemma, 18/1 600 meter. Känns bra och ser ut att passa bra i loppet. Vi hoppas på en bra placering. Luddes häst är favorit tycker jag. Vår gör årsdebut och det är första gången Jocke kör henne. Det är bra att vara tvåa också, säger Francois Travert i Joakims stall. 5 Belong Life (Håkan K Persson) har jag svårt att veta vad jag ska tycka om. Vann på Halmstad men det blev inget gasen-i-botten-lopp. Gick bara undan när det kom häst på honom och Håkan K sa att han vann lätt då. Håkan var också väldigt nöjd med honom på Åby. Det kan och bör vara en snabb häst men han har inte visat någonting än riktigt. Därför tycker jag han är svårbedömd. Håller Dream Hope som vassare för dagen, säger Pelle Vikström. 6 Kallsup (Jan E Johansson)känns bra. Jag förväntar mig att han går ungefär som senast. Tycker att han gjorde ett bra lopp då. Optimala förutsättningar tycker jag. Vi kommer köra barfota fram och han känns bra i träning. Lövgren har en bra häst. Min ska räknas som trea, fyra. Det är mest realistiskt. Sedan kan man ha lite tur ibland, säger Jan. 7 Odd Face (Christoffer Eriksson) verkar bra och har tagit det senaste loppet bra. Han blir svår att slå. Han är bra. Det är unga hästar och Lövgrens gick 14,5. Odd har tagit loppet bra och känns fin i jobben. Klart att han ska räknas. Inga körorder till Christoffer. Det behövs inte, säger Lars Thornberg i Lutfi Kolgjinis stall. V86-2 1 Friction (Stefan Melander) har årsdebuten avklarad och den var bra. Bra chans från spets men bör få svårt att försvara sitt spår. 2 Kaka A.T. (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om i sin egen krönika om V86 och den läser ni givetvis här i dagens Sportbladet. 3 O.U.Glide (Björn Goop) avslutade starkt senast och om hon skulle vara lika bra igen är hon ett rysarbud. 4 Traveling Man (Johan Untersteiner) var väldigt fin i årsdebuten. Måste jag säga. Med det loppet i kroppen ska han ha gått framåt. Känns mer på alerten. Nu när han möter så bra hästar den här gången är det svårt att tro att han ska vinna. Men vi känner oss inte slagna i alla fall. Visst ska man ha respekt för Panne de Moteur. Friction är bra också. Vi siktar på att köra barfota runt om. Om inte vädrets makter ställer till det. Det är en klar fördel om han kan gå barfota. Då kan det bli utan skydd också. Tror nog att han siktar på att ta sig förbi Friction från start, säger Pär Pergenius. 5 Tidied Accelerator (Marcus M Melander) är bra men måste ta fram det igen och visa det innan det går att tro för mycket på honom igen. 6 Panne de Moteur (Örjan Kihlström) kommer från en väldigt fin fjolårssäsong där han gjorde flera fina insatser och tjänade mycket pengar. Han har skött vinterträningen på ett jäkla fint sätt. Varit inne på Solvalla och gått några jobb. Han är som vanligt trög och lurig i jobben men det ingår i Stefans plan. Han brukar leverera när han kommer ut. Väl förberedd och ser fin ut i jobben. Så det är helt klart spännande inför onsdag, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman. 7 Bob Hope (Jorma Kontio) kom aldrig in i matchen senast. Formen är fin efter. Nu är det tuffa hästar emot och han har ett tråkigt läge också. Han får sikta in sig på pengar. Även om han borde ha bättre form än till exempel Panne de Moteur så är det ett lite för tufft lopp, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos. 8 Monster Drive (Ulf Ohlsson) får börja tävla nu. Klart att det är bra hästar med och ett dåligt utgångsläge. Hästen är bra och har tränat bra. Det kan naturligtvis fattas till den absoluta toppformen. Sämsta läget och några bra emot. Trea, fyra, femma tycker jag är rimligt, säger Reijo Liljendahl. V86-3 1 Chippen Rollax (Jörgen Sjunnesson) har tränat fint. Håller en bra form. Tror han kan vara en premiechans här, säger Denis Olsen. 2 Digital Logic (Jan Henriksson) möter tuffa hästar. Det är långsökt. Plats som bäst, säger Ronny Palm. 3 Speedy Boom Bay (Kasper K Andersen) gick hyggligt senast. Var ändå inte som bäst. Har fått vila efter det. Distansen passar. Hoppas han kan vara trea, fyra, säger Tomas Malmqvist. 4 Rocky Egedal (Joakim Lövgren) är en bra häst. Jag tror att den räcker bra i klassen. Ska vara vinstaktuell, säger Francois Travert. 3 160 meter 5 Otis del Sauro (Peter Ingves) smyger längs plankan. 6 Outsider (Christoffer Eriksson) tror jag är en hel del bättre för dagen. 20 meter bättre. Tror att han kommer göra ett väldigt bra lopp nu, säger Tomas Malmqvist. 7 Kipling Face (Peter Untersteiner) är pigg och glad. Är i sitt livs form. Det är bättre distans och han fick ett bra startspår. Svår att sätta in, säger Rolf Almkvist. 8 Viking America (Adrian Kolgjini) var av någon anledning sämre senast. En engångsföreteelse av fredagsjobbet att döma. Tidig, säger Lars Thornberg. 9 Toralf Jubb (Michael Lönborg) gjorde en bra prestation i förra veckan. Hoppas han klarar de här täta starterna. Känns som om han tagit loppet bra. Han är rätt så ny hos mig. Får se vad han kan, säger Michael. 10 Zanimede (Hans Crebas) känns fin. Formen är bra. Senast blev det fel. Han är i bra form. Jag kör direkt från start, säger Hans. 11 Kazire de Bob (Daniel Olsson) hade fått fina pengar med sig senast om han inte hade hoppat. Vi har inte hittat några fel på honom. Formen känns intakt, säger Joakim Wallin. 12 Dumas Sand (Kim Eriksson) är säkert vassare nu. 13 Alki Flevo (Johnny Takter) måste vara helt på topp. 14 Ocean Kronos (Kenneth Haugstad) sitter formen i på. Ordinarie driver tycker att distansen är en fördel, då får vi prova det. Han har gått en serie bra lopp, säger Bo Jakobsson. 3 180 meter 15 Beatles (Thomas Uhrberg) har varit borta en period. Känns bra och brukar gå bra när han haft ett brejk. Men det ska klaff till för att han ska få någon utdelning härifrån. Tar liten peng, säger Michael Lönborg. V86-4 1 Ruhuna Tea (Örjan Kihlström) hade trassel med infektioner från och till i fjol. Är annars en häst som visat väldigt god grundkapacitet. En jättefin häst på alla sätt och vis. Möter tufft motstånd men har ett fint utgångsläge. Det känns som att han måste tas med i beräkningarna här direkt. Ser ut som om han ska kunna få en spännande säsong, säger Tommy Berghagen. 2 Google Håleryd (Per Linderoth) är allt bra med. Det ska bli spännande. Han ser fortsatt pigg och fin ut. Glad åt livet. Formmässigt ligger han nog rätt bra till. Han har några starter innanför västen. Det blir inga brodd i skorna nu och läget kunde inte ha varit bättre. Jag tror inte att Per kommer att låta det gå för sakta. Då kliver han fram. För han vinner på att det går fort hela tiden, säger Göran Hansson. 3 Dennis Boko (Johan Untersteiner) tog av sig bägge framskorna i loppet senast och då var den dagen över. Har gjort det någon gång förut också. Ett olycksfall i arbetet. Senast testade vi rycktussar men fick aldrig använda dem. Det har han svarat väldigt bra på i träningen. Testar igen. Möter några väldigt bra. Trea, fyra, säger Pär Pergenius. 4 Jane’s Hugo (Ulf Ohlsson) ser bra ut. Var bra senast. Går precis lika som senast. Jag känne inte till hästarna vi möter. Leif Witasp har en bra. Min gick bra senast. Med krafter kvar, säger Dan Gustavsson. 5 Dewey Luvs Britt (Kevin Oscarsson) är inte en så tokig häst men vi får se hur han räcker till här. Får börja och se. Vi har inte kört något raskare med honom. Mest här hemma. Det ska bli kul att se hur långt han räcker. Jag vet inte hur jag ska sätta in honom i kullen men tror och hoppas att han ska kunna duga en bit i år, säger Jim Oscarsson. 6 Order by Keeper (Daniel Redén) har vi haft i Sverige sedan i mitten av december ungefär. Bara tränat lugnt i sanden inför det här men det känns som om det är en spännande häst i alla fall. Långt ifrån vässad. Körs på halvchans så får vi se hur långt det räcker. Det känns som om han kan hävda sig i fyraåringsloppen framöver, säger Pär Pergenius. 7 Cool Keeper (Leif Witasp) har övervintrat bra och är hyggligt förberedd. Svårt att säga hur han står sig mot de här. Det är några årsdebutanter och någon jänkare med. Spåret långt ut gör att jag tar det lugnt från början och kör på lite chans. Jag är inte överraskad om han är med där framme. Han går inte av för hackor han heller. Inga ändringar mot i fjol just nu i alla fall. Det kan bli lite barfota längre fram, säger Leffe. V86-5 1 Handsome Knight (Johnny Takter) känns fin. Kommer från en bra prestation och känns fortsatt bra i jobben. Tror på en liknande prestation igen och då borde han vara med i matchen, säger Ola Samuelsson. 2 Julius Hackstable (Ida Einarsson) ser oförändrad ut. Bara ändring på kusken. Känns bras. Tränat bra. Känns smidig och fin. Med loppet i kroppen ska han vara rätt så bra. Inte hans distans egentligen. Hoppas ändå att vi ska vara med och tjäna en fin slant, säger Ida. 3 O’Malley’s Tös (Mikael Pilenberg) är jag jättenöjd med. Går som vanligt. Fantastiskt bra läge. Ser vi verkligen fram emot. Sitter nog i ledningen, säger Micke. 4 Lipton (Håkan K Persson) är formen god på. Nollan senast var att han hade för dåligt läge och jag fick backa mig sist. Gick bra till slut mellan hästar. Möter lite för tuffa hästar nu för at kunna vinna här, säger Håkan. 5 Nevele Bork (Mikael Dahlqvist) visar ingenting som gör honom streckvärd. 6 Önas Mozart (André Bakker) var okej men inte mer senast. Han behövde det loppet. Var åtgärdad och lugnt jobbad. Han är lättränad. Vinner inte så ofta, säger Carsten Hansson. 7 Relado Enemaerket (Jörgen Sjunnesson) får sikta på en smygresa härifrån. 8 Canavaro As (Conrad Lugauer) har fin form men dåligt läge. På grund av läget tror jag att det är en bra platschans. Om det körs perfekt kanske han kan blanda sig i. Distansen är en fördel men det är som sagt inte spåret, säger Markus Waldmüller i stallet. 9 Lindo Eden (Joakim Lövgren) gick bra i sitt senaste jobb men det är första gången Jocke kör honom i lopp. Vi hoppas på en bra placering. Jag vet inte om han räcker för att vinna den här gången. Får se vad han kan, säger Francois Travert. 10 Impala Guy (Kenneth Haugstad) är pigg och väntar bara på att springa hela tiden. Har blivit en förändring på honom de senaste månaderna. Han står i andra ledet och jag tror inte att han kan runda dem, säger Kurt Erik Andersson. 11 Alchemilla Rich (Anders Svanstedt) återkommer efter vila. Har gått 21/2 000 meter på bra sätt. Tror hon kommer vara i rätt så bra form direkt men har fått ett dåligt spår. Jag kommer köra till slut, säger Anders. 12 Crowne (Bernardo Grasso) har ett dåligt bakspår. Vi är nöjda om det blir pengar. Blir väldigt svårt därifrån, säger Francois Travert. V86-6 1 B.B.S.Mandarino (Per Lennartsson) provade vi att lätta senast. Galopperade då. Känns bara bra i jobben. Han kan vara en platschans på läget i första hand. Inte mer, säger Jimmy Jonsson. 2 Quangaroo Zet (Daniel Redén) har fått ett smaskigt läge. Senast sprang han bara på bak i kön. Är bäst med tidig tätkänning. Kraftigt gynnad om det går att köra barfota runt om. Han springer bara och slår sig annars. Går han med skor drar det ned väldigt på chanserna, säger Pär Pergenius. 3 Turbo Daylight (Johan Untersteiner) har varit bra på slutet. Hårdare emot nu. 4 Captivating Ås (Ulf Ohlsson) har varit ifrån. Känns fin i jobben utan att ha fått några riktigt skarpa jobb i sig. Tror hon gör en bra insats. Hur långt det räcker vet inte jag. Barfota fram, säger Reijo Liljendahl. 5 Disney Tooma (Tony Wallin) var inte sig själv senast. Vet inte om det var dödens. Han var inte bra. Känns fin hemma och ska vara bra i ordning. Nu är läget bättre. Tycker han ska kunna vara med där framme någonstans, säger CG Björkroth. 6 Mugger M.M. (Torbjörn Jansson) tränar på och har gått 15/1 600 på Valla. Väl förberedd men det har varit en del strul med honom. Vi kör försiktigt. Hoppas gå en truddelutt till slut. Målet är att han ska få gå lite till slut nu, säger Morten Waage. 7 M.T.Fortune Winner (Stefan Söderkvist) har fått ett dåligt spår men är i ordning. Nöjd och glad. Får han en bra resa kan han dyka upp där framme. Har så pass bra form och har visat sådan kapacitet. En outsider, säger Jan Hellstedt. 8 Zeuxis Hornline (Jennifer Tillman) jagar matlapp. 9 Armani Trot (Örjan Kihlström) avslutade bra till slut senast och håller fin form. Örjan har lyckats bra med honom tidigare och läget blev bra. Kan få ett fint smyglopp härifrån. Skrällbud men det är tufft emot, säger Jörgen Westholm. 10 Online d’Amour (Erik Adielsson) har varit bra i alla årets starter. Duger långt. 11 Absolut Newport (Björn Goop) är bra. Har gjort det bra varje gång. Går från alla lägen. Speedig och stark. Även om hon har fått ett dåligt läge tycker jag att hon räcker därifrån också. Tidig, säger Risto Airaksinen. 12 Odd Fellow (Jorma Kontio) var inte alls sig själv i den senaste starten men känns fin i träningen. Spår tolv fodrar att det är tempo i loppet men han brukar gå ända in i mål. Så får vi se nu, säger CG Björkroth. V86-7 1 Avalon Spider (Conrad Lugauer) har ett bra läge. Connie kommer köra fram honom till bilen lite senare nu. Blev för het senast. Det är bra motstånd också. Tycker ändå att han ska räknas bland de tre första. Kan tänka mig att han släpper till Dreams Take Time, säger Markus Waldmüller. 2 New Line (Anders Svanstedt) har gått samma tider som Alchemilla Rich. Jag vet inte riktigt var jag har honom formmässigt men han ser i alla fall väldigt fin ut. Jag har inte tänkt att slakta honom direkt. Blir inte superoffensivt, säger Anders. 3 Dreams Take Time (Johnny Takter) är den naturlige (ende?) utmanaren till favoriten Mosaique Face. Vann i gulddivisionen senast och har vilat kort efter det. Laddas mot spets. Ger favoriten en match och är värd ett garderingsstreck. 4 Propeller (Kenneth Haugstad) möter tuffa hästar. Det är en plats som gäller. Springer med. Vi ska antagligen testa en jänkarvagn på honom. Men det är jäkligt tuffa hästar. Han är en fin häst själv men den här gången var det ett getingbo., säger Ronny Palm. 5 Photo Princess (Michael Lönborg) blev det väldigt bra hästar emot för. Vi är väldigt nöjda om hon går felfritt och gör ett bra lopp. Jag tycker att jag är tvungen att ligga lågt mot de här motståndarna, säger Michael. 6 Pershing Bi (Christoffer Eriksson) är bra men har ett tufft lopp den här gången. Senast var vi alla glada men tre hästar galopperade. Han är bra och stark men vi har en del att jobba på i kurvorna. Det här loppet innebär ett helt annat motstånd. Som dag och natt. Riktigt bra emot. Hoppas på pengar, säger Jerry Riordan. 7 Amour Rapide (Kim Eriksson) hoppade från start förra gången och sedan gick han bra efter. Det var lite synd. En ganska okej prestation. Nu är det lite andra hästar tyvärr. Vi får ändå försöka göra något vettigt även om det blir tufft att vinna, säger Johan Lejon. 8 Classic Grand Cru (Steen Juul) verkar formen helt okej på. Han gick helt okej senast även om det var ett billigt lopp. Hästen var fin. Efteråt känns han okej också. Det är ett dåligt startspår och det gör att det bara är pengar som gäller i första hand, säger Steen. 9 Mosaique Face (Adrian Kolgjini) har spår nio mot Dreams Take Time. Den har en fördel av att ha ett lopp i kroppen också. Men Mosaique kommer väl förberedd och känns jättefin i jobben. Är möjligt att han behöver ha en genomkörare men jag hade inte tagit bort honom, säger Lars Thornberg. V86-8 1 Cherry Chapstick (Torbjörn Jansson) gick ett par bra lopp när jag körde men det är ett tag sedan. Gav ett bra intryck då. Kan dra iväg från start, säger Tobbe. 2 Sandra Volo (Örjan Kihlström) behöver lopp i kroppen för att hitta toppform. Man ska ta det lite försiktigt med henne. Hon är väldigt lugnt tränad och behöver ha ett eller två lopp. Jag säger inte att hon inte vinner, säger Roger Walmann. 3 Twigs Voici (Pekka Korpi) tror jag är okej. Senast blev det galopp 150 meter före mål. Hon var bra men vi körde utan skor då. Var nog det. Normalt hoppar hon aldrig. Nu kör jag med skor. Ett bra nummer men många bra hästar, säger Pekka. 4 Stylish Hanover (Ulf Ohlsson) har tränat bra hela vintern. Fått tung träning och gått två snabbare jobb. Känns jättefin. Jag är helnöjd. Visat att hon är effektiv som fan när hon går i ledning, säger Lars Friberg. 5 Peignoir (Claes Svensson) har tränat bra i vinter. Hon känns fin och kommer få en fin säsong men känns inte aktuell för att vinna det här loppet, säger Claes. 6 Jeepster (Tony Wallin) mår jättebra. Formen är på väg uppåt men inte på topp än. Jag hoppas att hon gör ett bra lopp och är med där, säger Monica Janisels. 7 Cherie Sund (Erik Adielsson) broddar vi ur och eventuellt tar vi av bakskorna. Det blev väldigt tufft men hästen känns fin. En tuff uppgift. Får köras på chans nu, säger Karin Nilsson. 8 Livacious Lindy (Jennifer Tillman) verkar allting bra med. Kom ur loppet helt okej. Fast vi ligger jättelågt. Bra hästar, upp i klass och dåligt spår. Så jag ligger jättelågt, säger Per Eriksson. 9 Engla Håleryd (Jorma Kontio) känns fin. Det blev galopp senast i voltstart. Nu är det bil. Hon är stark och rejäl. Så där tror jag också på en framskjuten placering, säger CG Björkroth. 10 Pelikan Trio (Stefan Söderkvist) känns pigg efter senaste starten. Hade varit ifrån och sjuk. Var blek men känns förbättrad efter. Jag hoppas att hon gör ett bättre lopp, säger Bo Falsig. 11 Qvintette (Sören Eriksson) har haft en paus nu. Det är årsdebut och dåligt läge. Så det kommer att bli ett snällt upplägg för henne här. Kör på chans och ser till framtiden, säger Sören. 12 Orchidea S.L.M. (Björn Goop) är duktig. Har överraskat positivt. Möter några väldigt bra hästar som står där framme. På tre, fyra hästar ska hon tas med, säger Risto Airaksinen. . Martin Berg |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Här tycker jag även vår käre Olles fina sammanställning hör hemma. (kopierat från TP)
Solvalla/Jägersro i afton Postat av: olle 2014-03-19 10:02:34 4e onsdagen med V86xpress. Sportsligt kanske den bästa hittills men spelmässigt, enligt min bedömning i alla fall, den överllägset sämsta omgången av två anledningar 1. Har väl aldrig varit så mycket årsdebutanter/hästar som gör första starten i Sverige på ett streckspel. Mycket intressant att titta på så klart men spelmässigt mest att gissa. 2. I princip inget hett alls i de intervjuer i ronden, vi tippa och kvällstidningarna vad gäller t ex intressanta utrustningsändringar. Sen kan vädret ställa till det också, troligen är risken störst i Stockholm där det är utfärdat en klass 1 varning av SMHI "Stockholm, varning klass 1: från onsdag morgon fram till onsdag kväll 5-10 cm nysnö" enligt smhis väderapp. I Malmö ska det heller inte bli vårkänslor vädermässigt. Enligt SMHIs väderreporter i Radio Malmöhus morgonnyheter ska det från i eftermiddag blåsa mycket kraftigt kombinerat med regnskurar. Kort om loppen till i kväll inom V86 1: 4 hästar årsdebuterar och de andra 3 gör andra starten för året. Odd Face ser ut att bli favorit före Promise Me. Odd Face har ett lopp i kroppen och imponerade så smått i årsdebuten. Alla hästar ska enligt tidiga infon gå med sin vanliga utrustning. 2: Det varnas lite för OU Glide som skräll men tänk på att det är en halshäst. Friction öppet huvudlag igen. Panne D Moteur årsdebuterar och det verkar inte bestämt om det blir barfota runt om. 3: Roligt stayerlopp på Jägersro. Spelmässigt kanske dagens mest intressanta. Två hästar ska ha fällts av dåliga banunderlag senast. Viking America på Kalmars V75a och Kazire De Bob på Gävles dito. Rocky Egedal på start ser ut att bli favorit, men den har verkligen inte mött sådana här hästar vid sina senaste besök på Jägersro. Beatles ska gå barfota runt om säger man. Plus. Stort kuskminus på Zanimede. 4: Dagens mardröm spelmässigt. Rena gissningsleken. En norrlandshäst som har visat form mot rena skräpmotståndet i Östersund möter två toppstammade hästar som gör första starten i Sverige och 3 hästar som årsdebuterar. Sannerligen inte lätt att gissa hur det ska gå. Man ska plocka bort brodden på Google Håleryd i kväll säger man i tidiga infon, men kanske vädret gör att man ändrar dom planerna ? 5: En mycket intressant häst debuterar för Lövgren. Lindo Eden var på jägers derbyhelgen i fjor i ett tufft lopp. Ingen framgång då. Tävlade då barfota bak. I kväll aviseras skor. Ska dock ha varit ute i mycket tuffa lopp i fjor och imponerat. Handsome Night gigantisk favorit. 72 procent av insatserna nu på morgonen. Mostvarar inte på långa vägar segerchansen så klart men visst ser det bra ut och kan bli spets och slut. Har frontat tidigare från innerspåret i 08 öppningar. 6: Skrik om Qangaroo Zet här på TP. Men kolla så att det går att köra den barfota i kväll. Stallet säger att det är en häst som inte behöver streckas om det inte går att köra utan skor. Absolut Newport ser ut att bli jättefavorit här. Snabba pengar och många att runda men framförallt så blev ett lopp i Finland inställt förra veckan så den har inte startat på ett tag. 7: Sportsligt är detta såklart ett fantastiskt lopp. Dreams Take Time ser ut att bli klar favorit. Tänk dock på att den inte startat på länge och ska ha kvällens lopp i kroppen inför guldfinalen på Solvalla nästa helg. Mosaique Face, världens bästa fyraåring i fjor, årsdebuterar och det låter ju inte supervässat precis. Den vann årsdebuten i fjor också då med Adrian i vagnen, men det var mot ett riktigt skräpgäng där den stod i 1,59 på toton och det var innan hästen blev en megastjärna. Intressant årsdebut också för New Line. 8: Sandra Volo årsdebuterar och ser ut att bli stor favorit direkt. Inte vässad enligt stallet och ska ev få ett snällt lopp såhär i årsdebuten av Örjan enligt stallet. Annars startsnabb så om man tycker det är viktigt att vinna så kan man nog försöka leda runt om. Men det kommer viktigare lopp för denna kanonmärr längre fram. Låter påställt på Orchidea S.L.M. Ska lättas i balansen från brodd till lätta aluminiumskor bak. Både Pegnoir och Twigs Voici ska köras med skor i kväll. Jeepster lopp i kroppen och laddas den och Örjan kör snällt med sin årsdebutant kan det var Jeepster som sitter i spets. Stylish Hanover och Twigs Voici också väldigt snabba ut. Lycka till nu med V86an i kväll om ni ska gå in på detta mycket svåra spel trots alla frågetecken som jag redogjort för. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JonathanH87 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jesus Christ
Drog en 70 vinst och tjackade ljud för grejerna Läskigt, grannarna hatar hatar Är lite freak, ingen slår mig utan tankte
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ska jag spika 7 Odd Face i avd 1)? Han såg trög ut, när Erik vann efter mästerlig körning senast. Alla svåra konkurrenter (utom en) hoppade runtomkring.
Måste jag ha med US-importen stoet 4 Promise Me?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fan va alla dricker här på Sharps! Jobbar ni inte???
Nu blev jag åxå sugen, bolaget nästa "7.2"! Sen laddar vi för V86 ikväll
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Precis smällt i mig smörgåstårta sen blir det bers och trav ![]() Snöar stora lovikavantar utanför, håller mig inne vid brasan resten av dagen/kvällen/natten. Jo, jobbar men kommande helg, så tar min helg idag ist ![]() Med vänlig hälsning 5.2 |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Daniel Redén @StallZet 19 min
Jag kan meddela att stallets hästar blir väldigt sårbara ikväll då skor lär behövas... #v86 #Travelingman #QuangarooZet #Confectionier |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
[/IMG]Avd1. Spik #7 CHIMAY 9% Avd2. Spik #4 Modus Hoperandi 6.8% Avd3. Lås #4 St Peter`s Cream Stout 6.5% #12 Franziskaner Hefe-Weissbier 5% Avd4 Lås #2 Timmermans Kriek 4.5% #7 Sierra Nevada Pale Ale 5.6% Avd5 Spik #1 St Eriks Centennial 5.9% Avd6 Spik #11 Zeunerts Höga Kusten 5.3% Avd7 Spik #3 Oppigårds Amarillo 5.9% Avd8 Lås #2 Oppigårds Indiantribute 6.6% #6 Oppigårds Golden Ale 5.2% Avslutar med ett P-21 Lopp Med Spik Pripps Blå 5.0% Kommer köra V8 och flerbong
|
|
|
|
#12 |
|
Citat:
Munkölet CHIMAY BLÅ 9.0% är en klar favorit hos mig... Fast idag blev det bara 5.0 --- km landsvägsjogg.... /Strålande vacker bild förresten med Chimayen till vänster. Saknar den vasse 10.2 nånstans i line-up ---- å andra sidan har du desto fler på bordet./ ![]()
lappen69 (+5) Senast redigerad av Kyodai den 2014-03-19 klockan 16:40. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#14 |
|
Fan va pinsamt de blev då! Hade inte en aning att du var Minna
Vad tror du om Dumas Sand? Är ju en vrölstark häst på rätt distans... 7% Just nu
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
![]() Blivande ridhästen som var till salu för 3000:-, solskensstory på den allt! Vid gardering så varför inte, jag är dock less på Kim för stunden. 1.77 cm höga monsterhästen Kipling Face är min första häst iaf.
|
||
|
|
|
|
|
|