![]() |
V75 1:
Putte och Robust säger att både 1 och 2 är startsnabba. Det talar för en blixtöppning. Det är inte riktigt Örjans stil att forcera 5 till ledningen, vilket man ofta gör med CC. Ovanpå dessa har vi tokköraren Ludde med 3. Som grädde på moset har naturligtvis Veijo ställt i ordning Solvato för vinst på hemmabanan liksom han gjorde till Olympiatravet. Sparar han till andra heatet och satsar på skiljeheat? Kanske skall man spela på kusk och inte häst. Nu rättar mig "vän av ordning" - spela på ekipage. För mig lutar det åt att spika brorsan - Commander Crowe. Vi har samma mamma, Somack. Ojojoj vilket lopp!:sweatdrop: |
Citat:
|
Angående Solvato:
"– Jag hoppas att vi kan slåss om segern, även om startspåren blev sämsta tänkbara. I första heatet måste jag köra lite avvaktande, det skulle kosta för mycket att försöka nå ledningen. I det andra lär jag ladda allt som går och förhoppningsvis räcker det för att få rygg på ledaren. Normalt sett har vi större segerchans i andra heatet, han är den typ av häst som inte ska ha några problem med att starta flera gånger samma dag, säger Veijo Heiskanen." |
Citat:
Sedan att han nog är tillräckligt bra för att kunna blåsa till dem från de bakre regionerna och vinna redan i Heat A ändå är en helt annan femma. |
Citat:
När startrusningen lagt sig tror jag, att Örjan kör till spets. Då blir det speeduppgörelse med Solvato och Reven. Sådana lopp brukar Örjan vinna. |
Satt i Söndags och gjorde preliminära spelförslag till hela veckan, där spikar jag CC i 2a.
Men jag måste förstås göra om allt grundligt innan jag lirar. Svårigheten med att veta hur det blir kört i 2a, är att man först måste veta hur det blev i 1a. Får fundera mer på det senare, nu blir det skaldjursplatå med 2 damer. Citat:
|
Citat:
|
En fråga... Sen när blev Solvato en bra sprinter?
|
Citat:
|
Citat:
|
Bättre att ha dt avgjort från början. Ingen press i andra. Ludde vann ju inte med Sebastian k från innerspår heat 2 som storfavorit
|
Ni har gjort Solvato till världsstjärna, vinner ingen av heaten.
|
En fråga.....varför satsar Veijo på Åbys Stora om han INTE tycker att Solvato är en sprinter? Joke Face är heller ingen sprinter......
(P.s tillsammans med Joke Face är man nog dom hästar som orkar två heat samma dag bäst, tippar jag.) Konkurrensen är knappast mördande vill jag påstå. Reven är ojämn, Ludde kör ihjäl sina hästar där andra profiterar på segern, ja vem undrar jag i detta lilla fält?? |
Citat:
|
Sandrangham Hanover är intressant, lär få bra position, sprang bra sist bakom sugarlight.
L.K. också intressant, får bra position med. Tycker man ska passa Witaps båda hästar. |
Citat:
|
I första heatet tänker jag köra med 1 Reven D'amour, 2 Surprise Lord, 5 Commander Crown och 8 Solvato. Solvato kommer med för att han är stark. Jag uppfattar inte honom som en sprinter, men styrkan har han, om nu Ludde skulle göra en klassisk Ludde och hålla tempot uppe. Tror dock mest på 5,1 CC i täten, om inte Ludde kör så det ryker och Goop via dubbla open strech. Surprise Lord plockar jag med för att jag känner mej osäker på den. I V75:5 tror jag mest på 2 Obi Wan via open stretch från rygg CC. Det är väl de två lopp jag känner mej helt färdiganalyserad med...än så länge!
|
Själv kommer jag gardera i guldloppen med så få deltagare. Håller med att det finns alldeles för lite information on Solvatos prestationer på kortdistans. Veijo kan ju ha några extra växlar och ta till som han håller tyst om, har hänt förut och kan hända igen. Hemmaplan och säkert siktat mot detta. Inte heller den hårdaste gulddivisionen. Spikarna hittar jag på annat håll.
|
Tror inte october kronos räcker här om han ska köra framåt, kommer kosta för mycket.
Bästa vore för Adrian att inte trycka av i början o försöka få en bra position, men han lär ju köra vad som går i starten, Adrian... Lär bli överstreckad oavsett. |
Har Commander Crowe har sett sina bästa dagar? Ska bli intressant läsa Spelvärdes analys till helgen. Kan knappt vänta! Imorgon kör vi v86!
|
Citat:
|
Citat:
|
Poker Kronos har blivit en helt ny häst sedan han slapp loss från Ludde för fyra månader sedan och kom till Bergh. Poker är:yes: bättre än Maxmillian, Dominator och Even's First Boy med sitt dåliga spår. Spik.
|
Citat:
|
Citat:
|
Egentligen citerade jag bara Sydsvenskan innan Hugo Åbergs gällande om Commandern sett sina bästa dagar. Ber om ursäkt för dt. Att läsa analyser ger mig alltid nya vinklar innan jag bestämmer mig för att eventuellt spika eller inte. Om jag missat nåt i taktiken är oxå en avgörande orsak, så eg. handlar dt inte om dålig självkänsla, som du påstår.
Nämnde inte Commandern alls i min tidiga analys. Rätt eller fel återstår att se. Bäst chans har den tveklöst i heat 2. |
Citat:
|
Citat:
Inte favoriter. BBS Sugarlight sprang inte ifrån sandrangham senast iaf. Även om den fick tuff öppning, men sandrangham laddade också i början. Kan bli bra från open strech om den nu släpper. Långt kvar till Lördag, får se hur procenten rör sig. |
Citat:
|
.....
|
Citat:
|
Citat:
All heder och respekt till Commander Crowe, som fortfarande tillhör världseliten. All heder och respekt till Petri Puro, som fostrat en sådan häst, som vid 11 års ålder fortfarande är löpglad och mycket väl kan vinna Åby Stora. All heder och respekt åt Örjan, som bl a vann ett litet lopp i Paris i slutet av januari. Skall man håna dessa travets ikoner. Jag ser fram emot att få hylla dem på lördag, när de nu tävlar på Åby. |
Citat:
|
Citat:
Komedi |
Det här med att Örjan bränner med många favoriter tror jag är nys - tror inte han bränner fler favoriter än någon annan. Tror mig ha läst att han har ett favoritinfriande på 40% på V75 och Bergharn som alla hyllar har runt 35%...
Om någon har mer än 40% och som kör ungefär lika många favoriter så skulle jag vilja se detta - möjligtvis Björn Goop och Peter Untersteiner som har bättre statistik. Och kom nu inte dragandes med en kusk som kör tio lopp om året och vinner med 5 av dem - över 1000 lopp/år måste de köra för att vara en rejäl måttstock... |
Viroid brukar lägga ut siffror, kolla här: http://travsiffror.se/kuskstatjul2014.htm
Citat:
|
Citat:
Men, vad är det för siffror? Kan ju inte vara alla lopp på ett år och ej heller V75-starter under ett år... Är det lopp de varit favoriter i, dvs. alla lopp, oavsett kategori, per år...? :cheers: |
Citat:
|