Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 10 Januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22578-v75-romme-10-januari/)

spalato 2015-01-05 23:38

Chanslapp

2.4.6.11
1 Diable d ' Inverne
1.7
3.8.12
1 Monster Monsun
1.5.8.10.11.12
1 Staro Advisor J

mackpeter 2015-01-05 23:45

Ser att latoxen Hockey masar sig hela vägen från Eskilstuna till Borlänge med Jetspirit i andra. Kommer från två sprintsegrar. Blir med på min kupong.

spalato 2015-01-05 23:54

Monster Monsun streckad på endast 4% i nuläget..

NicklasJ 2015-01-06 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 396185)
en av grundpelarna i Spelvärde.se.

Han jobbar inte på Spelvärde. Gjorde det under en väldigt kort period i starten.

mackpeter 2015-01-06 00:11

V75-5

Finns här någon sakkunnig på kallblod, som kan göra en analys av alla starthästarna. Tacksam också för en rank, där det framgår vilka som inte behöver streckas.

Voltstart 2015-01-06 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 396514)
V75-5

Finns här någon sakkunnig på kallblod, som kan göra en analys av alla starthästarna. Tacksam också för en rank, där det framgår vilka som inte behöver streckas.

Håller med, olika volter är "döden". Det går ju alltid att spana in fart häst mot häst, men att bedöma ifall tillägget är "ett för mycket" har jag svårt med på kallisar. Nån som vet ett bra sätt att räkna tidsmässigt för de olika distanserna? Vet ju inte vilket ben jag ska stå på...

(Varmblod ser jag så ofta "live" att det på något vis säger sig själv...)

10 Eldvin som häst betraktat är ju riktigt bra oftast. Emellanåt även väl osäker. Jag går sällan på ordinarie kusken där. Jörgen misslyckas ofta fatalt när jag tar rygg. :hurt:
15 Krusen vill jag alltid strecka, då han är en urskön individ!
13 Raske Rutger nämner ju SO för jämnan. Vore nästan ofint att åka på den.:)

RED: Efter lite tid i arkivet har jag beslutat mig redan nu för att spika 10 Eldvin. Kör nu i ryggar fram till upploppet Jörgen, så blåser du ner dessa. Det där med att köra i spets har inte funkat nu några ggr. Långspurt å ingen tidig spets.

Just nu spik på Inken å Eldvin

AMHC 2015-01-06 22:04

Tycker att det är riktigt lurigt att hitta bra spikar denna omgång. Ingen självklar spikkänsla för någon.

Någon som har något förslag?
Eldvin har nämnts, och den har nog mycket bra chans - men finns några väldigt intressanta drag emot där tycker jag. Dessutom tar det emot att spika kallblod. Digital Ink? Eller kommer läget och distansen vara ett stort minus för Inken samtidigt som det gynnar Nahar? Montdore i avd 7 vinner ifrån dödens? Spik? Highspeed Call i avd 1? Jetspirit i avd 2? Stepping For Money eller Rub It Out i avd 4?

mackpeter 2015-01-06 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 396516)
Håller med, olika volter är "döden". Det går ju alltid att spana in fart häst mot häst, men att bedöma ifall tillägget är "ett för mycket" har jag svårt med på kallisar. Nån som vet ett bra sätt att räkna tidsmässigt för de olika distanserna? Vet ju inte vilket ben jag ska stå på...

(Varmblod ser jag så ofta "live" att det på något vis säger sig själv...)

10 Eldvin som häst betraktat är ju riktigt bra oftast. Emellanåt även väl osäker. Jag går sällan på ordinarie kusken där. Jörgen misslyckas ofta fatalt när jag tar rygg. :hurt:
15 Krusen vill jag alltid strecka, då han är en urskön individ!
13 Raske Rutger nämner ju SO för jämnan. Vore nästan ofint att åka på den.:)

RED: Efter lite tid i arkivet har jag beslutat mig redan nu för att spika 10 Eldvin. Kör nu i ryggar fram till upploppet Jörgen, så blåser du ner dessa. Det där med att köra i spets har inte funkat nu några ggr. Långspurt å ingen tidig spets.

Just nu spik på Inken å Eldvin

Nej, inte spikar jag Star Advisor i sista. Han leder men inte i mål. Jag spikade honom i ett tidigare lopp eftersom jag gillar Holger som tränare och människa. Holger är en härlig man, som kan mer om hästar än någon tränare. Han har gjort ett under med Star A - men inte vinner han detta.

Min förstahäst är 6 Montdore. Tar även med 9 Willmore Trot. Streckar även - motvilligt - storfavoriten 2 Twitter. Tar nog även med 1 Star A eftersom den leder länge, har hemmabana och tränas av AltMeister Holger.:hattenav:

Men kallbloden kan jag inte ranka.:no:

mackpeter 2015-01-07 00:14

V75-2
2 Amor Winner var ju grym senast på Valla, när han vann från dödens. Måste streckas - nu med Takter.
Streckar nog 1,2,5 och 12.

Vem vinner av kallbloden?

mackpeter 2015-01-07 00:35

V75-5

Jag kan absolut ingenting om kallblod.
Men den just nu mest streckade favoriten till 53 % 2 Mino har vid sina senaste starter resultatraden 6-5-6-4 och har tjänat 23' kronor.
Spelas till storfavorit och skall vinna 100'. Jag fattar ingenting.:whoco5:
Hjälp mig snälla!:sweatdrop:

Manprinsen 2015-01-08 01:22

Jag kan inte se hur det ska bli mer än fyrsiffrig utdelning på lördag. Väldigt favoritbetonade fält. Är väl om det skräller till ordentligt i kallblodsloppet med en 1% eller nått? Förövrigt är Willmore Trot ruskigt streckvärd just nu, dock lär procenten gå upp en del innan lördag.

Bästa spikarna måste vara Rub it out och Inken?

Icewinner 2015-01-08 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 396699)
V75-5

Men den just nu mest streckade favoriten till 53 % 2 Mino har vid sina senaste starter resultatraden 6-5-6-4 och har tjänat 23' kronor.

23000 per start inte totalt :)

Högst i startfältet!

Med hjälpen tycker jag att Mjölner Komet känns intressant både på spåret och att han piskat storfavoriten tidigare.

I övrigt streckar jag 1 och 10

sirlarsson 2015-01-08 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 396947)
23000 per start inte totalt :)

Högst i startfältet!

Med hjälpen tycker jag att Mjölner Komet känns intressant både på spåret och att han piskat storfavoriten tidigare.

I övrigt streckar jag 1 och 10

Du är ett riktigt mattesnille du va? :lol:

Minos 4 senaste:

2110kr
8562kr
5000kr
6750kr

=22422kr totalt

whalz 2015-01-08 03:07

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 396948)

Minos 4 senaste:

2110kr
8562kr
5000kr
6750kr

=22422kr totalt

Även om han förstod fel så är det ju helt rätt att han har tjänat runt 23000 per start i snitt:)

monimaker1 2015-01-08 07:40

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 396295)
Ska nog först och främst försöka komma ut

Annars brukar ju problematiken vara att få komma in :p:p:p

Major 2015-01-08 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 396699)
V75-5

Jag resonerar följande gällande kallblodigt spik eller alla ! Efter 12 juli då jag hade 3 hästar med Flex som första reserv och missade 7an på ca 671k.

DIF 2015-01-08 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 396954)
Jag resonerar följande gällande kallblodigt spik eller alla ! Efter 12 juli då jag hade 3 hästar med Flex som första reserv och missade 7an på ca 671k.

Påminn mig ej om den dagen, jag dör:idiot:
har precis glömt det där, nu måste jag gå i terapi igen....

Icewinner 2015-01-08 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 396948)

Minos 4 senaste:

2110kr
8562kr
5000kr
6750kr

=22422kr totalt

:holms:

Jag är lite av ett mattesnille faktiskt, ett pedantiskt sådan.

23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna.
Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare.

Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara:

"Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x"

Såååå :lol:

bergomiotmail 2015-01-08 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 396964)

23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna.
Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare.

Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara:

"Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x"

Prognos runt -15, måste bli skor och ev brodd bak vilket kan ställa till det för många hästar!½!:whistling:

parsalian 2015-01-08 16:20

Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen

mackpeter 2015-01-08 17:10

Citat:

Korrekt svenska är att man skriver fyra med bokstäver och inte siffra. Om man nu ska vara pedant. Om du nu ska rätta andras svenska kan du göra det korrekt! Hur orkar du - mattesnille och svensklärare.:sleep:
När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet.
Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams.
Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.)

mackpeter 2015-01-08 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av parsalian (Inlägg 397050)
Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen

Enligt den norska väderstationen yr är prognosen för lördag kl 12-18 -3 grader och nederbörd 7,5-8,8 mm. Lätt bris 4 m/sek från ost/sydost. Natten mellan fredag och fram till lör kl 12 blir det - 6 grader och ca 3 mm snö.
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd.
Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud?

Icewinner 2015-01-08 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 397058)
Korrekt svenska är att man skriver fyra med bokstäver och inte siffra. Om man nu ska vara pedant. Om du nu ska rätta andras svenska kan du göra det korrekt! Hur orkar du - mattesnille och svensklärare.:sleep:
När jag talar om Minos fyra senaste starter, räknar upp resultatraden och i all hast estimerar summan av det han tjänat i dessa starter, börjar du yra om hästens genomsnittliga intjäning per start. Om du nu inte fattar texten - vilket de flesta här på forumet verkar göra - så kan du väl lugnt och städat hålla truten och inte tjafsa vidare om din storhet.
Det kan vara så, att andra här har långt högre utbildning och skrivit texter på en nivå, som du bara kan drömma om att uppnå. Jag kommer inte att fortsätta detta trams.
Men om du och andra har några bra idéer om vem som vinner kallblodsloppet mottages detta med stor tacksamhet. Jag har nämligen för dåliga kunskaper om Mino och övriga kallisar. Och det är därför jag är inne på detta forum. (Ojdå - nu kommer väl svenskläraren att underkänna mig för att ha börjat en mening med "och". Det är inte korrekt svenska.)

Det var ju Sir Larsson som började vara dryg mot mig för att jag missförstod din text och i all välmening trodde jag förklarade för dig att det han hade intjänat 23000 per start och inte 23000 totalt.

Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig.

Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips! :)

overpace 2015-01-08 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 397064)
Enligt den norska väderstationen yr är prognosen för lördag kl 12-18 -3 grader och nederbörd 7,5-8,8 mm. Lätt bris 4 m/sek från ost/sydost. Natten mellan fredag och fram till lör kl 12 blir det - 6 grader och ca 3 mm snö.
Det blir sannolikt bra bana med nästan försumbar nederbörd.
Har banveterinären sagt något om barfotakörning eller -förbud?

Blir intressant när det gäller banan. Kanske hänger på hur mycket resurser de har för att fixa till den. Men jag tvivlar på att den bli tiptop. Har Rommes bana någonsin varit det på V75 under vinterförhållanden?

Idag lite smältvatten, imorgon fryser det till och förblir under nollan. Snö på det och ett löst gruslager ovanpå? Hoppas på krävande bana som passar Candor Hall och hjälper till att fälla en spetssoppatorskfavorit i V75-2!

sirlarsson 2015-01-08 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 397068)
Det var ju Sir Larsson som började vara dryg mot mig för att jag missförstod din text och i all välmening trodde jag förklarade för dig att det han hade intjänat 23000 per start och inte 23000 totalt.

Nej, har inget intresse av att såga någon, gav enbart svar på tal när Sir Larsson började håna mig.

Angående kallblodsloppet ska jag börja kika på det imorgon och hoppas jag kan komma med något vettigt tips! :)

Sluta älta det där nu, jag la ju till en smiley :)

Kusken1 2015-01-08 19:45

Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.

Chiron 2015-01-08 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 397106)
Nahar har inte gjort ett riktigt bra lopp sen han fick allt i halsen på Valla i höstas. Skor tokminus på honom också. Inken kräver bra fäste och Romme får nästan alltid kritik för en dålig bana vilket ger minus på honom. Plusset på Inken är väl att han blir släppt till spets och får bestämma men spiken i detta lopp blir Sveriges bästa häst OTP. Han har inte toppform men det behöver han inte heller för att blåsa ner dem till slut. Piraten är en klass bättre än Nahar och en halv klass bättre än Inken så trots tränaren i vagnen och utan toppform så vinner Piraten. Ni kan ju titta i historiken hur Piraten brukar prestera efter lite vila också om ni tvekar.

Är väl rejält kuskminus på On Track Piraten, samt kuskformen?

Är inte Indigious intressant?

Shizznit 2015-01-08 21:48

Jag tror ingen fattade dubbelironin i ditt första inlägg - att skriva att man är svensklärare och samtidigt tjonga in tre språkliga fel i inlägget. :D För det var väl ironi?

Annars är första tankarna denna vecka att avsluta med två spikar, 1-6. Cerification får försöka hitta ut i god tid och Montdore låter det klart på. Diable d'Inverne har jag inte studerat speciellt mycket än, vi får se hur det blir där. Och vad gäller Romme och Strömberg var det i alla fall förr i tiden så att det "alltid" brukade smyga sig in någon hemmaseger (ofta skräll). Strömberg har varit med och ställt till det där också.

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 397068)

mijo14 2015-01-08 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av parsalian (Inlägg 397050)

Citat:

Svensklärare emellan!

Här kommer lite små korrigeringar av din text: Eftersom mattesnille är ett "ett-ord" så är det korrekta pronomet sådant och inte sådan. Kommatecknet efter "faktiskt" ska ersättas av talstreck. "Den meningen..." Ska vara "den mening" eftersom ordet "den" i sig är en bestämning och då skriver man såklart inte ordet meningen i bestämd form. Dubbel bestämning kallas det - men det visste du såklart efter dina språkstudier.

Manprinsen 2015-01-08 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 397108)

Jag kommer också skippa OTP på grund av kusken såvida inte någon kan presentera underlag på att det inte är något större minus.

muumiin 2015-01-08 22:15

Asså Micke ��

abstruse 2015-01-08 22:23

Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk... ;)

AMHC 2015-01-08 22:42

Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?

Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del.
Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni?

Icewinner 2015-01-08 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av abstruse (Inlägg 397160)
Så många svensklärare i tråden och ännu ingen som påpekat att "Svenska" skrivs med gement "s" i vårt kära språk... ;)

Det var givetvis ett skämt att jag var svensklärare, jag är en simpel bagare :)

abstruse 2015-01-08 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 397164)
Det var givetvis ett skämt att jag var svensklärare, jag är en simpel bagare :)

Är väl inget simpelt med att vara bagare, du ger oss vårt dagliga bröd. Lycka till på lördag nu. ;)

Om_sommaren 2015-01-08 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 397163)
Kommer inte Highspeed Call att ta ledningen i avd 1? Tycker att han verkar betydligt mycket mer startsnabb än vad Art On Line är, eller är det något som jag har missat?

Lutar åt spik på Highspeed Call (och Digital Ink) för min del.
Tror att Aristocat Boko är värst emot Highspeed Call, speciellt med tanke på det långa upploppet. Men Highspeed Call ifrån ledningen (dit han kommer ganska enkelt utifrån vad jag sett) borde kunna hålla emot även Aristocat Boko, eller vad tror ni?

Enkelt kommer han nog inte dit.Men jag är också inne på att jansson kan ta en längd där. Han får inte tveka dock utan köra rejält och så länge det behövs

spalato 2015-01-08 22:50

Sydsvenskan rankar

2.4.1.5.9.11.3.7.12.6.10
1.5.2.12.9.3.8.4.7.10.11.6
7.2.3.9.8.6.5.11.12.10.4.1
3.12.8.2.4.9.5.1.7.10.11.6
10.2.5.1.9.7.15.12.14.13.11.6.3.4.8
10.1.3.6.8.5.11.12.9.4.2.7
6.1.7.4.9.5.2.12.10.3.11.8

Om_sommaren 2015-01-08 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 397108)

Indigous kommer nog köras snällt och behöver fler lopp i kroppen. Svårt att se digital Ink torska här. Han sitter nämligen i spets efter en bit. Då ska det inte gå att slå honom.

Icor 2015-01-08 22:57

Jag är tyvärr inte Svenskalärare, men hoppas det är OK att jag skriver i tråden iaf.

Sitter iaf och funderar lite på Air Gunners chans i första. Inte gjort några monsterlopp sista tiden, men gillar ändå att hästen är stabil och alltid går jämnt.
1-2-4-5-12 kanske? Vad tror ni?

Om_sommaren 2015-01-08 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Icor (Inlägg 397170)
Jag är tyvärr inte Svenskalärare, men hoppas det är OK att jag skriver i tråden iaf.

Sitter iaf och funderar lite på Air Gunners chans i första. Inte gjort några monsterlopp sista tiden, men gillar ändå att hästen är stabil och alltid går jämnt.
1-2-4-5-12 kanske? Vad tror ni?

aristocat boko duger på sprint med lite tempo på loppet. också gynnad om det krävs skor. riktigt fin form också. Skulle tagit den före queasy faktiskt