Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-20, 13:44   #361
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2508
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Varför? I Elitloppet ska man gå på innerspår (om det inte ösregnar och banan blir svår). Från 8 blir han garanterat sist, från 1 kan han hamna ett hack längre fram.
Så du menar att trava 3e invändigt ger en god chans att ta sig vidare, jag skulle vilja säga att det blir lite körigt då...
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 13:53   #362
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2508
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PerraTrav365 Visa inlägg
Nahar + Caballion är två hästar där spåret spelar mindre roll!

De har styrkan att göra lite själva.

Gäller bara inte att bli instängd.
Precis, och är man långsam vid start är ju spår 1 väldigt dåligt iom att risken att bli instängd är överhängande.
Jobbar du på aftonbladet?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 14:00   #363
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
snarare en tuffing som tagit sig tillbaka.truculent är inte sämre än nån annan det visade han i lördags, spåret är dock ett moln på himlen

Så du menar att Truculent är lika bra som någon av de jag nämnde i mitt förra inlägg? Sedan finns det ett antal till i Elitloppsförsöken som är bättre än Truculent!

Bara för att han gick 1.09.5 i en start så gör det honom inte till en världsstjärna, eller hur?!

Gävles bana är dessutom hypersnabb - snabbast i Sverige tillsammans med Färjestads och Halmstad...

Kolla vad Truculent mött i år och förvisso slagit lätt. Men, det är när häst ställs mot häst som hårdheten, rutinen och klassen spelar in. Truculent har inte denna (ännu) för att ha i Elitloppet att göra... Springa en kanontid på en hypersnabb bana kan många hästar i Sverige göra!

Jag tror dessutom inte att Truculent klarar av Solvallas ofta stenhårda bana. Skulle han mot förmodan gå till final, tror jag inte ens han startar där pga. benen.

Tror detta är det sista vi ser utav Truculent på tävlingsbanan - bättre och starkare hästar, som stått utan en massa metall i benen, har dukat under efter ett Elitlopp...

Hade varit bättre att ställa upp i Sweden Cup - där han även där varit chanslös... Där vinner Commander Crown, överlägset! Fattar inte att när CC ändå är här, istället går ut i Harper Hannovers lopp - detta hade varit skitkul att se. Visserligen 100 000 kronor mindre i förstapremie än om han skulle vinna försök- och final i SC, men det tror jag ägarna har råd med. Dessutom endast ett lopp - med enbart ett lopp i kroppen i år tror jag att detta vore att föredra (som stakettränare, vill säga)...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 14:25   #364
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1693
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Ska Björn Goop springa?? trodde natt det var hästarna som kutade i loppet.....
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 14:34   #365
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2508
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på
Menar du att spår 1 är bäst och om man vinner från spår 5 är det ett undantag?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 15:03   #366
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

De franska kuskar som kört Caballion är hur bra som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 19:10   #367
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1693
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
De franska kuskar som kört Caballion är hur bra som helst.
Putte, i Frankrike så brukar frassarna funka ok i de större loppen. Men i Elitloppet har jag sett oräkneliga exempel på katastrofstyrningar. Måste ju alla ha sett??? Men låt oss tycka olika.
Vad gäller spår 1 - Rickart. I min startlista ligger förstapriset i finalloppet, det är det löpet som ger vinnaren. Tror 80% av alla deltagare valt spår 1 för att ge hästen det snällaste loppet med störst chans att vara bland de 4 främsta. Inte alls säkert att man tömmer hästen för att vinna försöket, även om vinst där ger bättre läge i finalen. Tror Redén skrattar ännu
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 19:28   #368
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2508
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Putte, i Frankrike så brukar frassarna funka ok i de större loppen. Men i Elitloppet har jag sett oräkneliga exempel på katastrofstyrningar. Måste ju alla ha sett??? Men låt oss tycka olika.
Vad gäller spår 1 - Rickart. I min startlista ligger förstapriset i finalloppet, det är det löpet som ger vinnaren. Tror 80% av alla deltagare valt spår 1 för att ge hästen det snällaste loppet med störst chans att vara bland de 4 främsta. Inte alls säkert att man tömmer hästen för att vinna försöket, även om vinst där ger bättre läge i finalen. Tror Redén skrattar ännu
För Shaq ska det ju inte vara några problem, den håller ju uppledningen i vilket fall, däremot värre för D US, Lutfi kommer ju med Raja och det scenariot kan inte sluta på något bra sätt... Antingen kan D US hålla upp ledningen och bli trött mot alla anfallande, eller så går det inte, rygg på Raja kommer inte vara en vidare hit då den kommer krokna och 3e invändigt kommer aldrig funka det heller...
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 19:51   #369
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5966


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Så du menar att trava 3e invändigt ger en god chans att ta sig vidare, jag skulle vilja säga att det blir lite körigt då...
3:e invändigt är en mycket bra position om man vill gå vidare. Mycket få hästar som klarar av att gå i andra spår när det går 1.10 eller fortare hela vägen. Vanligtvis är de dom på innerspår som kniper prisplaceringarna.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 21:57   #370
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5267
Standard

"Raja Mirchi känns bättre än någonsin" enligt Lutfi....
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 22:12   #371
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så du menar att Truculent är lika bra som någon av de jag nämnde i mitt förra inlägg? Sedan finns det ett antal till i Elitloppsförsöken som är bättre än Truculent!

Bara för att han gick 1.09.5 i en start så gör det honom inte till en världsstjärna, eller hur?!

Gävles bana är dessutom hypersnabb - snabbast i Sverige tillsammans med Färjestads och Halmstad...

Kolla vad Truculent mött i år och förvisso slagit lätt. Men, det är när häst ställs mot häst som hårdheten, rutinen och klassen spelar in. Truculent har inte denna (ännu) för att ha i Elitloppet att göra... Springa en kanontid på en hypersnabb bana kan många hästar i Sverige göra!

Jag tror dessutom inte att Truculent klarar av Solvallas ofta stenhårda bana. Skulle han mot förmodan gå till final, tror jag inte ens han startar där pga. benen.

Tror detta är det sista vi ser utav Truculent på tävlingsbanan - bättre och starkare hästar, som stått utan en massa metall i benen, har dukat under efter ett Elitlopp...

Hade varit bättre att ställa upp i Sweden Cup - där han även där varit chanslös... Där vinner Commander Crown, överlägset! Fattar inte att när CC ändå är här, istället går ut i Harper Hannovers lopp - detta hade varit skitkul att se. Visserligen 100 000 kronor mindre i förstapremie än om han skulle vinna försök- och final i SC, men det tror jag ägarna har råd med. Dessutom endast ett lopp - med enbart ett lopp i kroppen i år tror jag att detta vore att föredra (som stakettränare, vill säga)...

att han kan gå en nio tid gör att han kan vinna elitloppet om han gör det igen. Svårt för vem som helst att gå utvändigt då och slå honom. Håller absolut med om att han saknar den hårdhet som hans mer rutinerade konkurrenter har och att det kan bli tufft för honom att gå två lopp samma dag. samtidigt tror jag att lars i som är ohört rädd om hästen vet vad han gör. jag tror han tar sig till final om takter väljer att chansa och gasa allt från start o i en final kan allt hända....

vad det gäller commander crowe så är han en gammal häst som har visat att han inte uppskattar långa distanser längre.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 22:23   #372
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
att han kan gå en nio tid gör att han kan vinna elitloppet om han gör det igen. Svårt för vem som helst att gå utvändigt då och slå honom. Håller absolut med om att han saknar den hårdhet som hans mer rutinerade konkurrenter har och att det kan bli tufft för honom att gå två lopp samma dag. samtidigt tror jag att lars i som är ohört rädd om hästen vet vad han gör. jag tror han tar sig till final om takter väljer att chansa och gasa allt från start o i en final kan allt hända....

vad det gäller commander crowe så är han en gammal häst som har visat att han inte uppskattar långa distanser längre.
Tror inte att du ska haka upp dig alltför mycket på den där tiden från i lördags, Gävles bana är ( tillsammans med Färjestad) minst en sekund/1000m snabbare än t.ex solvallas bana. Jag säger inte att han inte kan gå till final, men genom åren har vi sett otaliga exempel på "dagsländor" som har fått en inbjudan och sedan gjort en väldigt slät figur när dom har ställts mot den riktiga eliten.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 22:27   #373
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på
Om nu Björn Goop skulle vara så överlägsen som kusk som du påstår så är det ju märkligt att han inte ståtar med högre segerprocent än vad som är fallet, t.o.m Ludde som oftast beskylls för att va en dålig kusk ligger ett par procent högre.......
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 08:06   #374
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Innerspår är alltid bäst. Bara kolla Södervalls "stjärna" Red chili pirat eller vad den hette. Gjorde aldrig en meter utan slängdes ner till plankan innan bilen släppt. Trea 2 ggr, en sån häst är ju helt onödig att ha med i EL

Va fan ligga tredje in hela tiden och veta att man e chanslös, varför bjuda in.

Nåja, årets lopp:

Klart Reden skrattar hela vägen, i alla fall för Shaq. Han borde spetsa lätt, kanske får någon tryckare, kanske släpper men han kommer troligtvis aldrig hamna sämre än rygg ledaren.

Delicious är det ju värre för, PdM borde om inte så ta en längd i alla fall bli släppt till ledningen. Om sen Örjan släpper till Ludde så sitter Delicious helt plötsligt tredje in och då blir det knivigare. Uncle Peter kan nog få loppet om de hittar andra ut på Raja om nu inte ÖK släpper.


Haha, så många OM i den där texten. Visar att man inte vet ett dyft, det som är så jävla kul med den här helgen. Alla spekulationer och alla som är helt säkra på att just de har rätt....
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-21, 08:12   #375
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Personligen tror jag att följande tar sig vidare:

Shaq, Timoko, Maven, reven
Tror reven hittar rygg på shaq och liftar med den vägen

Uncle P, Raja, PdM, Delicious US

I finalen står det mellan UP, Shaq och Maven. Får Uncle P spår 1 i finalen är det SoS. Får den spår 2-3 så tror jag Maven vinner
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td