Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-07-24, 16:00   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 654
Sharp$: 12767
Standard

Hugo Åbergs Nostalgi


Förra seklet var det oftast ett trevligt Malmö besök med familjen som gällde sista veckan i Juli. Husvagnen ställdes upp på Sibbarps Camping och det blev några turer till Danmark med gamla fina Limhamn - Dragör färjan. Nyrögad ål och en Tuborg eller två nere i hamnen var oxå ett givet inslag. Men naturligtvis var det Åbergs och Jägers som var huvudattraktionen.
Många fina världs travare har fått äran att vinna detta klassiska sprint lopp typ : Callit, Varenne, Mack Lobell, Peach Corps, Gidde och Torwald Palema, Victory Tilly, Rite On Line , Zoogin, Commander Crowe och många andra topptravare.
Ett roligt minne i min värld är när Stig H tränade Citation med Erik A i sulkyn vann 2006. Jag var på plats med barnbarnet veckan innan oxå när spårlottningen gick av stapeln. Mitt 3 år gamla barnbarn fick äran att hjälpa Erik och drog spår 2. Hon fick en bamse kram som tack för det fina spåret. Och naturligtvis vann Erik loppet. Kul.
Jag måste ju nämna morgondagens upplaga oxå. Önas och Hail gör väl upp om detta men jag vill varna för två stänkare.
Power går lite under radarn och Robban har väl inte rosat marknaden senaste tiden. Och hästen debuterar på 1609 är kanske lite vassare på 2140 men Googoo Gaagaa filuren kan nog ge Elitloppshästarna en match med lite pace på loppet. Robban brukar ställa iordning till storloppen.
Hell Bent For Am är kanske bortlottad men hästen har toppform och är en grym sprinter. Jag tror Erik och Sabine är taggade för revansch efter snöpliga favoritfallet på Axevalla igår.
Psst det vimlar ju av hästar som gått 09 tider senaste tiden.
Ringostar Trebs osannolika rekord på 8,2 kanske kan får sig en putsning ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+25)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-07-24 klockan 16:23.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-24, 17:35   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 654
Sharp$: 12767
Standard

Hugo Åberg Nostalgi del 2


Måste ju nämna Hugo Åberg oxå. Han var den tidens Percy Nilsson. Men Percy satsade på hockey som fritids investering.
Hugo kom från enkla förhållanden och jobbade som dräng i sin ungdom och spelade dragspel på fester för att dryga ut inkomsten. Halkade in i byggbranchen och ”byggde” upp ett miljard företag under sin livstid. Intresset för hästar hade han med sig från dräng tiden och när ekonomin blev stabil byggde han även upp Stall Gån ett framgångsrikt travstall med flera fina importerade Amerikanare i boxarna.
Han var oxå involverad i Jägersro banans utveckling med sin stora Entreprenörs kunskap.
Psst jag har oxå jobbat i byggbranchen hela mitt yrkesliv men på en betydligt lägre nivå än Hugo och Percy. Men dessa två är grymma förebilder och visar att entreprenörskap, magkänsla och mycket jobb kan skapa stor framgång.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-07-24 klockan 17:37.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td