Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 2015-02-07 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22930-v75-solvalla-2015-02-07-a/)

AMHC 2015-01-31 20:45

V75 Solvalla 2015-02-07

Efter en favoritbetonad omgång på Axevalla så laddar vi om inför Solvalla!
I morgon kväll kommer startlistorna! :gun_bandana:

Vem blir den bästa spiken?
De bästa utgångarna?
Den troligaste skrällen?
Det roliga miljondraget?
Den mest befogade favoriten?

:moneybag::moneybag::moneybag:

softpojk 2015-01-31 21:56

Jag har sjuan

Liljendahl 2015-02-01 10:53

Jackpot!

Espo 2015-02-01 10:53

Art on line blir väl säkert storfavorit efter vunnit guld om han får framspår. Tror silver finalen kan innehålla minst lika bra hästar och Art online ska fällas!

Helge 2015-02-01 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 403877)
Art on line blir väl säkert storfavorit efter vunnit guld om han får framspår. Tror silver finalen kan innehålla minst lika bra hästar och Art online ska fällas!

De 20 främsta här, till silverfinalen. Guld igår var ju som ett silvergäng.

http://piclair.com/data/dbg7j.jpg

Manprinsen 2015-02-01 11:25

Västerboonthenews tror jag vinner detta. Gillar även Highspeed Call

Liljendahl 2015-02-01 12:41

Nadal broline lägger väl inte i sin klass??

Espo 2015-02-01 18:36

Ja Västerbo från bra spår borde väl va klar, men från dödens eller bakspår är han sårbar. Queasy var ju otroligt förbättrat sist, men kan väl knappast göra om den prestationen igen?

softpojk 2015-02-01 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 404060)
Ja Västerbo från bra spår borde väl va klar, men från dödens eller bakspår är han sårbar. Queasy var ju otroligt förbättrat sist, men kan väl knappast göra om den prestationen igen?

Nja, tycker Queasy fick allt gratis. en svag häst i spets som höll kalle anka fart, hade inte Rebellion legat i inre hade questy torskat, överskattad seger. vinner ALDRIG på Lördag. inte ens plats.

robfri 2015-02-01 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404061)
Nja, tycker Queasy fick allt gratis. en svag häst i spets som höll kalle anka fart, hade inte Rebellion legat i inre hade questy torskat, överskattad seger. vinner ALDRIG på Lördag. inte ens plats.

Nu vet jag inte vilket lopp du såg, men allt gratis köper jag inte. Dödens hela vägen om jag inte minns fel. Oasvett om det var en "kalle-anka"-häst lr ej i spets ska man aldrig nedvärdera en seger inom V75 som sker från dödens.

Att den torskat mot Rebellion i det fall den fått tidigare lucka kan jag köpa & hålla med om, vilket iof inte varit ngn skam.

Queasy från spår 4 såg jag, ska absolut räknas med chans bakom den förmodade storfavoriten Västerboonthenews.

Espo 2015-02-01 19:40

Intressant omgång måste man säga!

Veckans klaring bli Digital Ink, men lär bli storis!

Västerbo OTN tänkbar spik och klar om spets!

Liberty Face tänkbar chansspik. Calvin var väl tillbaka i gamla galopp synder senast....

Oliver Kronos fick sämsta tänkbara spår, men kanske bara kör fram till dödens och krossar?

Övriga lopp verkar vidöppna vid första anblick.

Mrmatteoo 2015-02-01 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404061)

Tränat öga du verkar ha :ohmy:

softpojk 2015-02-01 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 404068)
Tränat öga du verkar ha :ohmy:

Satte 7an förra helgen både lördagen o söndagen. Vad ska jag träna?

Mrmatteoo 2015-02-01 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404069)

Bara att gratulera.

robfri 2015-02-01 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404069)

Det behöver du nog med tanke på allt som spelas :)

Sen vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra om du nu hade 7 rätt för ett tag sen. Kommentaren misstänker jag var riktad mot ditt travöga beträffande att Queasy fick allt gratis i senaste starten.

Kocken14 2015-02-01 20:46

Första blicken och söndagsspiken ikväll är
7 Springover i avdelning 4 ,trots att den inte hade perfekt aktion sista biten ,så syns det
att det är en klasshäst, blir knappast favorit i en fin klass ll final.

softpojk 2015-02-01 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 404071)
Det behöver du nog med tanke på allt som spelas :)

Sen vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra om du nu hade 7 rätt för ett tag sen. Kommentaren misstänker jag var riktad mot ditt travöga beträffande att Queasy fick allt gratis i senaste starten.

Jag vann ca 134.000 då. Vad vann du? Snälla i spet låg en lus som inte kunde hålla farten i. I yttre låg dödens kung Örjan.. JA tycker häösten fick loppet gartis åd den kunde sova i dödens hela vägen, så ja säger till dig ditt travöga?

robfri 2015-02-01 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404073)
Jag vann ca 134.000 då. Vad vann du? Snälla i spet låg en lus som inte kunde hålla farten i. I yttre låg dödens kung Örjan.. JA tycker häösten fick loppet gartis åd den kunde sova i dödens hela vägen, så ja säger till dig ditt travöga?

Om det är intressant för dej att mäta vinster vid specifikt tillfälle så vann jag 0 sek då.

Ganska bra gjort att vinna sovandes från dödens i en silverdivision kan jag dock tycka.

Mrmatteoo 2015-02-01 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404073)

Vinner enkelt på 13,7 trots dödens i 1600 meter. Skor (långt ifrån optimalt) samt halvtaskig bana. Så dålig är inte prestationen. Vill inte ge mig in i någon diskussion kring spel och din kunskapsbank. Men vevar man tips till höger och vänster utan eftertanke måste man räkna med att bli ifrågasatt. Alla kan vinna på lotto.

ML2 2015-02-01 21:08

Heders Harry vinner i guldfinalen lekandes nu med rätt balans!

Espo 2015-02-01 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av ML2 (Inlägg 404077)
Heders Harry vinner i guldfinalen lekandes nu med rätt balans!

Tror inte han tål tryck av Inken på medel.

OHPF 2015-02-01 22:04

softpojk

Kan du inte ladda upp bongen till lördags V7:an du satte?

AMHC 2015-02-01 22:58

Avd 1: Spik på Västerbo eller krydda med Youana, Queasy, Air Gunner? Aristocat Boko har jag jagat länge, men står nog över här. Likaså Highspeed Call. October Kronos?

Avd 2: Spel mot ett mål om Calvin Borel håller sig till trav. Certification, Young Farmer, Liberty Face, Quick Fix och Tenzing vid gardering? Även intressant med Örjan upp på Nelly Burge!

Avd 3: Digital Ink. Harry H och WinMeCredit vid gardering, men gardering behövs nog inte. Going For Gold och She Loves You om ännu fler?

Avd 4: Chansspika Stepping For Money? Annars ska Nadal Broline också med. Kanske fler.

Avd 5: Alvena Take It var urläcker senast. Men har lite svårt för Frank Nilsson. Kommer ta ett par stycken här.

Avd 6: Gillar verkligen intrycket på Shadow Woodland. Men ingen spik, många bra emot. Diego, West Wing, Montdore, Oliver K, etc.

Avd 7: Ganska öppet tycker jag. Blir nog det dyraste loppet.

putte64 2015-02-01 23:20

Tror West Wing blir farlig.
Bra mot, men hästen är minst 20m bättre nu när han slipper Falsig.

Manprinsen 2015-02-01 23:22

Luktar kass utdelning igen... :sad:

avd 1: Spik VBOTN
avd 2: Spik Calvin Borel
avd 3: Spik Digital Ink
avd 4: Spik Gateruds Galon ... eller inte :popcorn:

Manprinsen 2015-02-01 23:24

Frank Nilsson står uppskriven i lärlingsloppet på lördag. Såg även att han skulle köra v86 på onsdag. Blev det ingen avstängning?!

millekung 2015-02-01 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 404086)
Frank Nilsson står uppskriven i lärlingsloppet på lördag. Såg även att han skulle köra v86 på onsdag. Blev det ingen avstängning?!

Ja jag undrar också vem som kommer ersätta honom, för avstängningen om en månad måste ju rimligtvis gälla per omgående

MattiasB75 2015-02-01 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 404086)

Den börjar gälla f r o m 14:e februari.

millekung 2015-02-02 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av MattiasB75 (Inlägg 404095)
Den börjar gälla f r o m 14:e februari.

Å jag som hade börjat glömma min ilska över att han inte blev diskad direkt i loppet, nu bubblar det upp igen :rant:

Manprinsen 2015-02-02 00:04

Fint regelverk, verkligen!

Bara helgardera då ifall han får för sig att klippa benen på nån igen. :rant:

millekung 2015-02-02 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 404098)

Ja Oskar har ju femtespåret med Stylish Hanover innanför Franks springspår 7, det är väl lätt hänt att en häst bryter ut lite... Ifall Oskar skulle "råka" göra det, tror jag rätt många travlirare, inkl mig, hade flinat gott :evilgrin39:

Sen tror jag att Oskar e bättre än så, och om inte annat vore det synd om Wäjersten som hamnar i kläm isf :D

Groknak 2015-02-02 06:31

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 404083)

Falsig har den ju sluppit på sistone, dock kommer den bli giftigare om den får gå optimalt balanserat och inte med skor som sist.

Jobbalitemer 2015-02-02 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 404098)

Spika menar du väl? Nu vet Frank att det är fritt fram. Räkna med en bulldozer-styring på lördag ;-)

lepadd 2015-02-02 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 404081)
Avd 1: Spik på Västerbo eller krydda med Youana, Queasy, Air Gunner? Aristocat Boko har jag jagat länge, men står nog över här. Likaså Highspeed Call. October Kronos?

Avd 2: Spel mot ett mål om Calvin Borel håller sig till trav. Certification, Young Farmer, Liberty Face, Quick Fix och Tenzing vid gardering? Även intressant med Örjan upp på Nelly Burge!

Avd 3: Digital Ink. Harry H och WinMeCredit vid gardering, men gardering behövs nog inte. Going For Gold och She Loves You om ännu fler?

Avd 4: Chansspika Stepping For Money? Annars ska Nadal Broline också med. Kanske fler.

Avd 5: Alvena Take It var urläcker senast. Men har lite svårt för Frank Nilsson. Kommer ta ett par stycken här.

Avd 6: Gillar verkligen intrycket på Shadow Woodland. Men ingen spik, många bra emot. Diego, West Wing, Montdore, Oliver K, etc.

Avd 7: Ganska öppet tycker jag. Blir nog det dyraste loppet.

Jag skulle lägga Going For Gold Zaz ännu högre i ranken kanske till och med Först om Inken håller ut övriga från start, Harry tar han sig inte förbi och jag tror inte Peter släpper. Då har vi GFGZ i perfekt slagläge och spurtkrutet lär vara välbevarat med tanke på förra loppets totalfjaskostyrning av Jorma :rant:
Men är man nöjd med ett andrapris så är man :thumbdown:

softpojk 2015-02-02 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av OHPF (Inlägg 404079)
softpojk

Kan du inte ladda upp bongen till lördags V7:an du satte?

Vet inte riktigt vad jag har att bevisa för dig, två personer såg mitt spel innan på Sharps via den "privat meddelande". Jag tycker det räcker, så om du tror jag ljuger eller inte är ju totalt ointressant för både mig och dig faktist. Lagt ner att lägga upp bongar här, jag är som en indian och tror på jinxen.

Lycka till med spelen.

OHPF 2015-02-02 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 404116)
Vet inte riktigt vad jag har att bevisa för dig, två personer såg mitt spel innan på Sharps via den "privat meddelande". Jag tycker det räcker, så om du tror jag ljuger eller inte är ju totalt ointressant för både mig och dig faktist. Lagt ner att lägga upp bongar här, jag är som en indian och tror på jinxen.

Lycka till med spelen.

Lugn och fin nu. Du har absolut ingenting att bevisa! Bara jag som var lite nyfiken..

Lycka till du också!

SO 2015-02-02 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av lepadd (Inlägg 404115)
Jag skulle lägga Going For Gold Zaz ännu högre i ranken kanske till och med Först om Inken håller ut övriga från start, Harry tar han sig inte förbi och jag tror inte Peter släpper. Då har vi GFGZ i perfekt slagläge och spurtkrutet lär vara välbevarat med tanke på förra loppets totalfjaskostyrning av Jorma :rant:
Men är man nöjd med ett andrapris så är man :thumbdown:

Jag tror att både Jorma, tränare och kretsen kring hästen var mycket nöjda. Totalfjaskostyrning? Knappast. Nu har dom en frisk häst som har
uppåtgående form och som dom kan ha roligt med framöver. Jag tvivlar på att Bergh tagit stryk även om Jorma fått luckan. Skulle alla hästar köras för fullt skulle många av dom inte bli långlivade

Espo 2015-02-02 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 404083)

Ja minst 20m bättre, men Oliver slog West Wing säkert från dödens sist. Frågan varför utgången skulle bli annorlunda nu när Oliver har ytterligare lopp i kroppen. Visst blir det plus på WW om den kan gå bfr, men då kan ju Oliver också gå med lättare balans.

sejoh 2015-02-02 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 404193)
Ja minst 20m bättre, men Oliver slog West Wing säkert från dödens sist. Frågan varför utgången skullebli annorlunda nu när Oliver har ytterligare lopp i kroppen?

Satt inte Oliver i vinnarhålet hela loppet sist och smög ut på upploppet ?

Manprinsen 2015-02-02 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 404112)
Spika menar du väl? Nu vet Frank att det är fritt fram. Räkna med en bulldozer-styring på lördag ;-)

Han höll ju på att torska i lördags trots att han oskadliggjort värsta konkurrenten :lol: