|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#166 |
|
Tänkte detsamma, mycket märkligt så ojämnt spelat det var på tvilling. Tänkte spela alla bakom favoriten utom just den men nöjde mig med fyra stycken till slut. Skulle visst målat, en av skrothästarna där framme höll. Dunkade vinnare på Zaptos iallafall, jäkligt konstigt att den inte var megalampa i det där soploppet! Stod i över 25 en minut innan start.
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Jackie, den ska du ha med egentligen, visst? Kvar då är att Kim står sista stegen hem och att Take Tanic når lite längre... Tippa är svårt på många vis, trots att man egentligen tycker sig ha "full koll på omgången" i stort, eller hur? Nya tag! ________________ Snacka trav: Jag lirar min idé vinnare i lopp 9 nr 12 Betty Kjellin på Romme.(Ointressant i sammanhanget egentligen...) Kusken har ju för bråttom ifrån kasst spår och hamnar förstås illa till. Må va hänt att vara för het på gröten ibland. Nu får han offra en massa onödig kraft i dåliga spår istället för att låta fältet formera sig och sedan köra till. Det är min övertygelse att den offensiva styrningen beror på att kusken bär stor tro på sin kuse i dagens fält. Kolla upp de senaste fyra-fem starterna så håller du nog med. Raden kunde ha varit bättre... Gott så långt, men när han efter en jobbig inledning hittar andra ut så tar han ett beslut: Han väljer att chansköra invändigt. Jag tycker det var fel beslut eftersom han sitter bra till med fritt om han stannar kvar i 2:a-spår, i ett sällskap som är rent ut sagt svagt. Risken att de två där framme slocknar är lika stor som om att de bakom ska storkna för lucka i tid. Han har en långklivande och fin häst som möjligtvis haft chans vinna med långspurt, fast vinnaren såg ju stark ut. Nu har han tur att ledaren håller så att han inte dras bakåt å kammar hem noll. Jag anser att du aldrig ska välja att köra dig fast i skräpgäng när du tror hästen duger till rejält. Hur ser du på detta resonemang? Hästen kommer dessutom ifrån en spårsnål resa invändigt... ![]() (F-n, lirar jag som spelare där och hästen dras bakåt när sällskapet är "mitt i prick", så blir jag vansinnig! Varför köra optimistiskt ifrån start och sedan inte fullfölja? Kusken måste väl haft en plan ifrån början? "Ludde" hade skrattat ihjäl sig...) |
||
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
Betty lirade jag också (V/P), trodde han inte skulle hålla efter det halvtuffa inledningsvarvet men det gick. Tror inte att han kunnat utmana om segern om han hållt andraspår, behövde gjutas mod i den som det såg ut. Vinnaren såg väldigt bra ut också, den kunde de helt enkelt inte göra något åt. Klart man inte ska köra sig fast i onödan om man tror man har bästa hästen, men det är svårt att säga på förhand och i sämre lopp är det ju sällan så att man toppat till den dagen. Man vill ju kanske gärna spara hästen till att gå hårt när det är riktigt stora pengar att köra om också.
|
|
|
|
|
|