Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 2015-02-07 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22930-v75-solvalla-2015-02-07-a/)

Mrmatteoo 2015-02-02 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av sejoh (Inlägg 404194)
Satt inte Oliver i vinnarhålet hela loppet sist och smög ut på upploppet ?

stämmer

Mrmatteoo 2015-02-02 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 404196)
Han höll ju på att torska i lördags trots att han oskadliggjort värsta konkurrenten :lol:

Inget snack om att Frank är en av landets absolut bästa "lärlingar". Nära att torska håller jag inte alls med om. Vann enkelt med krafter kvar. Stenströmers häst hade aldrig vunnit oavsett incidenten eller inte. Fungerade inte alls barfota på banan och galopperade dubbelt.

Lillis 2015-02-02 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av lepadd (Inlägg 404115)
Jag skulle lägga Going For Gold Zaz ännu högre i ranken kanske till och med Först om Inken håller ut övriga från start, Harry tar han sig inte förbi och jag tror inte Peter släpper. Då har vi GFGZ i perfekt slagläge och spurtkrutet lär vara välbevarat med tanke på förra loppets totalfjaskostyrning av Jorma :rant:
Men är man nöjd med ett andrapris så är man :thumbdown
:

Jorma hade ju spik på V7:an

Jackpot och allt. Vad är 5% i körkommission mot att bara behöva spela 6 lopp

Mrmatteoo 2015-02-02 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av lepadd (Inlägg 404115)
Jag skulle lägga Going For Gold Zaz ännu högre i ranken kanske till och med Först om Inken håller ut övriga från start, Harry tar han sig inte förbi och jag tror inte Peter släpper. Då har vi GFGZ i perfekt slagläge och spurtkrutet lär vara välbevarat med tanke på förra loppets totalfjaskostyrning av Jorma :rant:
Men är man nöjd med ett andrapris så är man :thumbdown:

Peter släpper garanterat till Inken över medel. Ingen i loppet är intresserad utav att sätta upp tempot. Örjans ända uppgift är att se till att inte Peter får lucka på upploppet. Blir ett riktigt sömnpiller och tvillingen är huggen i sten. Ang Jormas styrning sist så levererade han en hundraprocentig styrning. Att han skulle spetsa och släppa visste alla. Dags att bygga upp hästen igen efter ett sargat 2014 med bara ett fåtal starter.

Manprinsen 2015-02-02 19:31

Nej jag har svårt att se vem i det där gänget som ska dräpa sin häst och svara när dom får Inken utvändigt om sig. Speciellt när han aldrig någonsin viker ner sig.

oggeb 2015-02-02 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404069)
Satte 7an förra helgen både lördagen o söndagen. Vad ska jag träna?

Fast anledningen att du vann var ju något som Spelvärde.se hade sett som du annars hade missat. Dina egna ord.

lepadd 2015-02-02 20:48

Att Jorma gjorde en 100% styrning senast med Going kan man tvista om. Ägaren av hästen ville se honom i spets och det var där han skulle slås, men i slut ändan är det ändå kusken som bestämmer och vist var styrningen bra för hästen med ett fint rygglopp men då ska man fan våga köra för vinst när luckan kommer!! Helt övertygad om att han växlat ner She l y f.i på 20 meter utan minsta bekymmer. Men ett andra pris är ju också bra!

SO 2015-02-02 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 404203)
Peter släpper garanterat till Inken över medel. Ingen i loppet är intresserad utav att sätta upp tempot. Örjans ända uppgift är att se till att inte Peter får lucka på upploppet. Blir ett riktigt sömnpiller och tvillingen är huggen i sten. Ang Jormas styrning sist så levererade han en hundraprocentig styrning. Att han skulle spetsa och släppa visste alla. Dags att bygga upp hästen igen efter ett sargat 2014 med bara ett fåtal starter.

Roligt att läsa om Jormas styrning. Thankyou! Vi är 100% eniga. Varför skulle Jorma svara Bergh och kanske knäcka hästen? Man förstår inte vad folk har för uppfattningar ibland.....

Voltstart 2015-02-02 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 404238)
Fast anledningen att du vann var ju något som Spelvärde.se hade sett som du annars hade missat. Dina egna ord.

Nu vet jag ju om att softpojk viktat mot Stamping. Spelvärde gick rakt ut på Uffe upp på JOP:s häst. Vill själv minnas att det var nån annan som lyfte fram Linderoths i sista dessutom.:p / "Mannen"

Mrmatteoo 2015-02-02 21:25

Förstår mig inte på hävdelsebehovet var och varannan verkar besitta här inne. Det mest fundamentala i all typ av seriöst analysarbete är ett genomarbetat informationsunderlag. Att skjuta från höften på allt som rör sig innebär givetvis viss möjlighet till kortsiktig reveny. Men på sikt gräver du din egen grav.

spalato 2015-02-03 00:08

V75-1
4 Queasy fick inget grratis senast och svarade för en mkt bra preststion. Det kan bli repris nu. I striden. 6 Västerboonthenews är en allvarlig utmanare men får svårt att nå täten nu. 1 Rebellion har fått ett bra läge och kan vinna med klaff. Om 2 October Kronos vinner fattar jag inget. Schaas..

V75-2
Halvöppet lopp.
Dt behöver inte vara fel att spika Calvin , då många väljer att gardera denna osäkra varelse. Fågel eller fisk återstår att se. 8 Obi Degato körs nu av Jorma. Högt spelvärde ! 11 Nelly Burge körs av Örjan ffg. Kommer troligen få många streck nu. 1 Certification kan inte uteslutas. Långt framme. Mest intressant ur spelsynpunkt i loppet är 12 Tenzing. Kan man få ligga därbak och vila , går ingen säker över upploppet.Plugga på !

V75-3
9 Going For Goldzaz är min vinnare i loppet. Såg fulltankad ut bakom vinnaren senast. Banans beskaffenhet gjorde att Jorma valde att släppa , vilket var fel beslut så här i efterhand. 1 Harry Haythrow kan leda runt om barfota! 2 Digitalen har jag ingen direkt feeling för att den vinner. 3 Dreams Take Time strör Johnny Takter lovord över. Får ej glömmas !

V75-4
4 Nadal Broline borde ha toppchans att vinna. 11 Digital Collection utmanar främst. Vill ändå passa på att utnämna veckans smällkaramell i 12 New Revolution. Varningen är utfärdad!

V75-5
Vidöppet lärlingslopp. Nämner två med större chans i nuläget. 7 I Love Champagne kan sitta i spets från sitt springspår och blir svårfångad. Min tipsetta i loppet är dock 8 Radysin America. Mkt vass upphämtning efter galopp på Jägersro senast. Plugga på !

V75-6
1 Finish Future körs nu barfota men innerspåret kan vara en fälla. 2 Staro Woodland är spetsbudet och blir en svår nöt att knäcka. 3 West Wing fick ge sig mot Oliver Kronos senast men höll bra. 7 Super Otto håller knallform för dagen. Givet bud. 11 Diego M Boko är min vinnare i loppet. Kan Örjan rygga starke 10 Montdore under slutvarvet vore den perrfekta draghjälpen. Hästen besitter en vass avslutning.

V75-7
Kan 15 Canaka B.F. vinna från bakspår? Inte helt omöjligt, men borde bli långt fram. 4 Rub it Out är vansklig i volt men Erik verkar har bra pejl. 6 Dixie Exclusive slutar i främre träffen
Loppets bedövare hittar jag i 11 Aloe Vera. Nu med lopp i kroppen i ny regi a la Westholm. Plugga på !

mackpeter 2015-02-03 00:53

Håller med Spalato, att det kan löna sig ordentligt att gardera Calvin Borel. Felfri är han ju överlägsen. Det kan bli stressigt med hästar runtomkring, bilen i mulen och Conrad bakom. Han såg ju inte rolig ut i starten på Vincennes. Om Calvin streckas över 40 % kommer jag definitivt att gardera.

Kommer Peter att svara eller släppa med Harry till Digital Ink. Håll öronen rena och lyssna vad Peter säger. Väljer Jorma rygg på Harry eller Digital? Väljer han Digital får han ett smörlopp om Harry svarar. Om Örjan får ledningen blir det dödens för GFGZ. Då kan någon bakifrån t ex Winmecredit vinna.
Denna guldfinal är ett mycket spelvärd. Det blir ett taktiklopp i den högre skolan. Vi spelare sätts sannerligen på prov. Tänk till!

Icewinner 2015-02-03 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 404301)
V75-1
4 Queasy fick inget grratis senast och svarade för en mkt bra preststion. Det kan bli repris nu. I striden. 6 Västerboonthenews är en allvarlig utmanare men får svårt att nå täten nu. 1 Rebellion har fått ett bra läge och kan vinna med klaff. Om 2 October Kronos vinner fattar jag inget. Schaas..
!

Vem tror du sitter i ledning?

Den enda jag hittar som kan öppna snabbt innanför är Air Gunner med Jorma?

Eller missar jag någon i lopparkivet som man inte laddat med tidigare?

Mitt loppscenario är att Air Gunner tar spets och får släppa till Västerbo.

Tirich 2015-02-03 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 404304)

Västerbo spetsar med en halvmiss.
Frågan är var October Kronos hamnar, inte går han väl ner i rygg på Ingves om möjligt?

Jag sätter Remee la Marc som ett wildcard på rygg ledaren i loppet om det laddas där utifrån

spalato 2015-02-03 02:02

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 404304)

1 Rebellion tror jag kan spetsa om Robban väljer den taktiken. Möjligt man släpper till 6 Västerboonthenews. 2 October Kronos lär väl oxå laddas mot spets, men travet är inte klockrent. Absolut en spetskandidat. Trivs i spets. Släpper? Ett sånt här scenario riskerar favoriten 6 Västerboonthenews ett dödenslopp och dt kan oxå kosta nå ledningen. Örjan lär väl vänta till alla andra kört färdigt och klipper dom till slut. 1 Rebellion har också skrällchans från sitt innerspår. Vi vet oxå att 10 Youna kan följa med i hårda tempon. En outsider.

Icewinner 2015-02-03 02:02

Avd1: Air Gunner är hyffsat snabb ut med Jorma i vagnen. Får svårt svara ut Västerboonthenews som lär laddas för fulla muggar. Västerboonthenews blir oavsett släppt till ledning om han nu mot förmodan inte tar en längd på nämnd innanför? Känns som han blir väldigt svårslagen. Första tanken när man såg honom från framspår. Air Gunner får vinnarhålet troligen. Var hamnar min personliga favvohäst Art on Line? Kan öppna hyffsat snabbt bakom bilen, men tar knappast en längd på Västerbo. Känns som han får göra grovjobbet här och tveksam till om han klarar det. Vunnit sina senaste lopp ganska enkelt får man ändå säga och fått perfekta resor, 2 vinnarhål med lucka och en spets och slut. Får spekulera vidare här, men ser ut som Västerbo kan vara en bra spik.

Avd2: Jag trodde man hade fått rätt på Calvin Borel (med utrustningsändringarna) och han rada upp åtminstone 2 raka segrar och såg väldigt fin ut. Men nere på Vincennes blev det galopp och diskning i senaste starten och man får väl fortfarande kalla hästen väldigt opålitlig! Går Calvin felfri tror jag han vinner. Kommer backas bak i starten och ta det lugnt för att gå felfri. Vänta till spetskörningen lagt sig, sen komma på långsidan gå upp i dödens och ställa frågan till ledande. Får man överta vinner man garanterat, men jag tror även man kan vinna från dödens här. Är lite klassskillnad. Liberty Face imponerade väldigt senast och gjorde nästan sitt livslopp från Spår 12 då han plocka hem segern i V75-försöket. Man får dock ha i beakt att Liberty Face gör ett av sina bästa lopp där och går 14,2 medans Calvin joggar själv i täten utan press och springer 12,5. Hur som helst med Calvins galopprisk är det en bra favorit att fälla (gardera upp med Calvin som utgångshäst?).
Inga riktiga startraketer bakom bilen då Quick Fix fått bakspår. Har lite problem bena ut vem som spetsar, alla tre på innerspår (Certification, Young Farmer och Return to Sweden) kan öppna hyffsat Fördel Young Farmer! Certification är väl den som befogat kan vilja gå i ledning, men spår 1 kan bli en klurig sits om de utifrån kommer förbi. Kan nog bli lite laddning och körning om positionerna här. Klurigt lopp!

Avd3: Ingen tar en längd på Harry i detta fält, inte ens jag själv med jetpack, så att han sitter i spets inledningsvis kan vi nog rista i sten. Digital Ink kan öppna bra han med och det känns ganska givet att bara köra rakt fram här. Win Me Credit och Kashs Cantab kan öppna bra de med, men vart ska man ta vägen när det inte finns någon ledning att få och Inken sitter klistrad på Harrys utsida i dödens. Nej, tror inte man laddar någon av dessa utanför försöker leta sig ned i spåren så fort som möjligt och få en position. Efter 300 meter finns två lopp scenarion och vad som händer här ligger till grund för hur man ska strecka i loppet. (Fortsätter lite på Mackpeters spår)

Scenario 1: Harry släpper till Digital Ink. Kan absolut vara en möjlighet att Untersteiner vill ha rygg på Inken få en bra resa och mest troligt köra hem fina prispengar. Kommer det en lucka kan Harry även gå en bra speed. Eftersom jag inte tror man kommer behöva lägga så mycket bränsle på spetsstriden kan man ha lite sparat här. I detta scenario får Jorma dödens om han valt rygg på Inken, medans han får tredje inner om han valt rygg på Harry. Från dödens vinner han inte och inte heller från 3e inner, dvs bör ej streckas om man tror på detta scenario. Vidare kan vi då spekulera i att Dreams Take Time antingen hamnar i dödens eller andra ytter beroende på vilket spår Gold startar ifrån. Hur som haver tror jag ingen i detta fält plockar ner Inken från dödens. Och de två potentiella vinnarna bör vara Digital Ink eller Harry, med stor fördel Inken!

Scenario 2: Motsatsen, Harry släpper INTE till Digital Ink. Digital Ink får dödens (vilket visserligen absolut inte plockar bort honom som potentiell segrare). Det plockar inte heller bort Harry som segrare som visar bra skalle och alltid går hela vägen. Däremot kan Gold få en riktigt fin resa här om han valt rygg på Inken. Gold satt med allt sparat senast (24/1) och man såg verkligen i loppet hur Bergh vände sig om 32 gånger på upploppet för att inte ge någon lucka. Om Harry och Inken duellerar här kan det öppna för en tredje eller fjärde..
Going for Gold ZaZ, Dreams Take Time, Win Me Credit och Kashs Cantab kan avsluta snabbt om de får en bra resa. Win Me Credit hade ju exempelvis vunnit om han haft spår 1 senast istälet för Kashs Cantab. Ja I detta scenario får man nog gardera på lite. 2,1,4,3,9 tex (nämna i rankad ordning).. Det kan ju visserligen helt enkelt också bli så att Inken bara är för bra och vinner hur loppet ens körs. Tror man det är det ju bara att hamra in spiken. Men ja, inte helt omöjligt det finns lågprocentare att hämta här!

Tirich 2015-02-03 02:21

Avd 2:
Här är jag ganska säker på att Young Farmer tar ledningen och främste utmanare är nog Kemas Winnie och möjligen Obi Degato.

Jag tror faktiskt att Quick Fix kan ha mycket bra chans att få överta ledningen här. Han lär ligga klapp i rygg på Young Farmer och frågan är om inte Uhrberg släpper om Adrian kör på när Uhrberg går ner på innerspåret.

Icewinner 2015-02-03 02:26

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 404310)
Avd 2:
Här är jag ganska säker på att Young Farmer tar ledningen och främste utmanare är nog Kemas Winnie och möjligen Obi Degato.

Jag tror faktiskt att Quick Fix kan ha mycket bra chans att få överta ledningen här. Han lär ligga klapp i rygg på Young Farmer och frågan är om inte Uhrberg släpper om Adrian kör på när Uhrberg går ner på innerspåret.

Tror du kan ha rätt där, kikade lite fort, Return to Sweden tar inte en längt på Young Farmer nej! :)

Kemas Winnie tror jag bara öppnade snabbt en gång där när han hade Goop upp.

softpojk 2015-02-03 06:32

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 404238)

Sant, men jag hade inte heller vunnit om jag hade ryggat helt, får ju mixa det med egen feeling också. :cheers:

Dom gav mig den fina vinnaren i lördags också! Jag ursäktar mig inte, utan tackar spelvärde. :)

Kocken14 2015-02-03 06:48

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404314)
Sant, men jag hade inte heller vunnit om jag hade ryggat helt, får ju mixa det med egen feeling också. :cheers:

Dom gav mig den fina vinnaren i lördags också! Jag ursäktar mig inte, utan tackar spelvärde. :)

Brukar ha mina egna idéer och krydda med sharpsexpertis, det svåra med alla spelkungar SS,Snoken;Ögat,Spelvärde mm är ju att hänga på och fånga upp rätt idéer vecka till vecka, för det är ju sällan de har form en längre tid !!
Kör du bara efter Spelvärde, tycker själv att Ögat hittar en del kantbollar.

softpojk 2015-02-03 06:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 404315)
Brukar ha mina egna idéer och krydda med sharpsexpertis, det svåra med alla spelkungar SS,Snoken;Ögat,Spelvärde mm är ju att hänga på och fånga upp rätt idéer vecka till vecka, för det är ju sällan de har form en längre tid !!
Kör du bara efter Spelvärde, tycker själv att Ögat hittar en del kantbollar.

Jag bollar väl efter många olika ideér, håller helt klart med dig att det bästa är ju att krydda med sharpstips. Här finns nog dom bästa tipsen på nätet gratis dessutom. Ibland så kan jag dissa spelvärde totalt om jag inte tycker som dom. och gå helt emot. Men jag har aldrig lämnat in eller ryggat dom i ett streckspel, däremot vinnarspel och tvillingspel kan jag ibland rygga. Det är där dom är heta! Sen hitta skrällar ibland, men jag tycker dom är lite svaga på hitta spikar som är först i mål dessvärre. Men vad gör det, om man har andra ställen att kolla på plus lite egen kunskap? I slutändan handlar ju allt om att du ska gå efter vad du känner. Men att få en större bild av allt gör ju det lite lättare, även om det kan bli störe förvirring. Skål på dig. :popcorn:

Sen skulle jag aldrig ha råd eller lust att lämna in system för flera tusen, men där är väl spelvärde lite som snoken, att dom har olika valmöljigheter anpassade efter olika plånböcker.

Men ska man va ärlig, har jag nog vunnit mest på egna tankar och "rekar" när man i timmar grottat sig i lopparkiven och sen tagit med några små idéer från sharps.

Men man ska aldrig dissa sharps, som så många kvällar man kört V64 och det gått sådär, så kommer t.e.x Voltstart in och lägger lite snygg info om en häst som ofta står i mellan 6-9x pengarna som vinnare, och som oftast vinner ju dessa också. Sådant kan jag aldrig sluta tacka för, gällande alla som delger sådant.

Tror ja själv gett ut en sån ibland, finns så många begåvade här verkligen. Men det ibland tycker och tänker folk olika. även du och jag t.e.x. så svårt att allt blir rätt. :)

Icewinner 2015-02-03 08:08

Harry släpper till Inken enligt intervju iaf!

oggeb 2015-02-03 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404314)

Så är det ju alltid och för de allra flesta. Det är ju trots allt få av spelarna som har tid att ta hänsyn till alla parametrar och kolla alla hästars, låt säga, fem senaste lopp och vikta dessa insatser mot varandra.

Det är få gånger, om ens någon, då jag satt en sjua utan att ha tagit hänsyn till något sorts tips eller uppgift.. :hattenav:

TravRenen 2015-02-03 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 404323)
Harry släpper till Inken enligt intervju iaf!

Vilken intervju? Pratade med Peter igår, han sa att det bestämmer han lördag eftermiddag hur Harry känns...

mackpeter 2015-02-03 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av TravRenen (Inlägg 404360)
Vilken intervju? Pratade med Peter igår, han sa att det bestämmer han lördag eftermiddag hur Harry känns...

Då är det sent att lägga upp V75 systemet.
Om Peter släpper till Inken kan vi spika den.
Annars får man strecka 1,2,9,4.

Icewinner 2015-02-04 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av TravRenen (Inlägg 404360)

Intervju från Travronden med Johnny Johansson (ägaren?)

"Från det här läget gäller det bara att få rygg på Digital Ink då han nog är överlägen och sedan hänga med så länge som möjligt"

mackpeter 2015-02-04 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 404708)
Intervju från Travronden med Johnny Johansson (ägaren?)

"Från det här läget gäller det bara att få rygg på Digital Ink då han nog är överlägen och sedan hänga med så länge som möjligt"

Harry Haythrow står hemma på gården och tränas av amatören Johnny Johansson. Han och hans bror har fött upp Harry, tränar och äger.
Till syvende og sidst brukar Peter bestämma om taktiken i loppen. Man skall lyssna på honom om han släpper till Inken eller ej. Gubbarna gillar rampljuset och pladdrar gärna i media.

Icewinner 2015-02-04 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 404733)
Harry Haythrow står hemma på gården och tränas av amatören Johnny Johansson. Han och hans bror har fött upp Harry, tränar och äger.
Till syvende og sidst brukar Peter bestämma om taktiken i loppen. Man skall lyssna på honom om han släpper till Inken eller ej. Gubbarna gillar rampljuset och pladdrar gärna i media.

Det vet väl inte jag. Däremot kan jag tycka att det är väldigt dåligt av tidningen Travronden att i så fall inte nämna något av ovanstående. De ska ju vara experter och borde veta mer än dig vilket de uppenbarligen inte verkar bistå med för sina läsare iaf..

Zniper 2015-02-04 22:59

"Johnny Johansson och Benno Karlsson är gänget bakom uppfödarnamnet Haythrow. De har känt varandra i princip så länge de kan minnas eftersom deras fäder ägde hästar ihop sedan sextio-talet"

Mrmatteoo 2015-02-05 06:50

Behövs väll ingen intervju för att förstå att Peter kommer släppa om Örjan ställer frågan tidigt.

Shooter 2015-02-05 09:48

Digital Ink blir svårslagen på lördag.

mackpeter 2015-02-05 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 404869)
Behövs väll ingen intervju för att förstå att Peter kommer släppa om Örjan ställer frågan tidigt.

Jag tror också, att Peter släpper och frivilligt ger loppet till Örjan. Kul att omedelbart ge upp!
Kommer du ihåg Harrys lopp i ledningen 17/1? Då var det bland alla "travexperter" ristat i sten att Peter skulle få ledningen med Nothing But Class från Johan, som då körde Harry. Men så blev det inte alls.
Lång erfarenhet av trav gör att jag aldrig tar något för givet. Visst är det sannolikt, att Peter nöjer sig med 125' i andrapris. Men jag vill gärna höra vad Peter har att säga i den här frågan.
Lycka till med din spik på just nu 73 % på Inken!:thumbup:

Mrmatteoo 2015-02-05 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 404879)
Jag tror också, att Peter släpper och frivilligt ger loppet till Örjan. Kul att omedelbart ge upp!
Kommer du ihåg Harrys lopp i ledningen 17/1? Då var det bland alla "travexperter" ristat i sten att Peter skulle få ledningen med Nothing But Class från Johan, som då körde Harry. Men så blev det inte alls.
Lång erfarenhet av trav gör att jag aldrig tar något för givet. Visst är det sannolikt, att Peter nöjer sig med 125' i andrapris. Men jag vill gärna höra vad Peter har att säga i den här frågan.
Lycka till med din spik på just nu 73 % på Inken!:thumbup:

Vet inte ens om jag skall bemöda mig att svara på det här egentligen. Men fanns väll ingen seriös travtippare som inför starten på Åby trodde att Peter skulle få ledningen av Johan ? Vänder du på det närmar du dig mer sanningen. Men oavsett så är jag övertygad om att 125`i andrapris lockar mer än en knäckt häst. Stryk från ledningen sist, medeldistans den här gången samt en formtoppad Digital Ink i loppet. Känslan jag får när jag läser en del inlägg på forumet, är att folk borde använda ögonen lite mer frekvent istället för att lita blint på öronen.

Voltstart 2015-02-05 15:39

Mycket "bollande" om Harrys spetsintresse.

En sak är att hästen nog anses vassare bakifrån på speed, likt sin farsa Rite On Line?
Hästen tror jag ej är individen som blir knäckt av att bli regelrätt besegrad ifrån ledningen. Alla hästar har inte det psyket och Harry verkar vara av sorten som klarar av det bra att bli nedplockad. Han kutar på bäst det går, ibland biter det på hyfsat bra och andra ggr ännu bättre.:D

Blir kul att se Berghs sto. Nu är det verkligen tal om utmaning!

Jag har ingen analys att komma med runt hästarna på V7 ännu, men V4:

Lopp 2, nr 10 King Southwind. Med tanke på de 3 förmodade favoriternas osäkerhet, så kan kanske ett kompletteringsstreck smaka? Bra spurt senast på klart gångbar tid för klassen. Dunderhet som vinnarbud känns hästen ej, men rolig kantboll och riktigt trevlig tvillinghäst i min värld!

Ztazze 2015-02-05 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 404309)

Avd2: Jag trodde man hade fått rätt på Calvin Borel (med utrustningsändringarna) och han rada upp åtminstone 2 raka segrar och såg väldigt fin ut. Men nere på Vincennes blev det galopp och diskning i senaste starten och man får väl fortfarande kalla hästen väldigt opålitlig!

De hade lätta CB fram i Frankrike. Nu återgår dom till vanligt balansen. Vet inte varför de i helvete skulle lätta honom i Frankrike.

Edit: Dvs samma balans som vid det två senaste vinsterna.

Dodo 2015-02-05 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 404390)
Då är det sent att lägga upp V75 systemet.
Om Peter släpper till Inken kan vi spika den.
Annars får man strecka 1,2,9,4.

Spelar roll, Inken vinner från vilken position som helst.

Manprinsen 2015-02-05 21:35

Dixie Exclusive kan vara en bra spik i sista om man vill satsa på att försöka fälla storfavoriterna i omgången. Lär få spets relativt snabbt och jag tror dom bästa från tillägg kommer få svårt att hinna fram.

mackpeter 2015-02-05 21:57

Det var värst vad en del blev förnärmade av att jag vill lyssna på Peter Untersteiners starttaktik innan jag eventuellt spikar dunderfavoriten Digital Ink till just nu 74 %.

En sak vill jag gärna säga den som bara använder ögon och inte öron. Använd också hjärnan! Tror din hjärna verkligen, att Tarzan satt Digital Ink i toppform nu. Det är ju en häst, som ska vara på topp i betydligt större sammanhang. Det vi ser nu är bara uppbyggnad. Det har fällt större favoriter tidigare - även körda av Örjan.

Lycka till med att nu spika denne superfavorit! Jag väntar till lördag, när jag vet mer om banförhållanden, skor och övrig utrustning samt Untersteiners taktik.

Mrmatteoo 2015-02-05 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 405062)
Det var värst vad en del blev förnärmade av att jag vill lyssna på Peter Untersteiners starttaktik innan jag eventuellt spikar dunderfavoriten Digital Ink till just nu 74 %.

En sak vill jag gärna säga den som bara använder ögon och inte öron. Använd också hjärnan! Tror din hjärna verkligen, att Tarzan satt Digital Ink i toppform nu. Det är ju en häst, som ska vara på topp i betydligt större sammanhang. Det vi ser nu är bara uppbyggnad. Det har fällt större favoriter tidigare - även körda av Örjan.

Lycka till med att nu spika denne superfavorit! Jag väntar till lördag, när jag vet mer om banförhållanden, skor och övrig utrustning samt Untersteiners taktik.

Vill inte ge mig in i någon pajkastning. Och du behöver inte ta det personligt. Handlar inte om detta lopp utan om kvaliten på forumet i största allmänhet. Upp till var och en att göra sin läxa, och ta beslut ut efter det.

Mrmatteoo 2015-02-05 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 405056)
Dixie Exclusive kan vara en bra spik i sista om man vill satsa på att försöka fälla storfavoriterna i omgången. Lär få spets relativt snabbt och jag tror dom bästa från tillägg kommer få svårt att hinna fram.

Skall bli spännande att se vad Bergh kan uträtta med I Am Dynamite. Otroligt streckvärd till 3%. Kan dock aldrig tänka mig att den stannar där.