|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V5 & V4 Charlottenlund
Någon som spelar på dansk travsport? Fina tävlingar idag på Lunden!
I V5-1 har Jeppe Juel en motiverad favorit, men han lär inte få något gratis nu när det är finaler och kommer behöva sänka en del för att vinna. Givet att gå emot för mig iallafall. Det är ruskigt jämnt bakom favoriten och egentligen hade jag velat plocka alla, men jag tar bort 6, 11, 12 och kanske 4 för att fylla på i andra lopp istället. Varning för 7 Dekadent K. som har en sylvass spurt och är helt bortglömd som 2%-are. I V5-2 är 12 Rattigan med Knud Mönster klar förstahäst. Gick mycket bra senast efter tuff öppning och galopp på V75. Det finns trots allt ett par saker som talar emot och gör att jag garderar. Till att börja med är kusken Knud Mönster en sopa, så hästen lär inte få ett lätt lopp från bricka 12. Sedan är distansen 500m kortare nu vilket även det bör vara ett minus. Bakom är det främst 2, 3, 4, 5, 6, 7 som räknas. I V5-3 tycker jag fyra hästar höjer sig över resten. 1 Raleigh har gjort flera topplopp på slutet och är min förstahäst i loppet. Han kan inte hålla ledningen, men kommer han ut från innerspåret går han i alla postioner och blir mycket farlig. 2 Sharpshot Hall är en bra hästen i grunden, men har inte riktigt presterat som väntat för tränare Flemming Jensen. På kapacitet, möjlig ledarposition i loppet och att Flemming kör själv igen måste han med på kupongen. Räknas gör också 6 Shesa Vixi som höll tappert från dödens senast och 8 Sir Diamond som gått flera bra lopp på slutet. I V5-4 spikas 3 Stand and Deliver trots att en av mina favorithästar 2 Politiken är emot. Knapp fördel Politiken kapacitetsmässigt, dock ett större frågetecken för formen där. Jag tror inte heller att Morten Friis svarar med Politiken när favoriten laddas utanför. Med tanke på att strecken på de två strukna förhandsfavoriterna Obi-Wan och MagicCarpetRide U.S. hamnar på Politiken känns Stand and Deliver som en given spik till 40 %. I V5-5 kommer omgångens drag i 3 Royal Trophy! Hästen gjorde några makalösa lopp i Sverige före sommaren och ser inte mycket sämre ut för dagen. Dock blir han lätt skygg, vilket han visat flera gånger på slutet när galopperat bort fina pengar och förmodade vinster. Håller Kenneth han på benen här är vinstchansen mycket god från ett fint slagläge. Spikas utan att tveka till 3 %! Flemming Jensens femåriga flygmaskin Roxie Lavec blir stor favorit från spår 12. Möjligt att hon sveper fältet, men knappast spelvärd som stor favorit från bakspår mot det här motståndet. På V4an spikas Amalie Bork i loppet utanför V5an. Amalie är helt överlägsen här och bara vinner om hon håller sig vid trav. Jag plockade henne som vinnare redan i somras på Jägers, då rundade hon flera bra tvååringar efter galopp. Given här. Som det ser ut nu: V5-1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 V5-2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12 V5-3: 1, 2, 6, 8 V5-4: 3 Stand and Deliver V5-5: 3 Royal Trophy x1 = 216 kr V4-1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 V4-2: 3 Stand and Deliver V4-3: 3 Royal Trophy V4-4: 3 Amalie Bork x5 = 70 kr V4-1: 1, 2, 6, 8 V4-2: 3 Stand and Deliver V4-3: 3 Royal Trophy V4-4: 3 Amalie Bork x5 = 40 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) Senast redigerad av Emeffeff den 2014-12-14 klockan 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-12-14 Bana: Charlottenl, omg. 33 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 (11) 2 3, 4, 5, 6, 7, 12 (2) 3 1, 2, 6, 8 (5) 4 3 Stand And Deliver* 5 3 Royal Trophy* Vadet gäller startnummer 216 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 216,00 kr Registrerat spel Datum: Söndag 2014-12-14 Bana: Charlottenl, omg. 33 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 3 Tonicetobetrue* 2 12 Rattigan* 3 1 Raleigh* 4 3 Stand And Deliver* 5 3 Royal Trophy* Vadet gäller startnummer 1 rad x 10 x 1,00 kr Totalt: 10,00 kr Registrerat spel Datum: Söndag 2014-12-14 Bana: Charlottenl, omg. 33 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 2 3 Stand And Deliver* 3 3 Royal Trophy* 4 3 Amalie Bork* Vadet gäller startnummer 7 rader x 5 x 2,00 kr Totalt: 70,00 kr Registrerat spel Datum: Söndag 2014-12-14 Bana: Charlottenl, omg. 33 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 6, 8 2 3 Stand And Deliver* 3 3 Royal Trophy* 4 3 Amalie Bork* Vadet gäller startnummer 4 rader x 5 x 2,00 kr Totalt: 40,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det var en usel styrning av Jeppe! Varför vänta överhuvudtaget när man ändå har för avsikt att gå tidigt? Vänta tills motståndaren får lov komma ut och blockera dödens först=inget klokt val. Nä, det var svagt!
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Håller med! Jag tror dock inte han hade för avsikt att gå tidigt egentligen. Tidigare har han svept fältet på bortre långsidan och vunnit komfortabelt så. Nu kom väl Jeppe på att det var final och han inte kunde låta de fuska bort loppet där framme. Jaja, han vann ju hur enkelt som helst ändå. Jag trodde nog inte han skulle vara så pass överlägsen. Dåligt med full gardering.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Härliga tävlingar på Lunden. Fullt ös!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bra löp nu. Nouvelle Pelle rejält nedtryckt i toton...
Red: Otroligt att Pelle ska bryta ner såpass mycket att han loosar... Den hade ju smakat mumma på V4... Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-14 klockan 17:14. |
|
|
|
|
|
|
|