Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

monimaker1 2015-03-25 07:46

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 417999)
V75-2

För att vinna måste man kunna gå en 13-tid.
Storfavoriten 8 Ready For More har en byngligt spår. Han kan ju vinna från alla positioner - senast från dödens med tussarna osv kvar. Men blir han över i tredje - backas han då?
Putte, vem tar ledningen?
Ger motståndarna upp och kör om andrapris - så är det ju bara att spika favoriten och gå till nästa lopp.

Frågan är om hästen klarar att gå den låga 13-tid som krävs? Ledning tar väl Photoboy och släpper till tigern? Tror knappast favoriten släpps till ledning efter 500-700 meter om den fått en jobbig resa fram.

draken 2015-03-25 11:37

Man kan gå ut hårt och spika i de 3 första .Youana,Wilda Tigern Jack, Västerboonthenews . Eller finns det andra alternativ:rolleyes:
Min ursprungsrad som jag kommer att bygga kring börjar så. 1,5,5,3,6,9,4

monimaker1 2015-03-25 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418020)
Man kan gå ut hårt och spika i de 3 första .Youana,Wilda Tigern Jack, Västerboonthenews . Eller finns det andra alternativ:rolleyes:
Min ursprungsrad som jag kommer att bygga kring börjar så. 1,5,5,3,6,9,4

Jag är helt med dig på Tigern och VBOTN men risken är väl stor att Youana hamnar 3:e in (5 till ledning och släpp). Har känsla för att VBOTN kommer göra ett grymt lopp i spets!
Slänger nog in en tvilling på Untersteiners i v75 också :evilgrin39:

Tirich 2015-03-25 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 418027)
Jag är helt med dig på Tigern och VBOTN men risken är väl stor att Youana hamnar 3:e in (5 till ledning och släpp). Har känsla för att VBOTN kommer göra ett grymt lopp i spets!
Slänger nog in en tvilling på Untersteiners i v75 också :evilgrin39:

Jag är tveksam till att M.T.Harmony tar en längd på Youana och Stylish Hanover.
Hon kan ju vara grymt snabb ibland när hon laddas rejält, men det är inte så ofta.

Jag tror även Twigs Atkin har viss chans att ta sig förbi WTJ och vara först framme vid PB.

Större chans att RFM får spets gratis av Twigs än WTJ tror jag också, så vem som är först av dessa kan vara ganska avgörande

Hilding 2015-03-25 13:14

Youana måste ha världens känsligaste hovar. 1 gång i livet bfro och då vann hon Breeders Crown från spets på 12,3 2140. Digital Ink var överlägsen i hingstarnas final den dagen på 12,5.

Nu deklareras skor igen.

Man får hoppas amatörtränaren vidtagit alla åtgärder för att förbättra hovarnas kvalité. Hade varit väldigt intressant sen henne barfota i spets på lördag.

mackpeter 2015-03-26 07:49

V75-4

10 Fossens Bonus spelas till favorit. Senast fick han en smörresa av Magnus i andrapar ytter. Första varvet 15,9. Andra 15,0. Såg fin ut i stallkurvan. Hade inget att ge på upploppet. I ett 25' kronorslopp.
Förut har han radat upp segrarna på medel och sprint. Senast 2640 m. Alltid med skor ro.
Från sidan såg detta inte ut att vara preparé.
Kan någon ge mig en saklig förklaring. Annars kan han inte spikas - och knappt ens streckas. Den här gången handlar det om final.

putte64 2015-03-26 09:38

Har inte tillgång till hela lopparkivet, och kan därför bara gå på känsla.
Tror det blir Photoboy.

Kommer snart bli testpilot på nya Atg, hoppas få lopparkivet då.
I Asien 2 månader till....

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 417999)
V75-2

För att vinna måste man kunna gå en 13-tid.
Storfavoriten 8 Ready For More har en byngligt spår. Han kan ju vinna från alla positioner - senast från dödens med tussarna osv kvar. Men blir han över i tredje - backas han då?
Putte, vem tar ledningen?
Ger motståndarna upp och kör om andrapris - så är det ju bara att spika favoriten och gå till nästa lopp.

mequei 2015-03-26 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 417718)
Den som är först fram för att överta från Maffioso Face/Denim Boko/Zinedine Bob av Naglo eller Zonguldak borde ha en mycket bra chans att vinna loppet.
Sätter mina pengar så här på söndagen på Zonguldak.

Naglo del Nord är inte jättesnabb ut och han kändes heller inte som bäst senast enligt Veijo, pass på den hur som.

Viroid 2015-03-26 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av affe56 (Inlägg 417986)
"Såg just Maven dansa runt Jägersros oval i en sista finslipning inför starten i stoeliten på Solvalla. Johnny Takter satt i sulkyn och Maven såg helt lysande ut! Johnny körde en mile med flygande start. Efter en lugn inledning i drygt 1.20-tempo första tusen exploderade hon i en 08-avslutning sista 400. Hon såg verkligen ut som den världsstjärna hon är!�� Jag tror hon blir svårslagen i de flesta sammanhang framöver! Ögongodis!!"

Låter som att man hittat rätt med henne. Kikar man på resultaten så har hon inte vunnit i Europa på sju försök. Senaste segern kom i årsdebuten som klarades av i USA i början av Maj 2014. Förvisso tävlat mot stenhårt motstånd, men så ser världseliten ut. Till de dryga 50% hon står i nu är det troligen ett fynd, men blir det över 75% på strecken vet jag inte om det finns något spelvärde kvar.

monimaker1 2015-03-26 10:19

Jag måste bara ta spetssnacket kring v75-3 igen. Är det möjligt att DTT tänker svara ledning (Lars I Nilsson säger att den taktiken är given)? DTT är i mitt tycke ganska "blöt" och enda möjligheten att vinna loppet är väl från vinnarhålet och hoppas på en strid mellan VOTN och DI. Känns som helt loppavgörande vem som sitter i ledning.
HJÄLP MIG!!!:sad44:

Tirich 2015-03-26 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 418255)
Jag måste bara ta spetssnacket kring v75-3 igen. Är det möjligt att DTT tänker svara ledning (Lars I Nilsson säger att den taktiken är given)? DTT är i mitt tycke ganska "blöt" och enda möjligheten att vinna loppet är väl från vinnarhålet och hoppas på en strid mellan VOTN och DI. Känns som helt loppavgörande vem som sitter i ledning.

Även om jag gillar VTON så känns den extremt överstreckad i nuläget till 27%

Ingen har ju tidigare i år bråkat med någon storfavorit om ledningen och jag har svårt att tro att någon gör det i det här loppet helt plötsligt trots att en finalplats till Olympiatravet ligger i potten.
Varför sänka sin egen häst i det här loppet liksom? Andrapriset är ju trots allt 125k

Jag tror både Ingves och Takter är nöjda med rygg på favoriten här och hoppas att han har en dålig dag och att de kan få lucka på upploppet.

Däremot kommer båda vara mycket angelägna om att spetsa initialt då det är bästa lösningen till ett bra resultat i loppet.

Jag tror DTT håller ut VTON sida vid sida, men jag kan ha fel.
Rocky Winner och framförallt Francais du Gull lär laddas för en bra position också.
Den som gynnas av detta är Inken

robfri 2015-03-26 10:45

Citat:

Strunta i det, Inken äter upp dessa alla dar i veckan oavsett löpningsförlopp.

draken 2015-03-26 11:23

Brukar inte spela när det lyser låg utdelning och hittills har väl ingen omgång lyst klarare än denna men jag är sugen på att spela i alla fall men det känns oerhört tungjobbat.

hammmmmar 2015-03-26 13:50

En Rocket Zet utan skor och med björnen må väl vara omgångens bästa spik? Har Redén sagt någonstans att det blir bfro? Kolla senaste starterna denne har gjort med den balansen, helt sjukt. Ska bara pissa på detta motstånd om det blir samma effekt på lördag.

Emeffeff 2015-03-26 14:08

Citat:

Jag vet att Johnny har sagt sedan tidigare att han föredrar att köra Dreams Take Time i ryggar, men med tanke på att Digital Ink har bakspår och att VästerboontheNews är ny i gulddivisionen så är det möjligt att han testar ändå. Just nu känns ändå Digital Ink rätt så spelvärd till 44 %...

monimaker1 2015-03-26 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 418260)
Strunta i det, Inken äter upp dessa alla dar i veckan oavsett löpningsförlopp.

Jo man borde kanske strunta i det, men inte så lätt att göra det då känslan säger att VästerboOnTheNews kommer att göra ett grymt lopp. Om jag hade vetat att han skulle bli släppt till ledning skulle jag spika direkt.

robfri 2015-03-26 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 418288)
Jo man borde kanske strunta i det, men inte så lätt att göra det då känslan säger att VästerboOnTheNews kommer att göra ett grymt lopp. Om jag hade vetat att han skulle bli släppt till ledning skulle jag spika direkt.

Då ska du gå på din känsla :)

trance_error 2015-03-26 16:17

Blir VOTN släppt till spets så har den bra chans att vinna loppet, Digital Ink från bakspår kommer få springa längre strecka, och i guld divisionen så är det inte så stor skillnad på kapaciteten bland hästarna. Svårt att plocka in meter.

Chiron 2015-03-26 18:35

Håller med ovan. Västerbo On The News är lite överstreckad. Visst gjorde en stark gulddebut. Men det var sprint och nu möter den en Digital Ink som går från klarhet till klarhet. Ser dessutom ut som att det är upplagt för "Inken" - Västerbo och Dreams Take Time kommer nog satsa en bit för att få ledningen. Kanske går i 10 fart ett tag. Sen "offras" väl Haraldinho. Sista 7-800 tar Kihlström hand om dödens. Spetshästen får nog aldrig hämta andan. Alltså en ganska bekväm vinst för Digital Ink.

Bara min åsikt... :)

Icewinner 2015-03-26 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418263)
Brukar inte spela när det lyser låg utdelning och hittills har väl ingen omgång lyst klarare än denna men jag är sugen på att spela i alla fall men det känns oerhört tungjobbat.

Om det ska bli riktigt fina pengar så ska det lysa låg utdelning...

Ztazze 2015-03-26 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 418286)
En Rocket Zet utan skor och med björnen må väl vara omgångens bästa spik? Har Redén sagt någonstans att det blir bfro? Kolla senaste starterna denne har gjort med den balansen, helt sjukt. Ska bara pissa på detta motstånd om det blir samma effekt på lördag.

Jo det är annonserat barfota runt om. Har dock 0/7 på den balansen. Men visst har satt sina rekord på kort/medel med den balansen men detta under sommarmånaderna (banorna är snabba).

hammmmmar 2015-03-26 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 418313)
Jo det är annonserat barfota runt om. Har dock 0/7 på den balansen. Men visst har satt sina rekord på kort/medel med den balansen men detta under sommarmånaderna (banorna är snabba).

Absolut, visst är det så. Björn har dock inte kört hästen bfro samtidigt som motståndet varit tufft när denna balans har använts. Här går han ner i klass från förra veckan, med ett nyttigt lopp i kroppen där han gick i mål med sparat, samt att det bör bli ledning efter ett tag. Och ja, hästen har fin form också. När en omgång innehåller så stora favoriter garderar folk gärna dessa lopp där de känner igen varenda häst. Jag kommer spika och hade även gjort det om spåret vore längre bak. Men det kanske bara är jag, mer miljoner till mig :)

Tirich 2015-03-26 23:39

Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto

Manprinsen 2015-03-26 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 418355)
Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto

Chrille är rätt flummig nuförtiden. Brukar kolla hans tips varje vecka men jag har ytterst svårt att tro att han var lika dåligt påläst på den tiden då han drog in 60 mille.

Stekel 2015-03-27 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 418355)

Spoiler:
Super Otto

Statistik kan man vrida hursomhelst, den du plockar fram säger inte att den här individen har sitt livs form (inte Haugstad då...). Modigt är det ja, och huruvida det är ett bra spel vet vi ju inte förrän vi sett hur mycket spelad den blir till slut. 6% i skrivande stund känns ju för mig ändå inte som ett värdespel, och om det är det så är det väääldigt marginellt. Form i all ära, men det är bakspår i en final och de värsta motståndarna har dragit väldigt bra lägen. Har knappast mer än 5% chans. Djali Boko som går bäst när den får vara med där framme och har en i sammanhanget mycket dålig kusk och lite tröge Extreme Luca får ändå ses som mer överspelade i loppet. Även Send In The Clowns som visserligen har läge som talar för sig, men som har en smickrande rad och helt enkelt inte är nog bra att klå alla i en final om det inte serverar sig alldeles fullständigt. De andra jag nämnt är iallafall bra nog, men 10% på den här är nog det värsta överspelet. Jag håller de tre mest spelade som de enda troliga vinnarna och ser värde i 1 och 2 som har ungefär likvärdig chans med SITC men som faktiskt inte är så hårt spelade.

Övriga spontana tankar om omgången:

1
Maven startar från spår 8, men har Takter i sulkyn och en väldigt respekt med sig. Alla lär lägga sig på rygg mer eller mindre och så blir det en promenad i parken. Mycket trolig vinnare och även om hon blir omgångens största så tror jag faktiskt det kommer bli spelvärde. Det är en dålig dag som talar emot egentligen och inget mer.

2
Ready For More ser ut att konkurrera om titeln omgångens största och det ställer jag mig lite frågande till. Har imponerat väldigt, men trots liknande förutsättningar är chansen för den där parkpromenaden myyyyycket mindre än i föregående lopp. Wilda Jack vann spårlotten och har radat upp kanonprestationer på V75, första motbudet av flera!

3
Digital Ink blir väl inte megastor favorit den här gången, och det med rätta med tanke på utgångsläget. Finns tre troliga scenarier i loppet, och totala vinstchansen allt sammantaget kan inte vara större än de 50% han troligtvis landar på till slut. Mycket av loppets utgång hänger på hur Takter och Ingves resonerar både i spetskörning och tempobedömning. Hela loppets utgång till och med skulle jag säga. Om en av dem tar sig till spets relativt enkelt och håller ett jämnt relativt hårt tempo är chansen stor att de tar hem loppet före en sent spurtande Digital Ink. Om det däremot blir körning eller de stryper tempot mitt i loppet är det troligt att favoriten kliver fram och tar ner dem relativt enkelt. Ska bli intressant att höra deras tankar inför den här uppgiften!

1: Örjan sitter kvar länge i kön innan attacken sätts in.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 15%

2: Örjan tar dödens mitt i loppet. Testar inte ens utan tar "lugn dödens" sin vana trogen. Speciellt troligt nu när det är vinst även att bli tvåa och det inte finns någon större anledning att pressa hästen extra just i detta lopp.
Sannolikhet 40%
Vinstchans 40%

3: Örjan sänder fram och blir släppt till spets.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 80%

4
Märkligt att Fossens Bonus blir favorit från spår 10...tycker Il Sånna är ganska klar förstahäst. Bra chans på spets och det är en bra häst så grundtipset är att han blir svårslagen! Scarpia blev lite tappad senast efter att ha varit stallskrik gången innan och verkar blir lite bortglömd nu igen. Samma sak med Esprit Boko.

5
Fel favorit i skrivande stund, det är ju Goop som ska spetsa och vinna det här! De tre mest spelade höjer sig ganska rejält i loppet annars och jag ser ingen anledning att lägga mer hästar på ramen än så.

6
De tre mest spelade är lite för bra för klassen här och ska göra upp om det. Mind Your Face och Quesy kanske får bli med på ramen ändå, även om det inte kan vara tal om något värre spelvärde då de är ganska påpassade.

olle 2015-03-27 10:00

Jag har avd 6 och 7 kvar att gå igenom ordentligt i kväll.

V75-4 måste hamna på topp 10 listan vad gäller mängden utrustningsändringar på hästarna. Man skulle behöva skriva om nästan alla hästarna där för att infon om nyheter i utrustningen skulle bli komplett. Undrar om ändå inte barfota runt om på startsnabba Love You avkomman Il Sånna i Stenströmer debuten är det som är den allra mest spännande ändringen. Min troliga a häst i alla fall, men med tanke på alla andra spännande ändringar på hästarna där känns det givet att ta med fler.

Hade man kunnat spela bara V7 denna omgång med 28 miljoner extra i 7 rättspotten hade det varit givet att gå in på V75 i morgon. Nu får man fundera in i det sista när Maven som storfavorit känns som den givna spiken.

peozz 2015-03-27 10:35

Nån som ska till Solvalla imorrn ?

Viroid 2015-03-27 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 418360)
2: Örjan tar dödens mitt i loppet. Testar inte ens utan tar "lugn dödens" sin vana trogen. Speciellt troligt nu när det är vinst även att bli tvåa och det inte finns någon större anledning att pressa hästen extra just i detta lopp.

Liten grej bara, man får ingen Olympiabiljett genom att vara tvåa längre. Det är vinst eller wildcard som gäller.

I övrigt delar jag din syn på loppen rätt bra. Tror att man kan komma rätt långt med ett ganska litet system i morgon.

Tirich 2015-03-27 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 418387)
Liten grej bara, man får ingen Olympiabiljett genom att vara tvåa längre. Det är vinst eller wildcard som gäller.

I övrigt delar jag din syn på loppen rätt bra. Tror att man kan komma rätt långt med ett ganska litet system i morgon.

Inken borde väl få ett wildcard i vilket fall, så för just honom är nog 2:a helt ok i det här loppet

draken 2015-03-27 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 418300)
Om det ska bli riktigt fina pengar så ska det lysa låg utdelning...

Skulle nog säga att det är när det är felspelat det kan bli stora pengar. Inte när det är de bästa med störst vinstchans i alla lopp som är spelade 1-3.. Visst finns chansen men den är betydligt mindre.
Har mycket svårt att se att det skulle ge bra betalt i morgon. Under Medianen är mest troligt men alla spelar som de vill. Lycka till.

Stekel 2015-03-27 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 418387)

Ja då ökar ju hans chanser något eftersom incitamentet för offensiv styrning blir starkare. Samtidigt blir han nog inbjuden ändå eller kvalar in vid ett senare tillfälle men det finns ju inte några garantier för det.

Helge 2015-03-27 15:53

Omgångens spik hos betaltjänsterna, Trinity Zet V75-5, just nu 31%, lär öka markant. SS, TT, Stora Vinster och Snoken spikar.

draken 2015-03-27 15:56

Inte så konstigt efter uppvisningen senast. Endå ganska liten favorit om man jämför med de största. Alla tror på spets och slut

Helge 2015-03-27 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418458)
Inte så konstigt efter uppvisningen senast. Endå ganska liten favorit om man jämför med de största. Alla tror på spets och slut

Just nu ja "liten favorit" ;)

:cheers:

draken 2015-03-27 16:08

Har ingen betydelse. Rensar inget iaf om den vinner.

Helge 2015-03-27 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418461)
Har ingen betydelse. Rensar inget iaf om den vinner.

Vad gaggar du om? Om alla betaltjänster spikar, nu i materialet som släpptes 15:00, så kommer den rensa ÄN mindre imorgon, än om de inte utsett den till omgången bästa spik. Hade fundering på spik men nu är det inte aktuellt alls, får bli Rocket Zet isf, som det inte haussas om.

draken 2015-03-27 16:40

Hur många kvarvarande kuponger tror du att den är streckad på när det vankas. Har väl ingenting med att göra vad några några betaltjänster gapar om. Den är med på nästan alla oavsett.

Helge 2015-03-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418471)
Hur många kvarvarande kuponger tror du att den är streckad på när det vankas. Har väl ingenting med att göra vad några några betaltjänster gapar om. Den är med på nästan alla oavsett.

Betaltjänsterna påverkar spelarnas val av spik (mig dock åt motsatt håll, speciellt när hela högen är eniga, händer sällan, var väl Månprinsen senast på V75.). Den var ganska orörd men blir så icke nu. Tillhörde de minst betrodda favoriterna, kommer så ej vara imorgon.