|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V4 Axevalla 16/12
Kommer sitta och svulla på julbord med jobbet när loppet går men ska se det efter. Missa inte debuten i Sverige, regi Veijo, Callum !
Väntat på denna ska starta. Flyttades till Sverige pga brist på bra långlopp. Detta är en riktigt fin häst, som Veijo kommer få kul med. Säkert inte spelbart men sevärt! (för er som kan finska http://www.iltasanomat.fi/ravit/art-1288766828349.html ) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nu kör vi , spelkassa till v86 och v64
|
|
|
|
#3 |
|
Fan... ska man köra flerbong eller tro att favoriten faller.
|
|
|
|
#4 |
|
Tycker man ska ta med 11 Stepping for Money i avd 2 idag, verkar bli andrahandare. Vann senast mot lite tuffare motstånd, bakspår idag tror jag inte gör något. Axvalla har ett härligt långt upplopp.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veijo, Mikko, Veijo, Veijo #V4finskt
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Spelar flerbong med spik Veijo X3.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+1) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registrerat spel
Datum: Tisdag 2014-12-16 Bana: Axevalla, omg. 35 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1 Yoghurt Composite 2 3, 7 3 9 Callum* 4 12, 14 Vadet gäller startnummer 4 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 8,00 kr Kvittonummer: E722 648B 01A9 1141 Gånger ? |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Att Callum blir stor favorit i avd 3 förstår jag ju med den formraden plus att den möter väldigt ljummet motstånd. Men de andra två favoriterna som Veijo har, Oki Doki Face från 12:e spår i avd 1 och en dansk-tysk strulhäst från samma usla spår i avd 4.....Varför?? Förklara för mig som inte fattar, snälla
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Däremot den sista kan jag hålla med om, där är jag oxå tveksam. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Haha gillar Veijos kommentar om Callum; "det här loppet vinner han bara jag ser till att köra åt rätt håll". Veijos tre hästar är överlägsna bara de travar.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Testar köra så här idag =)
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har också den som NG. Spik för mig till omkring 19%
|
|
|
|
#14 |
|
Lopp 8:
Uselt lopp och jag går på "grönaste" kusken. 1 Alvena Tarzan har sedan några starter varit i regi Stefan Pettersson(Merlin, G.H. Nemo, Vici Amore, Nice Leg mfl). Hästen började med en mersmakande 2:a-plats mot ett gäng bra V75-hästar. Då satt en kusk upp som har rutin nog för att lyckas skaka igång en häst. Därefter gunga. Sedan invändig resa med orutinerad kusk. Satt kvar där inne och såg ut ha krafter i behåll vid målgång som odriven. Senast galopp igen. Idag är det ett enkelt gäng emot på pappret. Det gäller att vända upp lugnt i litet fält. Sedan är det bara att hänga med och sätta upp en rejäl långspurt. Med hjälp av Axevallas långa upplopp bör det sedan inte bli särskilt hårt i mål? |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
1 9, 12
2 5, 6, 11 3 9 Callum* 4 2, 5 12 rader x 10 x 2,00 kr Totalt: 240,00 kr 1 9, 12 2 11 Stepping for Money 3 9 Callum* 4 5 King Jordan 2 rader x 10 x 2,00 kr Totalt: 40,00 kr 1 12 Oki Doki Face 2 6 Gleneagle 3 9 Callum* 4 5 King Jordan 1 rad x 50 x 2,00 kr Totalt: 100,00 kr 1 4, 9, 12 2 11 Stepping for Money 3 1, 7, 9 4 2, 5, 12 27 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 54,00 kr LD 6,11-9 x 500
|
|
|
|
#17 |
|
Spännande hästar som Veijo har till start på lunchen. Hinner tyvärr inte se loppen live så får ta mig igenom dem senare. Lycka till med spelen!
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Om samma skalle som brorsan med den förhållandevis "raka" stilen...
...Oj,oj,oj, då blir det nåt alldeles extra! |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
sablans häst det där. får den behålla fräschören kan det bära långt.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja, där fick jag ju svar på den första frågan i alla fall, jisses så överlägsen den var....
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
LD 11-9. Verkar som det blir favoriterna som vinner på V4:an idag
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Snacka om miss, hur kan man släppa den där starten?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Haha vad sysslar tomten med?
Mikko Ahos uttagning med galopperande häst var fan inte vacker, styr ju bara rakt ut.. Senast redigerad av sigh den 2014-12-16 klockan 12:44. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Fel spår i starten på Rydens Haro och Stepping For Money. Sen så är det ju helt otroligt att han lyckas förlora Brekke, Jesus. Inte för att det spelade någon roll för mig, men ändå..
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hur kör Anders Svanstedt egentligen? Mördar hästen....
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hade också vinnarlir och spik på stepping, surt som tvåa då såklart, men bra insats av hästen att runda och ta in på favoriten som fått gå i spets hela vägen.
|
|
|
|
#28 |
|
Haha ja, 200 blås i tredje. Karraktär
|
|
|
|
#29 |
|
Fokuserar mer på att titta bakåt än att driva hästen. Med en kusk i sulkyn sista 200 m så vinner Stepping For Money 10 ggr av 10.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Det gick ju undan i spets. Stepping är riktigt stark så jag tycker han fick loppet lite dit han ville. Man visste ju att det var ett gigantiskt kuskminus sen senast (söderqvist vinner ju det här loppet 1000 ggr av1000) men jag tyckte ändå att 4,75 på bet 365 var ett bjudodds.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Man hoppas ju att han äger hästen själv annars kan det bli lite jobbigt att snacka med ägarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gidde_Palema (+5) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Herregud, vad är kraven för att få körlicens nu för tiden? Sätt upp de som kan köra häst, kan man inte ens köra upp bakom startbilen utan att orsaka en olycka så ska man nog stanna utanför banan.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Vad var detta nu då? har dom verkligen licens de här nissarna som sitter upp. Han blåser ju rakt upp i vagnen. jäkla tur att det inte gick helt åt helsike
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kör plats i lopp 4 på Bet365, nr 14 global oxygen 3,00
Vinnare liten slant också också till 9 ggr degen Värmde fint.
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
satt också o fundera på dessa. Super Photo hoppade ju till och med i kvalet så han får nog visa att han fungerar innan man kan tro på den. fruktansvärd rad ju. zanimede känns lite hetare då. bör vara på värg mot form. Ganska knepig häst att få fart på så Gianni får verkligen bekänna färg.
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
I övrigt tänker jag ha 3,7,8,10 i avd 2. De verkar lite dugliga... I övrigt funderar jag på kring vad jag ska spika i 1:a eller sista. Persören tycker jag bara varit seg på sistone och den som favorit känns initialt helt iskall.
Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-16 klockan 13:34. Anledning: RED: Ultevis ska med på Benzon för min del! |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Registrerat spel
Datum: Tisdag 2014-12-16 Bana: Axevalla, omg. 35 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 6, 7, 10 2 3, 7, 10 3 2, 3, 4, 5, 7, 8 4 1 Alvena Tarzan 5 7, 8 Vadet gäller startnummer 108 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 108,00 kr Kvittonummer: min v5, hoppas på lite mer skrällar än v4:an ...
|
|
|
|
#44 |
|
Dahlborg...SUCK! Vad ska du fram å göra när du vet om att Tennis ska gå på väntan?
Red: Benzons jolle är MAGISK! Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-16 klockan 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Sån jävla rättvisa! Fyfan vad skönt.
|
|
|
|
#46 |
|
Haha varför gick Sedström ut i andraspår?
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Motivera...fattar inte ett jota.(Kul om du vann!)
Börjar få torskfrossa på nr 1 i nästa. Min gamla följehäst 4 såg bättre ut än normalt? Eller brukar hästen se bra ut och det är därför jag en gång fastnade för kusen? Nåväl, självklart faller liret på nr 1! ![]() Red: Behärskat Alicia! ![]()
Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-16 klockan 14:44. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bara jag som har problem med att sändningen laggar?
Fan att de släppte ut 3an
Senast redigerad av sigh den 2014-12-16 klockan 14:45. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
missade V5-3, vad hände?
var de andra dåliga eller var ultevis bra? störigt när jag hade täckt upp mest i det loppet... ännu störigare nu när voltstarts rekvinnare vann som spik i v5-4... hoppas jag bränner i v5-5.
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Vann med ett upplopp lätt överdrivet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1) |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Stefans i första berättas det ju om i ronden, så den borde jag klart satt som A-häst i ett lopp jag saknade känsla i. V3 på 7:an nu iallafall. Kan bli en slant. God tur på V5. Vilka har du kvar?
Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-16 klockan 14:55. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#55 |
|
Tror vi sitter ett gäng här nu och är lite småbittra...
![]() RED: Trav är svårt! Idag var Persören helt plötsligt allt annat än seg. Påvisade absolut toppform. Sedan att 7:an inte kör när tåget går är uselt styrt... Senast redigerad av Voltstart den 2014-12-16 klockan 15:02. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Undrar om någon häst pröjsar för 4 rätt.
|
|
|
|
#57 |
|
Skönt att persören vann för min skull, för den hade jag ändå missat på. hade blivit en väldigt kostsam miss annars att spela utan 4-handaren ultevis när jag tog 6 hästar. han är uppskriven som nästagångare nu iaf, så jag inte ska göra om det!
|
|
|
|
|
#58 |
|
En riktig strulputte men med enorm kapacitet. Hade aldrig spelat med skorna på som det står i resultatet idag. (haft personaldag och julbord, så såg loppet nu)
Hästen finns i mitt ♥ sedan loppet 15/7 -2013, då han vann med 60 meter, okörd från spets, ffg ¢¢. Rekordsänkte med TRE sekunder till fina tiden 1.14.9 /2140 V, i femte starten för livet. Nu får han väl kvala igen, men en dag kommer den sitta till glatt odds/streck% och ingen såg den komma
|
|
|
|
|
|
|
|