|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Läsvärt
Jag gillar när kritik mot t.ex. ATG´s eller vissa kuskars agerande exemplifieras.
Ur Daniel Berglunds krönika i Travnet: "Ingen utdelning alls på fem rätt och bara 39 procent av insatserna gick tillbaka till spelarna vilket ännu en gång gjorde V75 till ett väldigt högbeskattat spel. De innehållna pengarna delas i stället ut nu på lördag då V75 körs på Momarken i Norge och de norska spelarna får en gratischans till extramiljonerna utan att ha varit med och bidragit till förra veckans pott. Självklart borde dessa pengar vara öronmärkta för de som spelar från ett svenskt spelkonto eller ombud." "Jag brukar tjata om hur viktiga kuskarna är i de större sammanhangen som V75 och årgångsloppen och än mer tydligt har det blivit den senaste tiden. Därför blev jag förvånad när Micke Nybrink efter lördagens V75-tävlingar i en krönika i Aftonbladet skrev att det inte är så svårt att köra i V75 – att det enda som behövs är lite vana. Mickes analys var att vilken som helst av landets 200 bästa kuskar hade vunnit med Royal Prince den här gången. Möjligt att det stämmer, men ändå en obegriplig slutsats att dra efter att Björn Goop, Örjan Kihlström och Johnny Takter vunnit alla V75-lopp utom lärlingsloppet… Jag skulle vilja vända på saken helt och i stället fråga hur många av dessa sex hästar hade vunnit om deras tränare hade suttit i sulkyn? Utan att vara elak mot dessa killar, som samtliga är mycket skickliga travtränare, så är jag inte säker på att någon av dem hade vunnit. Kanske en, möjligen två, men jag gissar att V75-raden hade fått ett helt annat utseende om inte några av topp-tio kuskarna varit närvarande. Allra tydligast blev det kanske i V75-7 där Talk the Talk vann. Kuskar som Haugstad, Tillman och Samuel Rehn tillhör inte de vassaste när det kommer till V75-konkurrens och de tog inte heller tillvara sina hästars chanser eller spelarnas pengar på bästa sätt. Byter man kusk på Talk the Talk och Super Otto så är i alla fall jag övertygad om att ordningen i mål blir den omvända. Och vad är det med det här att Jennifer Tillman alltid ska köra i spets? Någon form av missriktad feminism och ”kvinnor-kan-mentalitet”? Att köra Livacious Lindy i spets över lång distans mot detta motstånd blev ju precis lika misslyckat som man kunde tro innan (oavsett tidigare meriter över distansen) och väljer hon i stället att släppa till Angelo AM är hon förmodligen tvåa eller trea i loppet. Vi vet att Jennifer kan köra häst och det behöver hon inte bevisa genom att svara ”killarna” varje gång." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+2) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Du menar att Örjan kan förutse att Asterix ska hoppa så han får luckan att spurta ifatt en häst som verkar bromsa för den är själv? (Super Otto) Men som samtidigt hade vunnit om inte Örjan hade haft sitt vanliga flyt.
Otto måste gå för Rehns är slut, han blåste alla likadant på Valla, men skillnaden var att den vann där. Har du sett loppet? Hur skulle han ha agerat? Suttit kvar i rygg på Rehn? |
|
|
|
|
|
|
|