Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-04, 00:21   #1
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Försökte hämta ut vinst från andelsspel, blev nekad för att vinsten redan var uthämtad


Hej!

Min mor fick ett andelsspel på V75 i present på sin födelsedag av en släkting och det blev 6 rätt på systemet alltså och det tillsammans med några femmor gav en sammanlagd vinst på lite över 100kr på kupongen. Ingen jättesumma men ändå kul att vinna lite pengar tyckte min mor. 2-3 dagar senare när hon skulle gå och hämta ut sin vinst så sa expediten att det hade blivit vinst dock så hade den redan hämtats ut. Detta sa hon till mig idag när jag var på besök och jag blev förvånad och bad om att få se kupongen. Så här ser den ut:

http://imgur.com/xVJQumd

Där står det alltså "Vinstbevakat med ID ******-7893. Kan inte överlåtas. Vinst utbetalas endast till ATG-konto." Spelar nästan aldrig på ATG och har inte kört andelsspel via dem. Men betyder detta att vinsten har gått direkt in på min mors släktings atg-konto (förutsatt att det är hans ID som anges dvs)?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 06:00   #2
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Kort svar: Ja.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 07:02   #3
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Eller så har kassapersonalen slarvat och inte "slagit bort" föregående kunds kort...

Jag har varit med om det förut men vet inte hur det är möjligt...?

Det har i alla fall hänt att jag har vinstbevakat mitt spel och när jag sedan har loggat in och kontrollerat raden så har jag vid två tillfällen upptäckt att samma minut eller minuten efter mig så har "jag" annat spel reggat på mitt kort. Dvs någon stackare har kommit efter mig och lämnat in sitt spel som blivit reggat på mitt kort/konto! Som tur är utan vinst men ändå! Handlar om spelsäkerhet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 07:33   #4
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ring till ATG så får du hjälp från supporten..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 15:14   #5
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för svaren, skall be mamma kontakta släktingen och se om det är han det är reggat på.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td