Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Torsdag Sprintermästaren (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20910-v75-torsdag-sprintermaestaren/)

spalato 2014-06-30 19:41

V75 Torsdag Sprintermästaren

v75-1
10 Bear Dancer gynnas av det lilla fältet. Såg smällfin ut på Åmål vid spetsvinsten. Tipsetta! Garderar dock upp loppet , där Conrads 8 Magic Your Way får stå som loppets smällkaramell. Ett skoryck och vips 20 meter bättre!

v75-2
4 Bandit Hornline fick sparade krafter senast vid vinsten, vilket kan komma till användning nu istället. Bergh låter härligt nöjd. Spik!

v75-3
4 Dream With Me N.L. trodde Ludde på senast , men kom tvåa då. Avslutningen var av bästa märke bakom vinnande Riff Kronos. Spik!

v75-4
Tar med dom sex främsta nummerna , där jag hoppas mest på 6 Windsong Yankee. Loppets bedövare!

v75-5
Tre hästar som bör göra upp om detta. 3 Hertig Shim kan anföra loppet länge. Hela vägen? 15 Alfas da Vinci struken senast med detta lopp i sikte säkert. I striden. Sista strecket går till 9 Online d `Amour. Mkt bättre än raden!

v75-6
Fyra hästar gör upp om förstapriset. Tre hästar har chans på ledningen , med fördel 3 Daryl Boko. 6 Oliver Kronos i ny regi Ulf Stenströmer. Chans på spets. 1 Birmingham är ovan voltstart i Berghs regi , men formen finns där helt klart. 11 Let it Happen är en bra häst. Se upp!

v75-7
4 Kiss Me Kemp är snabb ut och kanske kan tryckas till ledningen. Dt finns dock många startsnabba och körning att vänta. 5 Your Highness är en vinnartyp. Har varit ute i penningstinna lopp och ska ej förbises. Given vid gardering. 8 Speedy Foxy Vicane var heroisk senast. Kan överraska trots läget. Knallform! Bästa hästen i fältet är dock 12 Blended Scotch. Kördes lugnt med skor senast. Barfota nu! Sveper allt och spikas !

Systemförslag
v75-1: 1.2.3.4.8.10
v75-2: 4 Bandit Hornline
v75-3: 4 Dream With Me N.L.
v75-4: 1.2.3.4.5.6
v75-5: 3.9.15
v75-6: 1.3.6.11
v75-7: 12 Blended Scotch

216kr

trance_error 2014-06-30 19:45

Tror V75 börjar med 2-2-4-3

AndyMart 2014-06-30 19:47

spalato, på det systemet får du maximalt 5 rätt.

spalato 2014-06-30 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 353272)
spalato, på det systemet får du maximalt 5 rätt.

Kul att sticka ut lite! Skriver givetvis ett bolagsspel oxå. Detta system är ju bara kul att komponera!

Liljendahl 2014-06-30 20:53

spikar dream with me nl och pleasure kronos. två bra spetsvinnare, pleasure körs till spets efter en bit :)

alle 2014-06-30 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353269)
Tror V75 börjar med 2-2-4-3

Bästa spiken: Jarl Of Solnäs

är också lite inne på jarl of solnäs!!! SOS!:)

Edit: Kollade uttagningsloppet till kungakannan, liten besvikelse då! Kanske inte år hård nog? spets är iaf givet!

muumiin 2014-06-30 23:42

Ahhh blir favvis betonat... Men lördag JACKPOTT och svåra lopp mumma

sirlarsson 2014-07-01 00:22

Är gärna med på 200-300kr på något fint bolagsspel på torsdag. PM isf, gäller främst denna torsdagen.

trance_error 2014-07-01 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 353312)
är också lite inne på jarl of solnäs!!! SOS!:)

Edit: Kollade uttagningsloppet till kungakannan, liten besvikelse då! Kanske inte år hård nog? spets är iaf givet!

Bra spår nu, ingen snabb innanför som i uttagninsloppet.
31meter kortare.
Peter fixar min biff iaf :)

putte64 2014-07-01 01:56

Visst är den startsnabb, men glöm inte att Express Duo är med.
Beror på om han vill öppna 07.5 för att försöka ta emot den.

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 353350)
31meter kortare.

putte64 2014-07-01 02:28

Pleasure Kronos har tjänat näst minst pengar i loppet och hamnar en bit bak.
Varför skulle någon släppa till den ?
Dessutom vet vi inte om den någonsin får se dagens ljus.
Inte ens säker Uffe sänder om han får chansen.

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 353307)
spikar dream with me nl och pleasure kronos. två bra spetsvinnare, pleasure körs till spets efter en bit :)

varulv 2014-07-01 03:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353351)
Visst är den startsnabb, men glöm inte att Express Duo är med.
Beror på om han vill öppna 07.5 för att försöka ta emot den.

Rätt övertygad att Express Duo sitter i ledningen tämligen omgående. Kan inte tänka mig att PU vill ha den i dödens, ryggledaren och mkt goda chanser till final. Jag är inte ens säker på att PU kan svara även om han vill...

För vår egen del så är vi helt bortlottade och chanslösa. :sad44:

putte64 2014-07-01 04:01

Ja, så skulle jag gjort i alla fall.

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 353354)
Rätt övertygad att Express Duo sitter i ledningen tämligen omgående. Kan inte tänka mig att PU vill ha den i dödens, ryggledaren och mkt goda chanser till final. Jag är inte ens säker på att PU kan svara även om han vill...

muumiin 2014-07-01 05:21

Ska man bara gå på intryck så såg djali boko helt lysande ut senast...hade varit kul att se med goop.. Tror han kan springa en låg 10 tid lätt! Synd att den har en lallare i sulkyn...

sheriffen78 2014-07-01 07:36

Citat:

31meter kortare.

Kungapokalskvalen gick över 2140, så det var betydligt längre. ;)

sheriffen78 2014-07-01 07:37

Någon från Göteborgstrakten som ska ner? Är sugen på att åka ner på Torsdagkväll, men segt att åka själv...

alle 2014-07-01 08:20

Citat:

Tråkigt med spåret, men ni är tippade 2a i ronden! :) Ni får hoppas att PU svarar och 06 första varvet! :)

Förresten kollade om Bearhawaiis uttagningslopp till KP, och varför galopperade han vet ni det? :)

spalato 2014-07-01 09:11

Citat:

31meter kortare.

Om nu inte loppet satt sig i benen senast, risken liten eller formhöjande?

AndyMart 2014-07-01 10:32

Citat:

Erik kör Bearhawaii, glöm inte det. Han kan lyckas med vad som helst.

AndyMart 2014-07-01 21:58

Kan någon som sitter med datorn på bara snabbt gå in och kolla vilken tid Sprintermästarens final ska gå, exakt?

Helge 2014-07-01 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 353558)
Kan någon som sitter med datorn på bara snabbt gå in och kolla vilken tid Sprintermästarens final ska gå, exakt?

22:00

muumiin 2014-07-01 22:25

Aa har men tänkt på de de första 2 heaten gynnas enormt!

varulv 2014-07-02 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 353360)
Tråkigt med spåret, men ni är tippade 2a i ronden! :) Ni får hoppas att PU svarar och 06 första varvet! :)

Förresten kollade om Bearhawaiis uttagningslopp till KP, och varför galopperade han vet ni det? :)

Ja det vet vi. Det gick 17.5 på varvet (på tok för lågt tempo för hawaii), Erik väljer att inte sända fram i dödens då, detta för att Witasp inte kommer släppa ner honom. 800kvar så blir det en kraftig tempoökning. Hawaii ville själv haka på i Cool Keepers rygg, har inte teknik för sådant temporyck på så få steg, blev överambitiös och galoppen kom som ett brev på posten. Det var alltså inga "gamla synder" som han visade upp. Erik sa efter loppet att hästen kändes magisk och att han höll det inte som otänkbart att han hade slagit Djali Boko om han hade gått felfritt. Anledningen till att han inte lyfter ut i tredje när Dahlborg sänder Dakota chip var enligt Erik "Den kommer stanna i tredje och jag får perfekt lucka från andra utv 300 kvar" Kollar du loppet så ser du att just det hade hänt...

Kocken14 2014-07-02 06:54

Som vanligt har väl Bergharn ställt iordning och har blivit inne på att Bandit Hornline kan vinna alltihopa,startar ju också i ett tidigt försök,tar andra platsen efter express duo, andra utvändigt, glider förbi jarl of solnäs 50 kvar.
Får ett 5 spår i finalen, profiterar på ett högt tempo med Djali Boko, express duo i täten, avslutar ruskigt snabbt sista 400 metrarna och vinner med en halv längd.

sheriffen78 2014-07-02 08:20

Ingen som ska ner från Göteborg och vill ha sällskap av en travtok?

alle 2014-07-02 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 353583)
Ja det vet vi. Det gick 17.5 på varvet (på tok för lågt tempo för hawaii), Erik väljer att inte sända fram i dödens då, detta för att Witasp inte kommer släppa ner honom. 800kvar så blir det en kraftig tempoökning. Hawaii ville själv haka på i Cool Keepers rygg, har inte teknik för sådant temporyck på så få steg, blev överambitiös och galoppen kom som ett brev på posten. Det var alltså inga "gamla synder" som han visade upp. Erik sa efter loppet att hästen kändes magisk och att han höll det inte som otänkbart att han hade slagit Djali Boko om han hade gått felfritt. Anledningen till att han inte lyfter ut i tredje när Dahlborg sänder Dakota chip var enligt Erik "Den kommer stanna i tredje och jag får perfekt lucka från andra utv 300 kvar" Kollar du loppet så ser du att just det hade hänt...

Grymt! Med lite klaff kan torsdagen bli magisk för dig låter det som ;)

Vart ska badet ske? ;)

:cheers:

AndyMart 2014-07-02 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 353566)
Aa har men tänkt på de de första 2 heaten gynnas enormt!

Från sprintermästaren.se, visst gynnas de första heatdeltagarna något enormt.

I år körs det ju fyra försök till SprinterMästaren och därmed blir det automatiskt längre tid till finalen för de hästar som startar i det första försöket – och lite mindre för de på slutet.

René HalmstadTravets sportchef har därför tittat på vinnarna de sista 10 åren (där vinnartiden har varit 11,9 eller bättre) och här kommer en sammanställning på från vilket försöksheat vinnaren gick i.
2004 – Gentleman (försök 2 – av 3)
2005 – Profit Ås (försök 1 - av 3)
2006 – Fantasy Broline (försök 1 av 3)
2007 – Naughty Nunu (försök 1 av 3)
2008 – Dust All Over (försök 2 – av 3)
2009 – Lavec Kronos (försök 2 – av 3)
2010 – You Bet Hornline (försök 2 – av 3)
2011 – Orecchietti (försök 2 – av 3)
2012 – Brad de Veluwe (försök 1 - av 3)
2013 – Quid Pro Quo (försök 1 – av 3)

Med andra ord är Poochai stenklar! :D

Liljendahl 2014-07-02 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353353)
Pleasure Kronos har tjänat näst minst pengar i loppet och hamnar en bit bak.
Varför skulle någon släppa till den ?
Dessutom vet vi inte om den någonsin får se dagens ljus.
Inte ens säker Uffe sänder om han får chansen.

såg du intrycket på pleasure senast?? snabbare än många tror ut!

putte64 2014-07-02 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 353618)
såg du intrycket på pleasure senast?? snabbare än många tror ut!

Absolut, men den kan bli fast
Måste ha tur.
Jag garderar alltid favoriter från innespår när jag vet de intr tar ledningen
Spelvärdet ligger då på de övriga

robfri 2014-07-02 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353620)
Absolut, men den kan bli fast
Måste ha tur.
Jag garderar alltid favoriter från innespår när jag vet de intr tar ledningen
Spelvärdet ligger då på de övriga

Reijo dock rätt säker på att ingen plockar en längd från start

alle 2014-07-02 15:26

4 plus
Claes Boko (V75-5) känns bra i jobben. Han har en skaplig uppgift här. Klart att det är många hästar och han får många att runda men jag tycker att han ska ha möjlighet att göra det. Om det stämmer något så när på vägen. Som det ser ut testar vi honom barfota för första gången. Det ska bli intressant. Han ska absolut vara ett tidigt streck.

Dom verkar ha laddat hit.. kan vara stenklart! :)

putte64 2014-07-02 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 353642)
Reijo dock rätt säker på att ingen plockar en längd från start

Obegripligt
Då har de mörkat rejält
0% chans att hålla ledningen om den öppnar som tidigare
Och jag har kollat flera starter eftersom jag tycker det är den absolut viktigaste infon när det gäller spår ett och hårt spelade hästarr

alle 2014-07-02 16:20

Från sprintermastern.se, finns flera intervjuer där! här är några stycken! :)

Stall Lutfi Kolgjini tillhör de trogna gästerna när det gäller Sprintermästaren och i år kommer de med en kvartett och det är sonen Adrian som uttalar sig så här om chanserna:
– Replay Kronos (lopp 4/nummer 6) har kommit i ett tufft heat och fick dessutom ett dåligt läge. Svårt att tro på någon finalplats härifrån, från spår ett eller två hade det möjligen kunnat gå vägen. Inga ändringar.
– Radieux (lopp 5/nummer 6) levererade i början av året, men på slutet har det bara strilat. Kapacitetsmässigt räds han ingen i fältet, men han måste sköta sig också. Han har bytt gård och förhoppningsvis kan det få honom att tända till. Inga ändringar.
– Dream With Me N.L. (lopp 6/nummer 4) är jag med och deläger och det kommer såklart bli lite nervöst. Men det känns som vi prickat in formen perfekt, för han kändes helt underbar i backjobbet i måndags. Läget blev bra bakom bilen och jag kommer säga till farsan att ladda för ledningen. Vi låter skorna sitta på i försöket, men kommer att dra dem i finalen om vi kommer dit. Troligtvis kommer vi att testa en jänkarvagn också. Jag är optimist och det är stallets bästa chans.
– Dante Boko (lopp 7/nummer 9) trivs bäst i ledningen och har således fått ett skitspår. Formen är inte heller på topp och vi ligger lågt härifrån. Barfota bak den här gången, meddelar en upprymd Adrian Kolgjini.

Tomas Malmqvist, Jägersro, har en duo med i Sprintermästaren men drog inte på smilbanden när han fick reda på spårlottningen.
– Man blir helt bedrövad, suckar Tomas, och lämnar följande lägesrapport:
– Marquis Ås (lopp 5/nummer 7) var trea i Norge och med tidigare lucka hade han kunnat utmana om segern. Formen känns bra i jobben, men spår sju drar förstås ned förväntningarna och vi behöver tur för att gå till final. Eventuellt blir det någon form av ändring på honom, men vad det blir får jag klura på ett tag till.
– Tumle Dust (lopp 6/nummer 8) fick ett ännu sämre läge och det känns tungt. Han känns finfin i träningen, men härifrån krävs det förstås massor av tur. Jag var nöjd med honom i Norge som trea bakom kanonen Rue du Bac. Inga ändringar, sammanfattar Tomas Malmqvist.

Norrlands dominerande tränare, Robert Bergh, har stolta traditioner att försvara i Sprintermästaren då han vunnit med Fantasy Broline (2006) och You Bet Hornline (2010). I år kommer han med en duo som är vässade för att vara på topp i det stora sprinterslaget.
– Vi får se om jag lyckats, säger Bergh, så sitt vanliga finurliga vis.
Kommentarerna lyder så här:
– Bandit Hornline (lopp 5/nummer 4) kommer från V75-seger i lördags, där han fick ett vilsamt lopp vilket kändes skönt inför den här uppgiften. Täta starter ska inte vara något bekymmer och det är en häst som är under kraftig utveckling. Han var även fin i det sista jobbet. Han är medium från start, men får han ett vettigt lopp har han en god chans att gå till final. Det blir barfota igen.
– Breakbumper (lopp 7/nummer 5) stoppades upp i våras och har fått ett lopp i kroppen, då han var duktig som tvåa. Gick med öppet huvudlag då och även fast huva. Nu blir det helstängt och urryckare samt jänkarvagn, vilket kommer att bli en positiv effekt. Han känns också otroligt fin för dagen och var också plusbetonad i jobbet tillsammans med ”Banditen”. Han är hygglig från start och med ett vettigt lopp bör han också ha chans att gå till final, summerar ”Robban”.

robfri 2014-07-02 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 353645)
Obegripligt
Då har de mörkat rejält
0% chans att hålla ledningen om den öppnar som tidigare
Och jag har kollat flera starter eftersom jag tycker det är den absolut viktigaste infon när det gäller spår ett och hårt spelade hästarr

-Jag tycker att hon är riktigt bra & jag tror nog det är svårt att ta en längd på henne om hon laddas från start. (Reijo)

Uppenbarligen anser han att de inte laddat med henne tidigare starter.

Liljendahl 2014-07-02 16:29

såg nåt klipp på youtube i veckan på pleasure kronos, hon flög till spets från bricka fyra... svårt att veta exakt men kommer bli intressant att se.

robfri 2014-07-02 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 353663)
såg nåt klipp på youtube i veckan på pleasure kronos, hon flög till spets från bricka fyra... svårt att veta exakt men kommer bli intressant att se.

Ja Reijo tycker jag brukar ha ganska bra koll i sina intervjuer, så hans info om att han är rätt säker på att hålla spets köper jag till fullo.

alle 2014-07-02 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 353663)

Kan du länka? :) '

Liljendahl 2014-07-02 16:44

http://www.youtube.com/watch?v=LmsCd6kbmAs

alle 2014-07-02 16:47

På den videon känns det inte otänkbart att hon skulle kunna försvara spets eller kunna gå ut och omedelbart ta över från pin kronos!