Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-29, 22:07   #166

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Är det ett jävla SKÄMT eller???? Tvilling sista på Kalmar 8-13 står i 1,30!!!?

Jag lirade den tidigt! Missade jag insatsen??
Tänkte detsamma, mycket märkligt så ojämnt spelat det var på tvilling. Tänkte spela alla bakom favoriten utom just den men nöjde mig med fyra stycken till slut. Skulle visst målat, en av skrothästarna där framme höll. Dunkade vinnare på Zaptos iallafall, jäkligt konstigt att den inte var megalampa i det där soploppet! Stod i över 25 en minut innan start.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 22:46   #167

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Efter lite närmare titt finns det bara tre hästar i första som kan vinna loppet och jag utgångar på troliga rusarhästen i spets med Kim!

Andra är riktigt öppet, men några på start står bra till och utgångar dem.

Riktigt dålig favorit i tredje, plockar bort den på allt! Normalt sett brukar comebackhästar underskattas på att de troligtvis behöver lopp i kroppen, tvärtom här. Knappast så att Persson är speciellt offensiv här i debuten och sen är det inte säkert att han har form att duga efter normal uppträning till första starten. Dugliga hästar och kuskar på framspår, tror någon av dem tar hem det. Fiddelina spårar?

Fjärde riktigt öppet, finns bara några chanslösa.

Asterix har bra chans, men det finns några vettiga motbud.

Callum vinner om han är som han ska, men grymt stor favorit och bra form på motbuden.

Joker:
2,(6)
(1),2,6,(7),12,13,14,15
1,2,3,(4),5,6
5,6,7,8,9,10,11,13
(3),4,6,10,11
3,(4),5,9
Minst 3 parentesvinnare
1840 rader

Lilla:
6
1,7
2,3,4,5
5,6,7,8,9,10,11,13
3,4,6
4
192 rader
Jösses Stekel! Det är nästan så att du ställer till det rejält!

Jackie, den ska du ha med egentligen, visst?

Kvar då är att Kim står sista stegen hem och att Take Tanic når lite längre...

Tippa är svårt på många vis, trots att man egentligen tycker sig ha "full koll på omgången" i stort, eller hur? Nya tag!

Jag lirar min idé vinnare i lopp 9 nr 12 Betty Kjellin på Romme.(Ointressant i sammanhanget egentligen...)

Kusken har ju för bråttom ifrån kasst spår och hamnar förstås illa till. Må va hänt att vara för het på gröten ibland.

Nu får han offra en massa onödig kraft i dåliga spår istället för att låta fältet formera sig och sedan köra till. Det är min övertygelse att den offensiva styrningen beror på att kusken bär stor tro på sin kuse i dagens fält. Kolla upp de senaste fyra-fem starterna så håller du nog med. Raden kunde ha varit bättre...

Gott så långt, men när han efter en jobbig inledning hittar andra ut så tar han ett beslut:

Han väljer att chansköra invändigt. Jag tycker det var fel beslut eftersom han sitter bra till med fritt om han stannar kvar i 2:a-spår, i ett sällskap som är rent ut sagt svagt. Risken att de två där framme slocknar är lika stor som om att de bakom ska storkna för lucka i tid.

Han har en långklivande och fin häst som möjligtvis haft chans vinna med långspurt, fast vinnaren såg ju stark ut.

Nu har han tur att ledaren håller så att han inte dras bakåt å kammar hem noll.

Jag anser att du aldrig ska välja att köra dig fast i skräpgäng när du tror hästen duger till rejält. Hur ser du på detta resonemang?

Hästen kommer dessutom ifrån en spårsnål resa invändigt...

(F-n, lirar jag som spelare där och hästen dras bakåt när sällskapet är "mitt i prick", så blir jag vansinnig! Varför köra optimistiskt ifrån start och sedan inte fullfölja? Kusken måste väl haft en plan ifrån början? "Ludde" hade skrattat ihjäl sig...)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 23:31   #168

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jösses Stekel! Det är nästan så att du ställer till det rejält!

Jackie, den ska du ha med egentligen, visst?

Kvar då är att Kim står sista stegen hem och att Take Tanic når lite längre...

Tippa är svårt på många vis, trots att man egentligen tycker sig ha "full koll på omgången" i stort, eller hur? Nya tag!

Jag lirar min idé vinnare i lopp 9 nr 12 Betty Kjellin på Romme.(Ointressant i sammanhanget egentligen...)

Kusken har ju för bråttom ifrån kasst spår och hamnar förstås illa till. Må va hänt att vara för het på gröten ibland.

Nu får han offra en massa onödig kraft i dåliga spår istället för att låta fältet formera sig och sedan köra till. Det är min övertygelse att den offensiva styrningen beror på att kusken bär stor tro på sin kuse i dagens fält. Kolla upp de senaste fyra-fem starterna så håller du nog med. Raden kunde ha varit bättre...

Gott så långt, men när han efter en jobbig inledning hittar andra ut så tar han ett beslut:

Han väljer att chansköra invändigt. Jag tycker det var fel beslut eftersom han sitter bra till med fritt om han stannar kvar i 2:a-spår, i ett sällskap som är rent ut sagt svagt. Risken att de två där framme slocknar är lika stor som om att de bakom ska storkna för lucka i tid.

Han har en långklivande och fin häst som möjligtvis haft chans vinna med långspurt, fast vinnaren såg ju stark ut.

Nu har han tur att ledaren håller så att han inte dras bakåt å kammar hem noll.

Jag anser att du aldrig ska välja att köra dig fast i skräpgäng när du tror hästen duger till rejält. Hur ser du på detta resonemang?

Hästen kommer dessutom ifrån en spårsnål resa invändigt...

(F-n, lirar jag som spelare där och hästen dras bakåt när sällskapet är "mitt i prick", så blir jag vansinnig! Varför köra optimistiskt ifrån start och sedan inte fullfölja? Kusken måste väl haft en plan ifrån början? "Ludde" hade skrattat ihjäl sig...)
Nja, jag gjorde en ändring och plockade bort Jackie i sista stund, skrev texten samtidigt som jag byggde om systemet några gånger. Men är lite irriterad på mig själv att jag inte spikade Asterix till slut, då hade jag inte missat sexan. Man krånglar till det ibland och kör spiklöst när man kanske inte borde. Men det är många om och men i trav, kommer fler omgångar.

Betty lirade jag också (V/P), trodde han inte skulle hålla efter det halvtuffa inledningsvarvet men det gick. Tror inte att han kunnat utmana om segern om han hållt andraspår, behövde gjutas mod i den som det såg ut. Vinnaren såg väldigt bra ut också, den kunde de helt enkelt inte göra något åt.

Klart man inte ska köra sig fast i onödan om man tror man har bästa hästen, men det är svårt att säga på förhand och i sämre lopp är det ju sällan så att man toppat till den dagen. Man vill ju kanske gärna spara hästen till att gå hårt när det är riktigt stora pengar att köra om också.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td