|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
DD-mästaren 2010
Är det några här ifrån som ska vara med i Dagens dubbelmästaren? (www.ddmastaren.se)
Har funderat lite grann i hur man bäst ska förvalta sina pengar i det här för att knipa 1:a platsen Ska man vänta in några skrällar man tror på och satsa max då, eller ska man spela varje dag på säkra kort... Jag tänkte i alla fall vi kan ha den här tråden för att ge varandra tips på bra DD-spel och allmänt prat om tävlingen. Lite mer info för en som vill läsa: Spoiler:
Tävlingen startar 3 Maj! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sharpest
|
Självklart är man med
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bra bra, men jag kan ju säga redan nu att DD-kavajen är min. :>
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bra tävlingsidé, att de inte kläckt den tidigare! Nu jävlar plockar jag fram löpskallen fram ur garderoben!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 421Hi-diddly-ho Stats: 770 - 730 - 56 ROI: 110.07% Vinstprocent: 51.00% |
Kan väl vara med och testa och se om man kan knäppa er travexperter på näsan
|
|
|
#10 |
|
Klart man hänger med
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag är anmäld sedan några dagar jag så nu kör vi snart! BoL
Sharps = To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. = To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sharp$: 421Hi-diddly-ho Stats: 770 - 730 - 56 ROI: 110.07% Vinstprocent: 51.00% |
|
|
|
#14 |
|
Verkar gå jävligt dåligt för deras hemsida. Stort intresse?
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Måste man ha dom 4 sista siffrorna i personnr? har lite problem o registrera mig..
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
haha jo, strulade lite innan men nu är det fixat
Shit vilken seg sida!
|
|
|
|
#19 |
|
Hur gick det för er idag? Själv satte jag den med 5 hästar i första och spik i andra.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jag var tvungen stå över idag. Sidan var så seg och jag hade inte tid att vänta.
Funderar lite över morgondagens lopp. Tycker det ser väldigt svårt ut. Finns chans till bra utdelning så den måste väl spelas. Vågar man ta singelstreck på Niller i ett stayerlopp? |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Sharpest
|
Försökte jag med, men gav upp när jag inte orkade vänta mer.
Helt sjukt att oddset blev 20,45x när båda vinnarna stod i 3,42 och 2,93 |
|
|
|
|
|
#22 |
|
i hate bunnies
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
samma här, orkade inte vänta
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Det är så bedrövligt av ATG! De förstår sig inte på sin egen produkt.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Nu vart det nästan 1000 kr plus. Visste att det skulle kännas jävligt när man träffar och går plus med låtsaspengar. hehe Skulle satt lite egna pengar på det vadet också.edit. blev 800+ om man drar bort insatsen såklart
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
KP, ska vi inte starta en liga för sharps? Jag vill ha en T-shirt!
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#29 |
|
Kom inte in på skräpet igår! Skickade iväg ett ganska argt mail till:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] Som vanligt kommer de inte svara på kritiken men någon på atg borde väl ändå läsa det man skriver. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sharpest
|
Jag testade att logga in flertalet gånger mellan kl 16 - 21, efter ett tag kom jag in men fick aldrig fram startlistan m.m för att lägga mina spel.
Skandal ATG! Jag avstår från att starta liga eftersom jag inte vill outa mig, men vill ni starta så kör på
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Från ATGs hemsida:
"DD-Mästaren är inställd Efter ett par dagars stora teknikproblem har vi på ATG bestämt oss för att ställa in tävlingen DD-Mästaren. Intresset har vart långt mycket större än vad vi kunnat föreställa oss, vilket i sin tur har skapat stora tekniska problem. Flera som har engagerat sig i tävlingen har drabbats hårt av detta. Vi har under natten utvärderat de tekniska problemen och kommit fram till att vi inte kan lösa dem inom rimlig tid för tävlingens genomförande. Vi har därför bestämt oss för att ställa in tävlingen. Vårt mål har varit att förnya intresset för Dagens Dubbel. Ett spel som vi själva och många av våra kunder älskar, som under en längre tid fått stå i skuggan för våra andra produkter. Vi ville göra en ny typ av aktivitet där vi bjöd in alla att delta gratis för att få en rolig och spännande upplevelse kring Dagens Dubbel tillsammans. Vi kan konstatera att vi lyckades bra med att skapa förväntningar och intresse för tävlingen, men tyvärr har vi misslyckats kapitalt med att leverera den tekniska lösning som klarar av den höga belastningen som intresset har skapat. Vi förstår alla som känner sig besvikna på ATG och snuvade på en kul upplevelse. Vi känner likadant. Många har varit oerhört laddade för tävlingen, inte minst vi själva, och det känns bedrövligt att vi inte kan fullfölja den. Trots motgångarna vill vi inte ge upp helt och hållet. Vi kommer att ha möjligheten att genomföra DD-Mästaren vid ett senare tillfälle och hoppas givetvis att det finns intresse att delta om så blir fallet. Är det tillräckligt många som är intresserade av att vara med - kör vi såklart en tävling igen. Jörgen Utgren före detta(?) Projektledare för DD-Mästaren ATG" |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lite pinsamt faktiskt ATG. Nu slipper dom punga ut vinsten till en glad vinnare samt har ändå fått bra med reklam. Inte för att jag tror att syftet var detta men däremot är det riktigt dåligt för ett sådant stort bolag med de resurser dom har att inte kunna ha koll på läget.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sharpest
|
mm Riktigt kasst verkligen, för tekniken finns och pengarna med. Kunskapen bakom saknas nog, otroligt vilken kass projektledare de måste ha. Trodde de att folket skulle spela på morgonen redan inför DD? Nej. Folk gör det efter jobbet när de är hemma. De kunde lätt se hur många som varit reggade och räknat på kapaciteten som finns kontra vad som behövs för att se om de är tillräckligt rustade.
KASS PROJEKTLEDARE! En sån hade inte jag velat ha att göra med iaf. Visserligen är han en erfarenhet rikare nu men vad gör det när man inte ens kan förutspå eller räkna på saker och ting. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ATG
|
|
|
#37 |
|
Men fyfan vad tråkigt!
Måste skicka ett argt mail till dom och kräva att jag får DD-kavajen!
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
alltså det värsta är att jag satt de två första så hade ett stadigt plus i kassan :(
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jahaja det var ju trist med den här tävlingen med tanke på att man satt en DD direkt. Hoppas dom drar igång ngt liknande igen alltså. Riktigt kul koncept för övrigt.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Sharp$: 2155Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Nu gör de ett nytt försök med DD-mästaren. Om allt fungerar som det ska borde det bli en riktigt rolig tävling.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle7997674.ab |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Härligt med nytt försök!
|
|
|
|
#43 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Kul att de drar igång det igen, bra timing för min del då jag ändå precis hade bestämt mig för att fokusera mer på DD! Med lite tur och skicklighet kanske man har lite chans att plocka hem det! Får se om IT-nissarna på ATG har ordning på grejorna den här gången, jag är ju inte helt övertygad om deras kompetens direkt (eller om det är ATG som snålar med budgeten eller vad allt strul nu kan bero på). |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banned
|
Citat:
HMM SPARAR NI SÅ GAMLA TRÅDAR? HERREGUD... snacka om inaktuell info. är alltid med när trav och matcher är på g det kan du hoppa upp och klappa dig på gökungen *s* tävlingar i all ära men föredrar att lira om riktiga cash... |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Sharpest
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Sharpest
|
OT rensat.
Grattis Alex till din ban
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Idag drog anmälningen igång, finns det intresse av en liga för Sharpsare eller det kanske redan finns?
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Tycker det var lite konstigt att omgången blir ogiltig om det blir dött lopp i någon av loppen. Inte för att det händer så ofta, men märkligt ändå att de inte följer DD-reglerna riktigt fullt ut. |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Sharp$: 2155Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Låter kanon med en Sharpsliga. Jag är med om nån startar upp det, lär bli tuff konkurrens om ligasegern där dock.
Gäller bara att lägga upp en strategi också, vore ju inte så kul att gå in stenhårt första dagarna och gula kontot redan första veckan. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Jag kommer anmäla mig inom dom närmaste dagarna och är gärna med i en Sharps liga
|
|
|
|
#52 |
|
Anmäld och är gärna med i en Sharps-liga
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Fan vad kul att dom drog igång detta igen
Är nu anmäld och börjar kika lite på måndagens dagens dubbel
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Tyvärr är dessa tävlingar precis som "aktie-sm", den som vinner är en av de som chansade friskast, inte den som spelade med den mest sunda strategin. Hade man spelat med riktiga pengar som man själv pungat ut med så hade det varit stor skilnad. Men det måste också vara en vettig summa, tex 10000 kr.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Våga chansa vinn då! Man har ju inget att förlora i alla fall
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Jo, tid. Den tiden kan jag förvalta bättre än mitt EV på den tävlingen.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Äh, om du bara ska chansa ändå så tar det inte mer än ett par minuter
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ska bli skoj detta =). Är gärna med i sharpsligan sen också
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Även jag deltar gärna i sharps ligan om det blir någon
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Drog i väg ett mail om vinsterna, framgår ju inte vad man vinner. Förutom förstapriset på 150 loppor...Men veckovinster, andra-, tredjepris, etc,? Troligtvis går jag med iaf men vore kul att veta om man får mer än en t-tröja om man blir t ex femma totalt...
För övrigt tycker jag den första DD-n ser riktigt knepig ut. Edit: Efter reggning framgår att man som ev tvåa i tävlingen vinner ett årsabbonemang på atg Live, en pikétröja samt del i ett V64-system på 5000 spänn. Usch o fy för att bli tvåa... Veckovinnarna tar hem en Iphone. Senast redigerad av Fyran den 2010-10-31 klockan 11:44. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
DD 1---- 1,5,10
DD 2---- 2,4,6,10 12x5 = 60 kr Aktuellt saldo 940 kvar att spela för på DD-mästaren |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Hur menar du knepig? Favoritdubbeln ser ju mycket trolig ut. Inget att spela på om man ska ha i tävlingen att göra dock. Frågan är vem man ska gå på i andra. Om Mountain Dew inte blir fast är jag helt övertygad om att hon vinner, hon har varit fruktansvärt bra hela året trots att hon "bara" har tre vinster. Det där funkar inte om du tänkt komma någonvart i tävlingen, maxa insatsen! |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Är nog bara jag som inte lyckas få fram några hästar elr lyckas göra system via deras sida?
Någon som har tips vad det kan vara har bara en svart ruta och ser mitt salbo med mera :/ Mvh Steffe |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Det verkar inte vara någon som startat en liga så nu gjorde jag det. Skicka ett PM till mig med den mailadress ni har registrerad på DD-mästaren så ska jag bjuda in er i ligan.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Observera att spelstoppet för DD-mästaren inte är vid start! Idag t ex är det spelstopp redan 19.00!
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Det går inte sådär strålande för sharpsarna i DD-mästaren ser jag, ligaledaren står på 1000 spänn, verkar köra stenhårt på det gamla "intespelaallsochväntapåattdeandraskaspelabortsi g-knepet"
Spelstopp om 20 minuter! |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|